Πρώτο δείγμα θετικό στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Σαφές και απόλυτα κατανοητό ήταν το θέμα που κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων που διαγωνίστηκαν χθες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Στους υποψηφίους δόθηκε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Γραμματικάκη: «Ένας αστρολάβος του ουρανού και της ζωής», που αναφέρεται στις έννοιες του περιβάλλοντος, της αποξένωσης και της διάχυσης της πληροφορίας, μέσα από το διαδίκτυο.
Οι εξεταστές ζητούσαν από τους υποψήφιους να αναπτύξουν το θέμα τους σχετικά και με την επικοινωνία και τη μοναξιά του ανθρώπου.
Οι εξεταστές ζητούσαν να αναφερθούν στα κείμενά τους οι υποψήφιοι και στο γεγονός ότι ο άνθρωπος, αναγνωρίζοντας τον αντικειμενικό κόσμο του σύμπαντος, μπορεί να σφραγίσει την ιστορική του πορεία είτε θετικά είτε αρνητικά, είτε με αγαθά είτε με πολέμους.
Παρόλες τις απαιτήσεις των εξεταστών οι υποψήφιοι του νησιού μας δεν δυσκολεύτηκαν να γράψουν το θέμα και να αναπτύξουν τους προβληματισμούς τους για τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο περιβάλλον.
“Η μετάδοση των θεμάτων έγινε κανονικά και δεν παρατηρήθηκαν πρόβλήματα στα σχολεία του νομού μας. Όλα πήγαν καλά την πρώτη ημέρα των εξετάσεων”, δήλωσε στη “δ’ ο πρόεδρος της επιτροπής διεξαγωγής των εξετάσεων κ. Δημήτρης Καβάλλας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαγωνίστηκαν 1261 απόφοιτοι από τους 1292 που είχαν δηλωσει συμμετοχή. Απουσίασαν 31 άτομα.
1ο Λύκειο Ρόδου
“Το θέμα δεν ήταν μεταξύ αυτών που εμείς θεωρούσαμε σίγουρα. Όμως δεν ήταν και δύσκολο για μας να το αναπτύξουμε. Αφορούσε το περιβάλλον και τις συμπεριφορές των ανθρώπων. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι έγραψαν καλά”, δήλωσε στη “δ”ο απόφοιτος του 1ου Λυκείου Ρόδου κ. Βλάχος Σφυρίου, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και επιδιώκει σπουδές που έχουν να κάνουν με τον ήχο και την εικόνα, στο ΤΕΕ, που λειτουργεί στο Ρέθυμνο.
“Ήταν σχετικά εύκολο το θέμα. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι κατάφεραν να γράψουν καλά. Είχε να κάνει με το περιβάλλον και τις παρεμβάσεις των ανθρώπων σε αυτό”, δήλωσε ο απόφοιτος του 1ου Λυκείου κ. Βαγγέλης Καρπάτσης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Τα θέματα ήταν βατά. Δεν δυσκολευθήκαμε να γράψουμε. Περιμέναμε όμως ερωτήματα που θα είχαν να κάνουν με τον ρατσισμό και την κινητικότητα κάποιων που δεν θέλουν τους ξένους. Δεν αισθανόμαστε άνετα όταν ακούμε ακόμη και νέους της ηλικίας μας να εκφράζονται περίεργα για τους αλλοδαπούς”, δήλωσαν οι απόφοιτες του 1ου Λυκείου κκ Ελενα Καραμάνη και Αντωνέτα Καζαντζή.
“Περιμέναμε θέματα που θα είχαν να κάνουν με το ρατσισμό. Παρόλα αυτά γράψαμε πολύ καλά και για το περιβάλλον”, δήλωσαν οι απόφοιτες του 1ου Λυκείου κκ Ελεονώρα Ν. και Ορτένσα Ν.
2ο Λύκειο
“Δεν δυσκολευθήκαμε να γράψουμε καλά αφού το θέμα ήταν σχετικά εύκολο για να αναπτυχθεί. Δεν ήταν όμως μεταξύ αυτών που περιμέναμε”, δήλωσε ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου Ρόδου κ. Μιχάλης Καραχανής, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην τουριστική σχολή Ρόδου.
“Θεωρώ πως το θέμα ήταν επίκαιρο. Δεν δυσκολεύθηκα να αποτυπώσω τις σκέψεις μου για το περιβάλλον”, δήλωσε ο Ανδρέας Γ. που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην ΑΣΤΕΡ.
“Περιμέναμε να κληθούμε να γράψουμε για την βία, τον ρατσισμό και την φτώχεια, που είναι τα ζητήματα που μας απασχολούν περισσότερο. Ο άνθρωπος, θεωρώ, πως δεν προστατεύει όσο πρέπει το περιβάλλον”, δήλωσε ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Δανιήλ Κελεπέρας, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Ανέπτυξα το θέμα που μας έβαλαν αλλά επιθυμώ να ακολουθήσω σπουδές που έχουν να κάνουν με την φωτογραφία, που μου αρέσει πολύ”, δήλωσε ο κ. Νίκος Σιακόν.“Προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε τα θέματα τα οποία κληθήκαμε να αναπτύξουμε και να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.  Είχαν να κάνουν με το περιβάλλον και τις παρεμβάσεις που γίνονται σε αυτό”, δήλωσε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Κάτια Πλευνιώτη, που ακολούθησε την θετική  κατεύθυνση.
“Το θέμα ήταν σχετικά εύκολο και όλα τα παιδιά εκτιμώ πως έγραψαν πολύ καλά. Καλύτερα πήγαν αυτοί που είχαν προετοιμαστεί καλά. Ζητήματα σαν αυτά έχουν διδαχθεί και στο σχολείο”, δήλωσε ο κ. Αντώνης Χαστάς, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην ΑΣΤΕΡ.

“Δεν δυσκολευθήκαμε να αναπτύξουμε το θέμα που θα πρέπει να μας αφορά όλους γιατί έχει να κάνει με το περιβάλλον το οποίο θα πρέπει να τυγχάνει φροντίδας”, δήλωσε ο  απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Αλέξης  Βασιλειάδης, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.  
“Εγραψα καλά  καθώς το θέμα που είχε να κάνει με το περιβάλλον ήταν εύκολο.  Δεν περίμενα να τύχει αυτό γιατί δεν είχε δοθεί τόση βαρύτητα σε αυτό καθ¶ όλη τη διάρκεια της σχολικής περιόδου”, δήλωσε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Κατερίνα Βλάχου που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση και επιθυμεί να γίνει γιατρός.
Για την αγωνία που περνούν οι γονείς  αυτές τις ημέρες μίλησε η γνωστή συγγραφέας κ. Αναστασία Κορινθίου αναμένοντας να τελειώσει το διαγώνισμά της η κόρη της κ. Αγγελική Λυριάδου – Χατζηρήγα.
“Πιστεύω ότι εγώ έχω περισσότερη αγωνία από την κόρη μου. Όλοι οι γονείς ανησυχούν αυτές τις ημέρες και θέλουν το καλύτερο για τα παιδιά τους”, δήλωσε η κ. Αναστασία Κορινθίου και πρόσθεσε πως όλα τα παιδιά είναι καλά προετοιμασμένα.
“Υπάρχει πάντα ο  παράγοντας του στρες που  μπορεί   να επηρεάσει τα παιδιά. Αυτό είναι που ανησυχεί τους γονείς”, δήλωσε η κ. Κορινθίου.
“Τα θέματα ήταν σχετικά βατά. Πιστεύω ότι αυτό βοήθησε πολλά παιδιά ώστε να γράψουν καλά.  Είχαν να κάνουν με το περιβάλλον. Περιμέναμε πως θα κληθούμε να γράψουμε για το ρατσισμό”, δήλωσε η κ. Αγγελική – Λυριάδου Χατζηρήγα, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και επιθυμεί να σπουδάσει ψυχολογία.
3ο Λύκειο
“Βατό και απόλυτα κατανοητό το θέμα. Δεν μας δυσκόλεψε καθόλου. Όλα τα παιδιά σήμερα πιστεύω πως πήγαν πολύ καλά στο διαγώνισμα”, δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου κ. Βαγγέλης Γκουντσίουλης, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει πολιτικές επιστήμες.
“Ηταν πολύ εύκολο το θέμα. Δεν δυσκολευθήκαμε να απαντήσουμε στα ερωτήματα που τέθηκαν και να αναπτύξουμε τις απόψεις μας. Γράψαμε για τις ανθρώπινες επιδράσεις στο περιβάλλον και τους τρόπους αντιμετώπισης”, δήλωσε ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου κ.  Μανώλης Ζήφος,  που  ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση.
“Δεν ήταν δύσκολο το θέμα. Μεγάλο τμήμα των μαθητών έγραψε πολύ καλά.  Περιμέναμε βέβαια να κληθούμε να αναπτύξουμε ζητήματα κοινωνικού περιεχομένου”, δήλωσε η απόφοιτος του 3ου Λυκείου Ρόδου κ. Μαριλένα Αννάκη  που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει ιστορία – αρχαιολογία.  
“Δεν δυσκολεύθηκα και πιστεύω πως όλα πήγαν καλά. Γράψαμε για το περιβάλλον και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν ίσως να ανασχεθούν κάποιες από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις”, δήλωσε στη “δ”  ο απόφοιτος του 3ου Λυκείου Ρόδου κ. Παναγιώγης Ευστρατίου.
“Περιμέναμε να πέσει κάτι πιο σύνθετο, που θα είχε να κάνει με τον ρατσισμό και την τρομοκρατία. Παρόλα αυτά πήγαμε  καλά”, δήλωσε η απόφοιτος του 3ου Λυκείου Ρόδου κ. Θεοδοσία Ιατρίδη που ακολούθησε την θετική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει μηχανολόγος – μηχανικός.
Ώρες αγωνίας μέχρι να τελειώσει το διαγώνισμά του ο γιος της, πέρασε η κ. Μαρία Παρασκουλάκη.
“Αγωνιούμε γιατί δεν ξέρουμε αν θα πάνε όλα καλά ή όχι. Δεν μπορείς να μην ανησυχείς για το παιδί σου”, δήλωσε η μητέρα του αποφοίτου του 3ου Λυκείου Ρόδου κ. Γιώργου Παρασκουλάκη.

Η συνέχεια των εξετάσεων
Τη Δευτέρα, 20 Μαΐου  οι εξετάσεις θα συνεχιστούν με τα μαθήματα γενικής παιδείας, Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Ιστορία. Όμως, οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν,  χωρίς να έχει ανακοινωθεί, ακόμη, ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία των Προεδρικών Διαταγμάτων που αναφέρονται στο σχέδιο «Αθηνά», με την αναμόρφωση του Χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, βάσει του οποίου οι υποψήφιοι θα κληθούν να δηλώσουν σχολές και τμήματα.

Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 31 Μαΐου για τους περισσότερους υποψήφιους. Εκείνοι που εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα και ανήκουν σε διάφορες κατηγορίες θα συνεχίσουν να εξετάζονται και μέσα στον Ιούνιο.
Οι ευχές
Αναφερόμενος στις Πανελλαδικές εξετάσεις ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς ευχήθηκε καλή επιτυχία στους μαθητές που ξεκίνησαν τον αγώνα τους για να εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ  και δήλωσε τα ακόλουθα:
“Ξεκίνησε  η διαδικασία που θα κρίνει την κατάληξη της προετοιμασίας χιλιάδων υποψηφίων, που διαγωνίζονται για το δικό τους αύριο.
Οι μέρες που ζούμε ως χώρα είναι δύσκολες και εξαιρετικά κρίσιμες. Μέσα στη δίνη της κρίσης, που τίποτε δεν άφησε αλώβητο, η παιδεία υπέστη αρκετούς κλονισμούς και έγινε, ως μη όφειλε, ένα ακόμα πεδίο αντιπαραθέσεων. Όμως από σήμερα και για όσες μέρες διαρκεί η διαδικασία των εξετάσεων θα πρέπει όλα αυτά να ξεχαστούν και να μπουν στην άκρη. Σήμερα προέχει η ηρεμία και η συγκέντρωση των διαγωνιζομένων.Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους υποψήφιους και είμαι βέβαιος ότι και φέτος τα ροδιτόπουλα που δίνουν εξετάσεις θα σημειώσουν καλές επιδόσεις και θα εισαχθούν σε μεγάλα ποσοστά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θέλω να τους ευχηθώ να έχουν πάντα τη δύναμη να προσπερνούν τα εμπόδια, να αγωνίζονται και να καταφέρουν να παραδώσουν στα δικά τους παιδιά κάποτε μια καλύτερη χώρα από αυτή που θα παραλάβουν από εμάς”.

Οι ευχές του κ. Γιώργου Χατζημάρκου στους μαθητές
Τις ευχές του έδωσε σε συνέντευξη τύπου  χθες στους μαθητές προκειμένου να έχουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος.   Ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε:
“Να ευχηθώ καλή επιτυχία στους μαθητές που ξεκίνησαν χθες τον αγώνα τους. Να έχουν καλή τύχη και αυτοί που θα τα πάνε καλά και εκείνοι που δεν θα τα καταφέρουν”.