«Θύματα» της οικονομικής κρίσης είναι και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, αφού δραματική είναι η μείωση της κατανάλωσης τα τελευταία έτη. Η οικονομική ύφεση δεν έχει αποτρέψει το καταναλωτικό κοινό να επισκέπτεται τις καφετέριες, κυρίως του κέντρου, αλλά του έχει στερήσει τεράστιο μέρος της αγοραστικής του δύναμης, με αποτέλεσμα να στενάζουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες που βλέπουν διαρκώς τους τζίρους τους να μειώνονται.
Οξύμωρο ωστόσο, είναι το γεγονός, ότι παρά τις χαμηλές καταναλώσεις στα επί πολλά έτη υφιστάμενα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τους τελευταίους μήνες, μαγαζιά τέτοιου είδους αυξάνονται και πληθύνονται, αποκτώντας μαζική μορφή. Πολλοί είναι αυτοί, οι οποίοι κάνουν λόγο για νέα «μόδα» εκφράζοντας ταυτόχρονα την ανησυχία τους για τη διάρκεια όλων αυτών των νεοσύστατων επιχειρήσεων στο χρόνο.
Όπως φαίνεται, οι προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει άρδην, για την ώρα, αφού πλέον δεν υπάρχει στιγμή της ημέρας που να μη σφύζει από ζωή η περιοχή του πεζοδρόμου της οδού «Δημ. Θεοδωράκη», στο Μαντράκι, όπου έχει «ξεφυτρώσει» μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πλήθος καφετεριών και μπαρ.
Βέβαια, οι καταστηματάρχες του κέντρου, που βιώνουν καθημερινά την απώλεια των πελατών τους δεν φαίνεται να ανησυχούν ιδιαίτερα. Μέσα από την πολυετή εμπειρία τους έχουν διαπιστώσει, όπως υποστηρίζουν, πως καθετί καινούργιο έχει απήχηση για κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα. Μετά το πέρασμα, όμως, κάποιων μηνών ο κόσμος κάνει τις επιλογές του και συνήθως επιστρέφει στα «στέκια» του.
Σε σχετικές δηλώσεις προς τη «δ» προέβησαν επιχειρηματίες του χώρου της εστίασης, που διατηρούν καταστήματα στο κέντρο της πόλης.
Ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «Gran Caffe», κ. Μανώλης Νικολιδάκης, δήλωσε: “Δεν θα έλεγα πως έχει μειωθεί ιδιαίτερα η προσέλευση των πολιτών. Οπωσδήποτε, όμως έχει μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση εδώ και περίπου δύο χρόνια. Τα τελευταία πέντε έτη διατηρώ τις ίδιες τιμές στο κατάστημα, έχοντας απορροφήσει όλες τις φορολογικές αυξήσεις. Τον τελευταίο καιρό, ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών επιλέγει τις καφετέριες του πεζοδρόμου, διότι είναι κάτι καινούργιο και όλοι θέλουν να δουν περί τίνος πρόκειται. Βέβαια, η αλήθεια είναι πως στη Ρόδο, έχει αποδειχθεί ότι μετά το πέρας των έξι περίπου μηνών από την εμφάνιση νέων μαγαζιών, η αγορά ομαλοποιείται και πάλι. Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως η νέα μορφή που έχει λάβει ο πεζόδρομος είναι αρνητική. Αντιθέτως, συνεισφέρει σημαντικά στην κίνηση της αγοράς”.
Ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «Horus Caffe», κ. Λευτέρης Γκιζέτης, δήλωσε: “Η προσέλευση του κόσμου δεν έχει επηρεαστεί από την κρίση. Όμως, έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό το χρηματικό ποσό που διαθέτει ο εκάστοτε πελάτης για να ξοδέψει. Εμείς έχουμε απορροφήσει τις αυξήσεις του ΦΠΑ και όταν αποφασίστηκε η μείωσή του, εφαρμόσαμε μικρές μειώσεις τιμών. Παρατηρούμε πως ο κόσμος έχει μετατοπιστεί από τις κεντρικές καφετέριες προς τις καφετέριες του πεζόδρομου. Θεωρώ πως αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, διότι οι άνθρωποι πάντα ανταποκρίνονται θετικά σε καθετί καινούργιο. Το ζητούμενο, όμως, πάντα είναι η διάρκεια στο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω πως είναι καλό να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις”.
Ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «Mauro Cafe & Deli», κ. Μαίος Καμπουράκης, δήλωσε: “Υπάρχει προσέλευση των Ροδιτών, αλλά πλέον είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός των καταστημάτων αυτού του είδους που δυσχεραίνει περισσότερο την ήδη δύσκολη, ομολογουμένως, κατάσταση. Έχουμε φροντίσει, ώστε οι τιμές μας να είναι ιδιαίτερα χαμηλές, συγκριτικά με άλλες περιοχές της Ελλάδας. Θεωρώ πως πάντα, όταν κάνει την εμφάνιση του κάτι νέο, ο κόσμος σπεύδει να το δοκιμάσει, αλλά στο τέλος, τα μαγαζιά του κέντρου θα ανακτήσουν τους πελάτες τους. Δεν γνωρίζω αν θα έχει διάρκεια η νέα «μόδα» του πεζόδρομου, όμως, το ελπίζω, διότι έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις”.
Την άποψή τους για το θέμα κατέθεσαν και ιδιοκτήτες καφετεριών που λειτουργούν στον πεζόδρομο, της οδού «Δημ. Θεοδωράκη».
Ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «Barra Tres» , κ. Σάββας Πολυχρόνης, δήλωσε: “Ο κόσμος δεν έχει σταματήσει να απολαμβάνει έξω τον καφέ του. Ωστόσο, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για υπερβολική κίνηση. Οι άνθρωποι πλέον είναι αρκετά συγκρατημένοι στα έξοδα τους. Εμείς έχουμε εφαρμόσει πολύ λογικές, για την εποχή, τιμές. Δεν θεωρώ πως ο κόσμος έχει μετατοπιστεί από τις καφετέριες του κέντρου στις καφετέριες του πεζοδρόμου. Απλά, έχει πολλές εναλλακτικές. Εμείς φροντίζουμε για την καλή ποιότητα των προϊόντων μας, την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και βασικό μας μέλημα είναι να μεταδίδουμε χαμόγελο, προκειμένου να έχουμε διάρκεια σε βάθος χρόνου”.
Ο ιδιοκτήτης της καφετέριας «Black Adder Pub», κ. Ιωάννης Παπαδίγκας, δήλωσε: “Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει την προσπάθεια μας. Θα ήταν ψέμα αν υποστήριζε κάποιος πως το κέντρο είναι ίδιο τώρα με παλαιότερα. Η ύπαρξη των νέων καφετεριών στον πεζόδρομο έχει δώσει πνοή στην πόλη. Σαφώς, γνωρίζουμε την δύσκολη οικονομική κατάσταση του μέσου πολίτη και έχουμε εφαρμόσει χαμηλές τιμές. Η κίνησή μας αυτή, όπως αποδεικνύεται, έχει αποτέλεσμα, αφού υπάρχει κόσμος στο μαγαζί όλες τις ώρες της ημέρας. Δεν νομίζω πως μπορούμε να μιλήσουμε για μετατόπιση του κόσμου. Πάντως, σίγουρα υπάρχουν περισσότερες επιλογές. Προσπαθούμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. ¶λλωστε, είμαι της άποψης πως μόνο όταν υπάρχει σωστό περιβάλλον, καλή εξυπηρέτηση και χαμηλές τιμές, μπορεί να επιτευχθεί η διάρκεια μιας τέτοιας επιχείρησης στο χρόνο”.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/anthi-sti-rodo-i-nea-moda-tou-pezodromou/