Τη διαμόρφωση μιας “Λευκής Βίβλου” για τον μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού την περίοδο 2030-2035, ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας το στίγμα μιας νέας στρατηγικής που θα αποτελέσει τον «οδικό χάρτη» της χώρας στη νέα εποχή του κλάδου. Η Λευκή Βίβλος αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, σε παράλληλη πορεία με την ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό.
Όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός, φιλοδοξία του είναι να γίνει η χώρα ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός στον κόσμο, σηματοδοτώντας έτσι την είσοδο του κλάδου σε μια νέα φάση στρατηγικής διεκδίκησης.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Υπουργείου Τουρισμού με θέμα «Ο τουρισμός αλλάζει, η Ελλάδα πρωταγωνιστεί», ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το νέο πλαίσιο, σε συνδυασμό με το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό που βρίσκεται στην τελική διαβούλευση και με την έναρξη λειτουργίας των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών (DMOs), «θα ξεκαθαρίσει ουσιαστικά το τοπίο για τον ελληνικό τουρισμό». Θα προσφέρει, όπως είπε, ορατότητα στους επιχειρηματίες, επενδυτές και επαγγελματίες, με σαφείς προτεραιότητες και στόχους για τη χωρική και χρονική διάχυση της τουριστικής ανάπτυξης, τη βιωσιμότητα και τις νέες επενδύσεις.
Για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό υπογράμμισε ότι “πρέπει και θα καταρτιστεί σε συνεννόηση με τους φορείς του τουρισμού, οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλύτερα και από εμάς τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που σήμερα αναδύονται για την ελληνικό τουρισμό”.
Η συζήτηση για τον υπερτουρισμό
Απαντώντας στις ανησυχίες για τον υπερτουρισμό, ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα «απέχει πολύ» από τα επίπεδα άλλων προορισμών, ωστόσο αναγνώρισε τη συμφόρηση που καταγράφεται σε ορισμένα νησιά την περίοδο αιχμής.
Κεντρική λύση αποτελεί:
-η καλύτερη διαχείριση ροών,
-η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου,
-η προώθηση λιγότερο γνωστών περιοχών και ο ρόλος των DMOs που, όπως είπε, θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο για τοπικές στρατηγικές διαχείρισης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον ορεινό τουρισμό, τον οποίο χαρακτήρισε νέο στρατηγικό άξονα marketing του ΕΟΤ.
Το μήνυμα Τζιτζικώστα: Η Ελλάδα στους πέντε κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς
Στην τοποθέτησή του ο επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας ανέδειξε την εντυπωσιακή πρόοδο της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στους πέντε δημοφιλέστερους προορισμούς της Ευρώπης και στους δέκα παγκοσμίως. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν, όπως είπε, τη δυναμική: 20 δισ. ευρώ σε έσοδα, περισσότερες από 400.000 θέσεις εργασίας και 123 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις.
Παράλληλα, σημείωσε ότι το 2024 αποτέλεσε ιστορικό έτος για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, με 3 δισ. διανυκτερεύσεις και 780 εκατομμύρια επισκέπτες. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της πρώτης κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό της επόμενης δεκαετίας.
Σε τούτο το σημείο να τονιστεί ότι ο κ. Τζιτζικώστας στάθηκε ιδιαίτερα στις μεταφορές, τις οποίες χαρακτήρισε θεμέλιο λίθο για έναν ανταγωνιστικό και σύγχρονο τουρισμό. Όπως είπε, στις αρχές του 2026 θα παρουσιαστεί νέο ενιαίο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων για διαφορετικά μέσα και χώρες, ενώ προχωρά και η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών. Στον αντίποδα των αριθμών, επεσήμανε ότι η ψυχή του κλάδου παραμένουν οι άνθρωποι της φιλοξενίας, αυτοί που «κάνουν τον ταξιδιώτη να νιώθει καλεσμένος και όχι πελάτης».
Οι προτεραιότητες Κεφαλογιάννη: Ποιοτική ανάπτυξη, νέες υποδομές και βιωσιμότητα
Από την πλευρά της, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ανέδειξε την ισχυρή επίδοση του πρώτου εννεαμήνου του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Τα έσοδα αγγίζουν τα 20 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 9% στις εισπράξεις και 4% στις αφίξεις σε σχέση με το 2024, ενώ για το προηγούμενο έτος υπενθύμισε ότι η χώρα υποδέχθηκε πάνω από 40 εκατομμύρια επισκέπτες με εισπράξεις 21,6 δισ. ευρώ.
Η υπουργός τόνισε ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι τυχαία αλλά αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού, σύγχρονης πολιτικής και στοχευμένων παρεμβάσεων για ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ελλάδα και σε 12μηνη βάση. Εστίασε στον εκσυγχρονισμό υποδομών, στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, στη θεσμοθέτηση νέων προϊόντων όπως το glamping, στο νέο περιβαλλοντικό σύστημα κατάταξης ξενοδοχείων και στις ρυθμίσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Σε τούτο το σημείο να τονιστεί ότι η χωροταξία αποτελεί κρίσιμη προτεραιότητα, με το νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο να βρίσκεται στην τελική ευθεία, ενώ η δημιουργία των DMMOs εισάγει ένα σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης, βασισμένο στη συνεργασία κράτους, αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα.
Κλείνοντας, η Ολγα Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι η επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού θα κριθεί από την ανθεκτικότητα των προορισμών απέναντι στην κλιματική κρίση. Η κυβέρνηση, όπως είπε, επενδύει συστηματικά στις υποδομές, στις μεταφορές, στη βιωσιμότητα και κυρίως στον άνθρωπο. Με αυτό το τρίπτυχο – στρατηγική, υποδομές, άνθρωπο – η εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης ανέδειξε τη νέα σελίδα του ελληνικού τουρισμού, με την Ελλάδα να διεκδικεί ενεργά ρόλο πρωταγωνιστή στην παγκόσμια αγορά.
Πηγή: tornosnews.gr
















