Ο Δήμος Ροδίων στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης

Στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περνά πλέον ο δήμος της Ρόδου καθώς διαθέτει υπηρεσίες που είναι πλήρως μηχανοργανωμένες. Ετσι από το πρώτο εξάμηνο του 2010 θα είναι πλέον σε θέση να ανταποκριθεί στις επιδιώξεις ενός μεγάλου σύγχρονου οργανισμού παροχής ποιοτικών κοινωνικών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Με τις υποδομές που ο Δήμος Ρόδου διαθέτει, είναι έτοιμος για τον Καλλικράτη καθώς μπορεί να εγγυηθεί την μετάβαση στο νέο σύστημα του ενιαίου ΟΤΑ γρήγορα και με ασφάλεια.
Η παρουσίαση των σύγχρονων συστημάτων έγινε χθες το πρωί παρουσία του δημάρχου Χατζή Χατζηευθυμίου του κ Κώστα Ταρασλιά απο τα στελέχη του Ομίλου “Egritos Group”.
Η παρουσίαση ξεκίνησε με την τοποθέτηση του εκπροσώπου Τύπου του Δήμου Ρόδου κ Κ Ταρασλιά, που εξήγησε τους λόγους για τους οποίους, έγινε ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων.
“Αποφασίσαμε την αλλαγή του λογισμικού προγράμματος στις οικονομικές υπηρεσίες. Στην πορεία είδαμε, ότι αυτό δεν επαρκεί. Διαπιστώσαμε πως στις υπηρεσίες του δήμου δεν υπήρχε ένα κοινό πρόγραμμα, το οποίο να εξυπηρετεί τις ανάγκες. Θεωρήσαμε σημαντικό να προχωρήσουμε, στην καλύτερη οργάνωση του δήμου μας. Δεν ήταν δυνατό οι καρτέλες προσωπικού, να μην συνδέονται με τις οικονομικές υπηρεσίες και το ταμείο”, είπε ο κ. Ταρασλιάς προσθέτοντας, πως υπάρχουν αρκετά τμήματα που θα λειτουργούν καλύτερα, με τα νέα συστήματα όπως για παράδειγμα η Πολεοδομία, που θα παρακολουθεί σειρά θεμάτων όπως οι χρήσεις γης.
“Με πολύ υπερηφάνεια ο δήμος Ρόδου παρουσιάζει ολοκληρωμένο πρόγραμμα και περνά στην νέα εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Αποδεικνύεται πως είναι έτοιμος, να υποδεχθεί τον Καλλικράτη”, τόνισε ο κ Κ Ταρασλιάς.
Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο κ. Χατζής Χατζηευθυμίου τόνισε πως με τα νέα συστήματα , ο δήμος Ρόδου πέρασε πλέον στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κάτι που ήταν αναγκαίο.
“Όλα αυτά σημαίνουν διαφάνεια, συμμετοχή του πολίτη, ενημέρωση και διαβούλευση για ότι αφορά τη διοίκηση του δήμου, καλύτερη εξυπηρέτηση και έξυπνες υπηρεσίες. Για όλα αυτά σχεδιάσαμε, δουλέψαμε, υλοποιήσαμε και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα.
Υλοποιήσαμε το πρόγραμμα των οπτικών ινών, δημιουργήσαμε το σύστημα wi-fi και το νέο portal του δήμου ώστε να παρέχονται πληροφορίες στον κόσμο. Προσπαθούμε να έχουμε ενημερωμένους και ενεργούς πολίτες”, τόνισε ο κ Χατζηευθυμίου προσθέτοντας, πως όλα ήταν θέμα μιας μεγάλης απόφασης, η οποία έπρεπε να ληφθεί.
Όλες αυτές οι εξελίξεις που οδηγούν στη νέα εποχή, είπε ο δήμαρχος Ροδίων, έρχονται σε αντίθεση με όσα, έχουν συμβεί τελευταία από αυτούς που ασκούν κριτική με στόχο να πλήξουν τον ίδιο και την παράταξη του. “Ασκείται κριτική από αυτούς που χαρακτήρισα ως κουκουλοφόρους της παραπληροφόρησης. Επαναλαμβάνω, τον χαρακτηρισμό. Είναι άνθρωποι οι οποίοι μπροστά σε άνομα συμφέροντα δεν πτοούνται και καταδικάζουν την ίδια τη Ρόδο. Δημοσιεύματα χωρίς να έχουν διασταυρωθεί και ελεγχθεί βλέπουν το φως της δημοσιότητας σε εφημερίδες όπως είναι η “Ελευθεροτυπία”. Μάλιστα αυτοί που τα δίνουν είναι Ροδίτες που στόχο έχουν να πλήξουν εμένα και τη δημοτική αρχή και δεν πτοούνται που καταδικάζουν την ίδια τη Ρόδο. Οι πρακτικές του παρελθόντος έχουν ξεπεραστεί και θα καταδικαστούν και πάλι σε αυτές τις εκλογές γιατί ο κόσμος θέλει τη διαφάνεια, την αλήθεια τη σωστή πληροφόρηση και να μετέχει στη διαμόρφωση του μέλλοντος του νησιού”, είπε ο δήμαρχος Ροδίων.
Στην συνέχεια πήρε το λόγο ο κ Γιώργος Κολοβός Υπεύθυνος του Ομίλου Egritos Group σε θέματα Πληροφορικής, Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Οργανισμών σε θέματα Πληροφορίας και Επικοινωνίας και παρουσίασε τα νέα συστήματα. Το νέο όραμα και στόχος όπως είπε για τον ενοποιημένο Δήμο Ρόδου,είναι η επέκταση του συστήματος, σε ένα Πληροφοριακό Σύστημα που θα μπορεί να εξυπηρετεί όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του Δήμου, ώστε να υποστηρίζονται με εφαρμογές πληροφορικής και οι λειτουργίες στις αντίστοιχες υπηρεσίες. Ο κ Κολοβός τόνισε ότι:
Ο Δήμος Ροδίων, πριν τελειώσει το 2009, αποφάσισε για την μεγάλη στροφή στη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών του και ζήτησε την ανάπτυξη ολοκληρωμένων μηχανογραφημένων υπηρεσιών με νέα πληροφοριακά συστήματα δομημένα σε σύγχρονα εργαλεία ανάπτυξης. Έχοντας στη διάθεση του σήμερα, ένα εύρυθμο, εκσυγχρονισμένο και χρηστικό πληροφοριακό σύστημα, που στηρίζεται σε ομοιογενές, κατάλληλο και φιλικό περιβάλλον, επιτρέπει σε όλα τα επίπεδα χρηστών να πραγματοποιούν συναλλαγές γρήγορα και αξιόπιστα.
Το ενιαίο και ολοκληρωμένο σύστημα μηχανογραφημένων υπηρεσιών του Δήμου απαρτίζεται, από ένα σύνολο εφαρμογών. Η αξιοπιστία και η ασφάλεια των δεδομένων, η επεκτασιμότητα και η συμβατότητα με το θεσμικό πλαίσιο είναι τα βασικά στοιχεία του συστήματος.
Ο Δήμος Ρόδου διαθέτει πλέον:
– Σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού καλύπτοντας ανάγκες όπως βαθμολόγιο, μισθολόγιο, υπηρεσιακή κατάσταση, άδειες, μισθοδοσία κλπ
– Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο
– Δημοτολόγιο
– Οικονομικό Διαχειριστικό Σύστημα με τα υποσυστήματα τελών και προστίμων (ΤΑΠ, Αδειών καταστημάτων, Παρεπιδημούντων, Κοινοχρήστων χώρων, Διαφημίσεων, Λαϊκών αγορών, Κλήσεων κλπ) και τα υποσυστήματα Έργων, Χρηματοδοτήσεων, Αποθηκών, Διαχείρισης ακίνητης περιουσίας κλπ
– Η διαδικτυακή πύλη (Portal) και το Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών προσφέρει πληροφόρηση, για την περιοχή και τις προσφερόμενες από το Δήμο υπηρεσίες.
– Σε λίγο καιρό ολοκληρώνονται και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής συναλλαγής με το Δήμο (Πιστοποιητικά, Αιτήσεις, Πληρωμές κ.α.).
Ακόμη οργανώθηκε σε σημαντικό βαθμό η ταμειακή υπηρεσία, δικτυώνοντας όλα τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύει,σε όμοιο και ενιαίο περιβάλλον με πλήρη κεντρική διαχείριση. Για πρώτη φορά στο διπλογραφικό εφαρμόσθηκε η αναλυτική λογιστική κοστολόγηση.
Ο Δήμου Ρόδου επιδιώκει:
– Την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης και επικοινωνίας, προκειμένου
οι πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στα κοινά.
– Οι χρήστες να μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online (μέσω ηλεκτρονικών forum πολιτών, blogs, υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης παραπόνων, κ.λ.π). Υπολογίζεται ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμη μία δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να αλληλεπιδρούν χρήστες χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις.
Στις οικονομικές Υπηρεσίες και το λογιστήριο υπάρχουν πλέον:
– Αυτοματοποίηση διαδικασιών καταχώρησης
– Οργάνωσης της αποθήκης. Ανάπτυξη Συστήματος Κωδικοποίησης των Αποθεμάτων
– Σύνδεση γραφείου προμηθειών με αποθήκη (εισαγωγή – εξαγωγή ειδών)
Έσοδα
– Διαχείριση Τέλους Κοινοχρήστων Χώρων
– Διαχείριση Τέλους Επί των Ακαθαρίστων Εσόδων και Παρεπιδημούντων
– Διαχείριση Κλήσεων ΚΟΚ και Δημοτικής Αστυνομίας
– Διαχείριση ΤΑΠ, ΔΦ, ΔΤ, ΤΦ για ηλεκτροδοτούμενα και μη ακίνητα
– Διαχείριση Δημοτικής Περιουσίας με παρακολούθηση μισθωμάτων
Ταμείο
– Οργάνωση και Λειτουργία της Ταμειακής Υπηρεσίας με πλήρη παρακολούθηση των κινήσεων (κρατήσεις, χρηματοδοτήσεις, τραπεζικοί λογαριασμοί κλπ)
Διοικητικες Υπηρεσιες
Προσωπικό
– Καταχωρήθηκε ηλεκτρονικά όλο το προσωπικό
– Γίνεται επεξεργασία των ιστορικών στοιχείων
– Αυτοματοποιήθηκαν οι διαδικασίες Μισθολογίου – Βαθμολογίου και Αδειών προσωπικού

Υπαρχει πλεον
Ηλεκτρονικο
Πρωτοκολλο
Μισθοδοσία
Διασυνδέθηκε με το Λογιστήριο και η μεταφορά των μισθοδοτικών καταστάσεων γίνεται αυτόματα.

ΝΠΔΔ
– Μηχανογραφική Ενοποίηση όλων των ΝΠΔΔ με κεντρικό σημείο την Ταμειακή
Δημοτική Αστυνομία
– Διαδικτυακή εφαρμογή καταχώρησης κλήσεων – ενστάσεων

Τροχαία
– Διαδικτυακή εφαρμογή καταχώρησης Διαχείριση Κλήσεων
Αποφάσεις ΔΣ/ΔΕ
– Διαχείριση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση αποφάσεων ΔΣ/ΔΕ
– Αυτόματη ενημέρωση διαδικτυακής πύλης
Διαχείριση Εγγράφων
– Ροές Εργασιών
– Ηλεκτρονική αρχειοθέτηση εγγράφων

Παρεπιδημούντων &
ΔΗΦΟΔΩ
– Διαδικτυακή εφαρμογή καταχώρησης και είσπραξης δηλώσεων
Σε ότι αφορά τις Διαδικτυακές Εφαρμογές προσφέρεται :
– Webservices(επικοινωνία με τις βάσεις δεδομένων μας) για ηλεκτρονικές συναλλαγές
– Δυνατότητα αναζήτησης βεβαιωμένων οφειλών με υπολογισμό τρέχουσας προσαύξησης
– Δυνατότητα αναζήτησης κλήσεων Δημοτικής Αστυνομίας και Τροχαίας
– Δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων, παρεπιδημούντων, ΔΗΦΟΔΩ

– Ηλεκτρονικές πληρωμές
Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής
Συμμετοχής και Διαφάνειας
Με τη πλήρη και ολοκληρωμένη μηχανογράφηση η διοίκηση παίρνει την πληροφορία άμεσα, ο πολίτης εξυπηρετείται, λαμβάνει γνώση των καταστάσεων που αφορούν το Δήμο και μοιράζεται τα τεκταινόμενα.
Επιδιώκεται στο εγγύς μέλλον από το δήμο Ρόδου οι πολίτες να έρχονται σε άμεση επαφή με υποσυστήματα του Πληροφοριακού Συστήματος του Δήμου (είτε με τη χρήση οθονών επαφής είτε με επικοινωνία μέσω Internet) ,να αντλούν τις πληροφορίες που χρειάζονται και να επικοινωνούν με τις υπηρεσίες του Δήμου για τις όποιες συναλλαγές του.
Στη φιλοσοφία του συστήματος και στη διαδικασία ενοποίησης των πληροφοριακών συστημάτων και λειτουργιών των ΟΤΑ Ρόδου αναφέρθηκε μιλώντας στους δημοσιογράφους και ο κ. Σταύρος Λιάπης.
Η ενοποίηση των υπηρεσιών, όπως είπε, θα καθοριστεί με εγκυκλίους.