Ισχυρό ενδιαφέρον για τα ακίνητα του ΕΟΤ και την υλοποίηση επενδύσεων με κεντρικό άξονα τον τουρισμό από τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αμερικής και της Ευρώπης διαβλέπει ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος.
Στην πρώτη του συνέντευξη που μιλά αποκλειστικά για τον τουρισμό, ο κ. Γερουλάνος τονίζει ότι τελειώνουν τα κίνητρα για ανέγερση ξενοδοχείων στις κορεσμένες τουριστικά περιοχές, αναλύει πώς θα γίνει η απόσυρση των ξενοδοχείων, αναφέρει το νέο σλόγκαν για τον τουρισμό, το οποίο ακυρώνει το «kalimera» της Αντζελας Γκερέκου. Ο υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού αποκαλύπτει τα σχέδια δημιουργίας μικρών επιχειρήσεων εναλλακτικού τουρισμού που θα καλύπτουν 90 διαφορετικές εμπειρίες, και αναπτύσσει τον τρόπο αξιοποίησης των ακινήτων του ΕΟΤ.
• Πόσο δικαιολογεί τον τίτλο του το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού όταν δεν μπορεί να επιλύσει φλέγοντα ζητήματα και αγκυλώσεις του τουριστικού κλάδου που σχετίζονται με τον πολιτισμό;
Στόχος μας είναι να δώσουμε ώθηση σε πολιτιστικά στοιχεία που ενισχύουν το κλασικό ελληνικό προϊόν, ήλιος και θάλασσα. Επομένως, με αυτή την κίνηση ο πρωθυπουργός έδωσε έναν νέο ρόλο στον πολιτισμό, αλλά και μια άλλη διάσταση στον τουρισμό. Ο πολιτισμός είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Εχουμε κάνει μια σειρά από ταξίδια στο εξωτερικό, και όπου κι αν πηγαίνουμε, στις αγορές που μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε, μας λένε το εξής: ότι δηλαδή οι εν δυνάμει επισκέπτες της Ελλάδας έχουν πρώτη προτεραιότητα τον πολιτισμό. Για παράδειγμα, μέσω του πολιτισμού μπορούμε να φέρουμε πολλούς τουρίστες από Κίνα και Ιαπωνία. Η συγχώνευση των δύο υπουργείων, εκτός του ότι είναι στρατηγικής σημασίας, γίνεται και στην πιο κατάλληλη στιγμή.
• Είμαστε περίπου στο -10% στις κρατήσεις από το εξωτερικό. Εχουμε την αίσθηση ότι το «kalimera» στη διαφημιστική καμπάνια δεν «περπάτησε» πάρα πολύ. Αληθεύει ότι ετοιμάζετε ένα καινούργιο σλόγκαν, το οποίο θα βγει στον αέρα τις προσεχείς ημέρες;
Το «kalimera» ήταν ένα μήνυμα – γέφυρα μιας προσπάθειας που γινόταν παλιά να προσελκύσουμε τουρισμό για ήλιο και θάλασσα και χρειαζόταν να βάλουμε ένα φρένο σε μια προηγούμενη κατάσταση και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για μια αινούργια. Δηλαδή θέλουμε ένα μήνυμα το οποίο θα βάλει μια βάση που θα έχει να κάνει με την κρίση που αντιμετωπίζουμε, αλλά να έχει και όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να μπορεί να χτιστεί πάνω σε αυτό μια καμπάνια που να μπορεί να αναδείξει την καλύτερη δύναμη που έχει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα στο θέμα του τουρισμού και την πολυποικιλότητα στο τουριστικό προϊόν. Η λέξη «πολυποικιλότητα» είναι μια λέξη που θα τη βλέπουμε πολύ συχνά μπροστά μας. ΓιΆ αυτό ξεκινούμε με ένα μήνυμα που λέει «Visit Greece», το οποίο περιγράφει ζωντανές εμπειρίες ανθρώπων που έχουν έρθει στην Ελλάδα.
Πού αποσκοπούσε το πρόσφατο ταξίδι σας στα Αραβικά Εμιράτα; Πώς μπορούμε να φέρουμε επενδυτές όταν υπάρχει τόση γραφειοκρατία και μη σταθερό φορολογικό περιβάλλον;
Πέραν των πολιτισμικών ανταλλαγών μεταξύ των δύο λαών, μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε τον προορισμό Ελλάδα ακόμη περισσότερο ούτως ώστε να προσεγγίσουμε περισσότερους Αραβες τουρίστες, που – όπως γνωρίζετε – είναι υψηλού βαλαντίου. Οφείλω να σας πω ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τουρισμό της Ελλάδας και σε τουριστικά ακίνητα που ελέγχει το Δημόσιο όχι μόνο από Αραβες, αλλά και από την αμερικανική αγορά και την Ευρώπη.
Υπάρχει ενδιαφέρον τόσο για μικρές και μεσαίες επενδύσεις, αλλά από την πλευρά μας χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά. Χρειάζεται να εξασφαλίσουμε ότι ο άλλος που θα έρθει να φτιάξει ένα ξενοδοχείο ή θα αγοράσει μια αλυσίδα ξενοδοχείων στην Ελλάδα θα μπορεί να δουλέψει με τους όρους που έχει συνηθίσει να δουλεύει στις άλλες αγορές. Εκεί γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο έτσι ώστε να απελευθερωθούν αυτές οι δυνάμεις και να μπορούν να έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για την αγορά αλυσίδων στην Ελλάδα για τον τουρισμό, και όχι μόνο. Ο κόσμος αισθάνεται ότι η Ελλάδα έφτασε σε ένα σημείο από το οποίο για να προχωρήσει μπροστά θα πρέπει να κάνει θεσμικές αλλαγές για να πάει μπροστά. Οι αλλαγές αυτές έχουν ξεκινήσει και οι επενδυτές περιμένουν να τις δουν σε πλήρη εξέλιξη για να έρθουν. Πραγματικά πιστεύω ότι οι επενδυτές από τη Μέση Ανατολή θα είναι από τους πρώτους που θα έρθουν για να επενδύσουν και σε μεσαίου μεγέθους επενδύσεις εφόσον δουν ότι το θεσμικό πλαίσιο βοηθάει, και όχι μόνον τον τουρισμό. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Ελλάδα να επικοινωνηθούν οι συνθήκες κατά τις οποίες ο επενδυτής θα αισθανθεί ασφαλής να βάλει τα χρήματά του. Προωθούμε σταθερό φορολογικό πλαίσιο, κυρίως όμως ουσιαστική μείωση της γραφειοκρατίας στην αδειοδότηση.
Τι γίνεται με το χωροταξικό για τον τουρισμό; Γιατί υπάρχει τόση καθυστέρηση, γεγονός που αποτελεί τροχοπέδη για την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων;
Το ΥΠΕΚΑ είναι σε συζήτηση και με τους αρμόδιους φορείς, όμως δεν θα ήθελα να δεσμευθώ για νομοσχέδιο που είναι από άλλο υπουργείο, αλλά ελπίζω ότι θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα.
Υπάρχουν μελέτες που λένε ότι, το 2020, 100 εκατ. Κινέζοι θα ταξιδεύουν. Τι θα κάνετε με τις νέες αγορές και τα αγκάθια που βάζει συνεχώς το υπουργείο Εξωτερικών τόσο στην Κίνα όσο και στη Ρωσία για την έκδοση βίζας;
Το θέμα της ανάπτυξης μιας αγοράς όπως η Κίνα ή η Ινδία έχει διάφορες παραμέτρους. Πρώτο είναι το πρόβλημα της βίζας, το οποίο το αντιμετωπίσαμε και στη Ρωσία, όπου το υπουργείο Εξωτερικών για Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία πήρε γρήγορες αποφάσεις και βοήθησε σε πολύ μεγάλο βαθμό και συνέχεια εξελίσσει τη δυνατότητά του να δίνει πολλές γρήγορες και πολύμηνες βίζες σε Ρώσους επισκέπτες – το ίδιο εκκρεμεί να γίνει και στην Κίνα και στην Ιαπωνία. Βεβαίως άλλες είναι οι σχέσεις της Ρωσίας με τη Σένγκεν και άλλες αυτές της Κίνας. ΠαρΆ όλα αυτά, είναι πολλά αυτά που πρέπει να διορθωθούν. Η υποδομή σήμερα για να έρθει ένας Κινέζος στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολη δίχως απευθείας πτήση. Η συγχώνευση της Ολυμπιακής με την Aegean έχει καθυστερήσει τα σχέδια και των δύο, με αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτηση των αναδυόμενων αγορών.
Τι θα γίνει με την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας στον τουρισμό και την ΕΤΑ;
Οπως έχουμε πει, Ολυμπιακά Ακίνητα και ΕΤΑ συγχωνεύονται με κοινή διοίκηση, ενώ στο σχήμα θα εισέλθει και η ΚΕΔ. Το θέμα της ΕΤΑ δεν είναι μόνο θέμα διοίκησης. Πάρα πολλά από τα συμβόλαια που είχε υπογράψει βρίσκονται για τον άλφα ή βήτα λόγο είτε σε επαναδιαπραγμάτευση είτε κολλημένα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είτε οι επενδυτές που είχαν έρθει με όρεξη για να επενδύσουν βρήκαν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο δεν μπορούν να κινηθούν. Η αξιοποίηση αυτών των πραγμάτων ή και οι επενδύσεις οι οποίες θέλουμε να έχουμε στην Ελλάδα θα ενισχυθούν μέσα από την αλλαγή πλαισίου που δρομολογείται. Τα Ξενία θα πωληθούν είτε μεμονωμένα, είτε- που είναι και το πλέον πιθανό – σε ομάδες με δημιουργία επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα εισφερθούν τα δικαιώματα εκμετάλλευσης όλων των Ξενία. Επίσης όσον αφορά τις εκτάσεις του ΕΟΤ, θα δημιουργηθούν χαρτοφυλάκια υψηλής ποιότητας και η εισφορά τους θα γίνει σε εταιρείες ανάπτυξης με συμβάσεις παραχώρησης. Ισχυρό ενδιαφέρον για τα ακίνητα του ΕΟΤ και την υλοποίηση επενδύσεων με κεντρικό άξονα τον τουρισμό από τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αμερικής και της Ευρώπης διαβλέπει ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος.
Στην πρώτη του συνέντευξη που μιλά αποκλειστικά για τον τουρισμό, ο κ. Γερουλάνος τονίζει ότι τελειώνουν τα κίνητρα για ανέγερση ξενοδοχείων στις κορεσμένες τουριστικά περιοχές, αναλύει πώς θα γίνει η απόσυρση των ξενοδοχείων, αναφέρει το νέο σλόγκαν για τον τουρισμό, το οποίο ακυρώνει το «kalimera» της Αντζελας Γκερέκου. Ο υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού αποκαλύπτει τα σχέδια δημιουργίας μικρών επιχειρήσεων εναλλακτικού τουρισμού που θα καλύπτουν 90 διαφορετικές εμπειρίες, και αναπτύσσει τον τρόπο αξιοποίησης των ακινήτων του ΕΟΤ.
• Πόσο δικαιολογεί τον τίτλο του το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού όταν δεν μπορεί να επιλύσει φλέγοντα ζητήματα και αγκυλώσεις του τουριστικού κλάδου που σχετίζονται με τον πολιτισμό;
Στόχος μας είναι να δώσουμε ώθηση σε πολιτιστικά στοιχεία που ενισχύουν το κλασικό ελληνικό προϊόν, ήλιος και θάλασσα. Επομένως, με αυτή την κίνηση ο πρωθυπουργός έδωσε έναν νέο ρόλο στον πολιτισμό, αλλά και μια άλλη διάσταση στον τουρισμό. Ο πολιτισμός είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Εχουμε κάνει μια σειρά από ταξίδια στο εξωτερικό, και όπου κι αν πηγαίνουμε, στις αγορές που μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε, μας λένε το εξής: ότι δηλαδή οι εν δυνάμει επισκέπτες της Ελλάδας έχουν πρώτη προτεραιότητα τον πολιτισμό. Για παράδειγμα, μέσω του πολιτισμού μπορούμε να φέρουμε πολλούς τουρίστες από Κίνα και Ιαπωνία. Η συγχώνευση των δύο υπουργείων, εκτός του ότι είναι στρατηγικής σημασίας, γίνεται και στην πιο κατάλληλη στιγμή.
• Είμαστε περίπου στο -10% στις κρατήσεις από το εξωτερικό. Εχουμε την αίσθηση ότι το «kalimera» στη διαφημιστική καμπάνια δεν «περπάτησε» πάρα πολύ. Αληθεύει ότι ετοιμάζετε ένα καινούργιο σλόγκαν, το οποίο θα βγει στον αέρα τις προσεχείς ημέρες;
Το «kalimera» ήταν ένα μήνυμα – γέφυρα μιας προσπάθειας που γινόταν παλιά να προσελκύσουμε τουρισμό για ήλιο και θάλασσα και χρειαζόταν να βάλουμε ένα φρένο σε μια προηγούμενη κατάσταση και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για μια αινούργια. Δηλαδή θέλουμε ένα μήνυμα το οποίο θα βάλει μια βάση που θα έχει να κάνει με την κρίση που αντιμετωπίζουμε, αλλά να έχει και όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να μπορεί να χτιστεί πάνω σε αυτό μια καμπάνια που να μπορεί να αναδείξει την καλύτερη δύναμη που έχει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα στο θέμα του τουρισμού και την πολυποικιλότητα στο τουριστικό προϊόν. Η λέξη «πολυποικιλότητα» είναι μια λέξη που θα τη βλέπουμε πολύ συχνά μπροστά μας. Γι’ αυτό ξεκινούμε με ένα μήνυμα που λέει «Visit Greece», το οποίο περιγράφει ζωντανές εμπειρίες ανθρώπων που έχουν έρθει στην Ελλάδα.
Πού αποσκοπούσε το πρόσφατο ταξίδι σας στα Αραβικά Εμιράτα; Πώς μπορούμε να φέρουμε επενδυτές όταν υπάρχει τόση γραφειοκρατία και μη σταθερό φορολογικό περιβάλλον;
Πέραν των πολιτισμικών ανταλλαγών μεταξύ των δύο λαών, μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε τον προορισμό Ελλάδα ακόμη περισσότερο ούτως ώστε να προσεγγίσουμε περισσότερους Αραβες τουρίστες, που – όπως γνωρίζετε – είναι υψηλού βαλαντίου. Οφείλω να σας πω ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τουρισμό της Ελλάδας και σε τουριστικά ακίνητα που ελέγχει το Δημόσιο όχι μόνο από Αραβες, αλλά και από την αμερικανική αγορά και την Ευρώπη.
Υπάρχει ενδιαφέρον τόσο για μικρές και μεσαίες επενδύσεις, αλλά από την πλευρά μας χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά. Χρειάζεται να εξασφαλίσουμε ότι ο άλλος που θα έρθει να φτιάξει ένα ξενοδοχείο ή θα αγοράσει μια αλυσίδα ξενοδοχείων στην Ελλάδα θα μπορεί να δουλέψει με τους όρους που έχει συνηθίσει να δουλεύει στις άλλες αγορές. Εκεί γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο έτσι ώστε να απελευθερωθούν αυτές οι δυνάμεις και να μπορούν να έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για την αγορά αλυσίδων στην Ελλάδα για τον τουρισμό, και όχι μόνο. Ο κόσμος αισθάνεται ότι η Ελλάδα έφτασε σε ένα σημείο από το οποίο για να προχωρήσει μπροστά θα πρέπει να κάνει θεσμικές αλλαγές για να πάει μπροστά. Οι αλλαγές αυτές έχουν ξεκινήσει και οι επενδυτές περιμένουν να τις δουν σε πλήρη εξέλιξη για να έρθουν. Πραγματικά πιστεύω ότι οι επενδυτές από τη Μέση Ανατολή θα είναι από τους πρώτους που θα έρθουν για να επενδύσουν και σε μεσαίου μεγέθους επενδύσεις εφόσον δουν ότι το θεσμικό πλαίσιο βοηθάει, και όχι μόνον τον τουρισμό. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Ελλάδα να επικοινωνηθούν οι συνθήκες κατά τις οποίες ο επενδυτής θα αισθανθεί ασφαλής να βάλει τα χρήματά του. Προωθούμε σταθερό φορολογικό πλαίσιο, κυρίως όμως ουσιαστική μείωση της γραφειοκρατίας στην αδειοδότηση.
Τι γίνεται με το χωροταξικό για τον τουρισμό; Γιατί υπάρχει τόση καθυστέρηση, γεγονός που αποτελεί τροχοπέδη για την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων;
Το ΥΠΕΚΑ είναι σε συζήτηση και με τους αρμόδιους φορείς, όμως δεν θα ήθελα να δεσμευθώ για νομοσχέδιο που είναι από άλλο υπουργείο, αλλά ελπίζω ότι θα προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα.
Υπάρχουν μελέτες που λένε ότι, το 2020, 100 εκατ. Κινέζοι θα ταξιδεύουν. Τι θα κάνετε με τις νέες αγορές και τα αγκάθια που βάζει συνεχώς το υπουργείο Εξωτερικών τόσο στην Κίνα όσο και στη Ρωσία για την έκδοση βίζας;
Το θέμα της ανάπτυξης μιας αγοράς όπως η Κίνα ή η Ινδία έχει διάφορες παραμέτρους. Πρώτο είναι το πρόβλημα της βίζας, το οποίο το αντιμετωπίσαμε και στη Ρωσία, όπου το υπουργείο Εξωτερικών για Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία πήρε γρήγορες αποφάσεις και βοήθησε σε πολύ μεγάλο βαθμό και συνέχεια εξελίσσει τη δυνατότητά του να δίνει πολλές γρήγορες και πολύμηνες βίζες σε Ρώσους επισκέπτες – το ίδιο εκκρεμεί να γίνει και στην Κίνα και στην Ιαπωνία. Βεβαίως άλλες είναι οι σχέσεις της Ρωσίας με τη Σένγκεν και άλλες αυτές της Κίνας. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολλά αυτά που πρέπει να διορθωθούν. Η υποδομή σήμερα για να έρθει ένας Κινέζος στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολη δίχως απευθείας πτήση. Η συγχώνευση της Ολυμπιακής με την Aegean έχει καθυστερήσει τα σχέδια και των δύο, με αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτηση των αναδυόμενων αγορών.
Τι θα γίνει με την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας στον τουρισμό και την ΕΤΑ;
Οπως έχουμε πει, Ολυμπιακά Ακίνητα και ΕΤΑ συγχωνεύονται με κοινή διοίκηση, ενώ στο σχήμα θα εισέλθει και η ΚΕΔ. Το θέμα της ΕΤΑ δεν είναι μόνο θέμα διοίκησης. Πάρα πολλά από τα συμβόλαια που είχε υπογράψει βρίσκονται για τον άλφα ή βήτα λόγο είτε σε επαναδιαπραγμάτευση είτε κολλημένα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είτε οι επενδυτές που είχαν έρθει με όρεξη για να επενδύσουν βρήκαν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο δεν μπορούν να κινηθούν. Η αξιοποίηση αυτών των πραγμάτων ή και οι επενδύσεις οι οποίες θέλουμε να έχουμε στην Ελλάδα θα ενισχυθούν μέσα από την αλλαγή πλαισίου που δρομολογείται. Τα Ξενία θα πωληθούν είτε μεμονωμένα, είτε- που είναι και το πλέον πιθανό – σε ομάδες με δημιουργία επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα εισφερθούν τα δικαιώματα εκμετάλλευσης όλων των Ξενία. Επίσης όσον αφορά τις εκτάσεις του ΕΟΤ, θα δημιουργηθούν χαρτοφυλάκια υψηλής ποιότητας και η εισφορά τους θα γίνει σε εταιρείες ανάπτυξης με συμβάσεις παραχώρησης.
Απόσυρση ξενοδοχείων από κορεσμένες περιοχές
Οι ξενοδόχοι νιώθουν πολύ έντονα τη θηλιά στον λαιμό, αφού οι οφειλές του Δημοσίου από τον αναπτυξιακό νόμο προς τις μονάδες που ανακαινίστηκαν υπερβαίνουν τα 230 εκατ. ευρώ, ενώ οι επιστροφές του ΦΠΑ πάνε για τον Σεπτέμβριο. Πώς η πολιτεία μπορεί να βοηθήσει τον ξενοδόχο όταν δεν υπάρχουν κονδύλια;
Πρόβλημα έχει όλη η ελληνική οικονομία, όχι μόνο ο τουρισμός. Προστατεύουμε τον ξενοδόχο, αφού στον νέο αναπτυξιακό νόμο δεν θα δοθούν κίνητρα για νέες κλίνες σε κορεσμένες περιοχές.
Είναι επίσης σημαντικό να ενισχύσουμε μέσα από οποιονδήποτε τρόπο τη δημιουργία νέων μικρών επιχειρήσεων, οι οποίες θα αναδείξουν άλλα μέρη της Ελλάδας.
Μικρές επιχειρήσεις και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες ουσιαστικά θα έρθουν να υπηρετήσουν μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αυτά τα οποία θέλουν να αναδείξουν στην Ελλάδα. Δηλαδή, για παράδειγμα, η Κάλυμνος είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένος προορισμός αναρρίχησης. Για να αξιοποιήσει κανείς λοιπόν την Κάλυμνο ως προορισμό αναρρίχησης, πρέπει να δημιουργηθούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις γύρω από αυτό για να μπορεί να το στηρίξει. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν πανέμορφες διαδρομές, αλλά απαιτούνται μικρές υποδομές, οι οποίες θα μπορέσουν να αναδείξουν και μοναδικότητα και τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν, όπως οι Δρόμοι Κρασιού, οι Δρόμοι Βυζαντινών Μνημείων, οι οικοβιότοποι. Εκεί θα στρέψουμε τα κίνητρά μας. Θα δώσουμε έμφαση στην ανάπτυξη της δυνατότητας νέων επιχειρηματιών που θέλουν να κάνουν επενδύσεις. Εμείς έχουμε απομονώσει 90 εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν και οι οποίες θα περιγράφονται στον διαδικτυακό τόπο του visitgreece.gr. Αυτό που θέλουμε είναι να εμπνεύσουμε μικρούς και μεσαίους επενδυτές γύρω από αυτές τις εμπειρίες να δημιουργήσουν μικρές ομάδες επιχειρήσεων που θα εξυπηρετούν όσους θέλουν να επισκεφθούν αυτόν τον χώρο, είτε είναι από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό.
Σκέπτεστε να προχωρήσετε σε απόσυρση ξενοδοχείων;
Ναι, και το σκεπτικό έχει ως εξής: Σε χώρους όπου η αγορά είναι κορεσμένη, η αφαίρεση δωματίων από την αγορά δημιουργεί πλούτο για όλους που μένουν. Τώρα με τι κρητήρια μπορεί να γίνει αυτό. Ισως το πιο σημαντικό είναι ότι σε μια περιοχή που έχει απίστευτη ομορφιά ένα ξενοδοχείο της επταετίας, για παράδειγμα, εάν αφαιρεθεί από την αγορά, εάν γκριμιστεί, μπορεί να αποκαταστήσει τον φυσικό πλούτο. Τα χρήματα με τα οποία μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο είναι πρώτα απ’ όλα από το Πράσινο Ταμείο. Επίσης μπορούν να βοηθήσουν και οι τράπεζες, που σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν τεράστιες επισφάλειες, από τις οποίες δεν περιμένουν να αποκομίσουν άλλα έσοδα.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/iparchi-diethnes-endiaferon-gia-ependisis-ston-tourismo/