Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου, εξέφρασε με δηλώσεις προς την ‘δ’ ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου κ. Κώστας Γεωργιάδης.
Ξεκινώντας από τις πρόσφατες εξελίξεις οι οποίες δεν ήταν και τόσο ευχάριστες για την χώρα μας, από την κύρια αγορά τουρισμού της Ρόδου, που είναι η Γερμανία, υπογράμμισε χαρακτηριστικά:
“Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακόμη ξεκάθαρο τοπίο για τις εξελίξεις στην φετινή τουριστική περίοδο. Βρισκόμαστε εν αναμονή των αποτελεσμάτων της Διεθνούς Έκθεσης του Βερολίνου ΙΤΒ για να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Υπάρχουν βέβαια και οι διαφορές που προέκυψαν με την Γερμανία -σε πολιτικό επίπεδο- και για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι υπάρχει και κάποιο ‘σαμποτάζ’ σε βάρος της χώρας μας. Εν πάση περιπτώσει, ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα διορθωθούν”.
Με την έτερη κύρια αγορά τουρισμού της Ρόδου, που είναι η Βρετανία, δεν έχουν δημιουργηθεί παρόμοια προβλήματα (ούτε και σε πολιτικό επίπεδο) και οι συνθήκες για την φετινή τουριστική κίνηση είναι πιο βελτιωμένες.
“Θα είμαστε ευχαριστημένοι εάν φέτος κινηθούμε στα ίδια επίπεδα με πέρσι από την Αγγλία. ¶λλα πρακτορεία δίνουν μειώσεις και άλλα αυξήσεις. Θα πρέπει να δούμε και να συνεκτιμήσουμε τα δρομολόγια και τις κρατήσεις από τα τσάρτερς, γιατί από αυτά τα στοιχεία μπορούμε να βγάλουμε και πιο συγκεκριμένα συμπεράσματα” λέει ο κ. Γεωργιάδης.
Πρώην ανατολικό μπλοκ
Η Ρωσία, αν και πέρσι δεν έκανε την έκπληξη φέτος φέρνει θετικά μηνύματα. Από αυτή την αγορά αναμένεται αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με το 2009 ενώ άλλες αγορές όπως η Ουκρανία, η Πολωνία, Σερβία κ.λπ. οι οποίες ξεπερνούν με αργά αλλά σταθερά βήματα την κρίση, σημειώνουν θετικό πρόσημο ως προς την ζήτηση που δείχνουν για την Ρόδο ως τουριστικό προορισμό.
Ο ‘κοινωνικός τουρισμός’
από την Γαλλία
“Η Γαλλία ήταν μια αγορά που κάθε χρόνο κατέγραφε πολύ μικρά ποσοστά και εντελώς ξαφνικά, κατέγραψε πέρσι κίνηση που άγγιξε τους 20.000 τουρίστες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γαλλική κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για τουρισμό με ειδικά προγράμματα από Σεπτέμβριο έως και Ιούνιο και έως Οκτώβριο. Αυτά τα προγράμματα κινούνται στα δεδομένα του λεγόμενου ‘κοινωνικού τουρισμού’ που δεν φέρνει πελάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Ωστόσο, οι Γάλλοι συγκαταλέγονται στους καλούς τουρίστες και με μετρήσιμα μεγέθη τα οποία η Ρόδος χρειάζεται για να καλύψει τις απώλειες και τα προβλήματα από άλλες αγορές. Φέτος, περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις από την Γαλλία” είπε ο πρόεδρος των Τουριστικών Πρακτόρων.
Χάσαμε τους μαθητές
Το παιχνίδι με τον μαθητικό τουρισμό χάθηκε και ουδείς κατέβαλε οποιαδήποτε προσπάθεια για να τον συγκρατήσει έστω και σε κάποια επαρκή επίπεδα. Όπως λέει ο κ. Γεωργιάδης, η Ρόδος είναι ακριβή και οι μαθητές με τα ίδια χρήματα μπορούν πολύ πιο εύκολα να ταξιδέψουν σε κορυφαίους προορισμούς της Ευρώπης αφού και τα αεροπορικά εισιτήρια έχουν γίνει πιο φθηνά, αλλά και τα πακέτα προσφορών είναι πολύ πιο ελκυστικά.
‘Πέφτει’ η κρουαζιέρα
Παρά το γεγονός ότι το 2009 καταγράφτηκε μια άνευ προηγουμένου αύξηση της τάξης το 12,5% στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν το λιμάνι της Ρόδου, το 2010 δεν φαίνεται ότι θα δώσει τα περσινά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη:
“Αυτό δεν οφείλεται στην Ρόδο ως τουριστικό προορισμό αλλά στις οικονομικο – κοινωνικές συνθήκες και στις αποφάσεις μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, να μην ανταγωνίζονται τις θυγατρικές τους (π.χ. η Carnival που έχει θυγατρική την Costa και έχει αποσύρει τα πλοία της). Ωστόσο, παρά την αύξηση πέρσι στα κρουαζιερόπλοια και στον αριθμό των τουριστών, δεν είχαμε την αύξηση που περιμέναμε στα έσοδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εταιρείες της κρουαζιέρας έκαναν πολύ ελκυστικά πακέτα διακοπών με μεγάλες προσφορές σε χαμηλές τιμές. Φέτος, οι εταιρείες έχουν σταματήσει αυτές τις ειδικές προσφορές”.
Το Πάσχα, οι Τούρκοι
και οι Αμερικανοί
Παράλληλα, ένας παράγοντας που θα λειτουργήσει φέτος αρνητικά είναι και το γεγονός ότι το Πάσχα πέφτει πολύ νωρίς με συνέπεια να αναμένεται ότι θα σημειωθεί μια πτώση στις κρατήσεις και αφίξεις, αμέσως μετά.
Τέλος, ερωτηθείς για τους Τούρκους και Αμερικανούς τουρίστες, ο κ. Γεωργιάδης είπε:
“Το πρόβλημα με τους Τούρκους επισκέπτες είναι η βίζα. Εάν απλοποιηθούν οι διαδικασίες, είναι σίγουρο ότι περιμένουμε θετικά αποτελέσματα. Όσον αφορά τους Αμερικανούς, θα σας έλεγα ότι είναι ‘περιηγητής’ ως τουρίστας. Θέλει μέσα στο χρονικό διάστημα που διαθέτει για διακοπές, να επισκεφθεί όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς. Γι’ αυτό συνήθως, επιλέγει τα κρουαζιερόπλοια. Είναι αμφίβολη όμως η εισροή Αμερικανών τουριστών φέτος προς την Ρόδο”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/sigkratimeni-esiodoxia-ekfrazoun-i-touristiki-praktores/