Σάλο προκάλεσε η αποκάλυψη για τον άδικο χαμό του 55χρονου ταχυδρομικού υπαλλήλου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή επειδή δεν πρόλαβε να μεταφερθεί εγκαίρως από το Αγαθονήσι σε νοσοκομείο της γειτονικής Σάμου.
Το θλιβερό περιστατικό ανέδειξε την αδιαφορία των αρμοδίων της κυβέρνησης, αλλά και την απομόνωση των κατοίκων στα μικρά νησιά που κινδυνεύουν να πεθάνουν αβοήθητοι αν αρρωστήσουν, ιδίως τους χειμερινούς μήνες. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι «κουτσουρεμένη» με τις περικοπές των δρομολογίων ανά βδομάδα και την ακινησία των πλοίων για ετήσια συντήρηση, ενώ οι εταιρίες εμφανίζονται απρόθυμες να καταθέσουν προσφορές για τις επιδοτούμενες γραμμές. Την ίδια στιγμή, σχεδόν ένα στα δύο πλωτά σκάφη του Λιμενικού δεν είναι διαθέσιμο να μεταφέρει ασθενείς σε περίπτωση ανάγκης, καθώς παραμένει καθηλωμένο είτε λόγω βλάβης είτε εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών και καυσίμων.
Ανασφάλεια
Η οργή και η αγανάκτηση ξεχειλίζουν στους κατοίκους των ακριτικών νησιών που ζουν με την ανασφάλεια και βρίσκονται στην κυριολεξία στο έλεος του Θεού. «Μας έχουν εγκαταλείψει στην τύχη μας και δεν ενδιαφέρεται κανείς», λέει ο δήμαρχος Αγαθονησίου, Κώστας Κόττορος, επισημαίνοντας πως χρειάστηκε να πεθάνει ένας άνθρωπος και να βγει στη δημοσιότητα το ακτοπλοϊκό πρόβλημα για να βρεθεί λύση που είναι προσωρινή για το Αγαθονήσι. Ανήκουμε διοικητικά στα Δωδεκάνησα χωρίς να έχουμε ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ μας τα νησιά, ενώ υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο κάθε Σάββατο για την έδρα στη Ρόδο».
Το περιστατικό ανέδειξε και την εικόνα διάλυσης που επικρατεί στο Λιμενικό Σώμα, το οποίο την ίδια στιγμή μετατράπηκε σε ελληνική ακτοφυλακή με σχεδόν το 50% επιχειρησιακών μέσων να είναι ακινητοποιημένο. Η περίπτωση του πλωτού σκάφους του λιμεναρχείου της Πάτμου που δεν ήταν διαθέσιμο για τη μεταφορά του 55χρονου επειδή βρίσκεται σε ακινησία εδώ και πάνω από ένα χρόνο λόγω μηχανικής βλάβης δεν είναι μεμονωμένη στην ευρύτερη περιοχή των Δωδεκανήσων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τα εννέα σκάφη βρίσκονται εν ενεργεία μόλις τα τέσσερα, εκ των οποίων το ένα είναι ναυαγοσωστικό και δεν ενδείκνυται για μεταφορές ασθενών (λόγω χαμηλής ταχύτητας) παρά μόνο για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Δημήτρης Χαλκιώτης επιβεβαιώνει ότι ενώ υπήρχε επαρκής ακτοπλοϊκή κάλυψη με 7 επιδοτούμενα δρομολόγια στο Αγαθονήσι, ωστόσο «αντικειμενικοί λόγοι και αστάθμητοι παράγοντες οδήγησαν προσωρινά στην ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού». Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν μπορούσε να μην εγκρίνει την ταυτόχρονη ακινησία των δύο σκαφών για ετήσια συντήρηση, ενώ υποστηρίζει ότι υπέγραψε την απόφαση για την κάλυψη του κενού με την έκτακτη δρομολόγηση του «ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΑΡ» στις 24 Φεβρουαρίου. Δηλαδή, την επόμενη μέρα μετά τον άδικο χαμό του 55χρονου.
«Οχι άλλα λόγια»
«Οταν δεν έχει ακόμη εξασφαλιστεί η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση και διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές, καλό είναι μερικοί να αφήσουν τις δηλώσεις και να περάσουν στα έργα, έστω και με δέκα μήνες καθυστέρηση. Οσο για την αμετροέπεια της κυβέρνησης του Μνημονίου, είναι γνωστή…», επισημαίνει ο τομεάρχης της Ν.Δ. Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας σε δηλώσεις της υφυπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Ελπίδας Τσουρή ότι «όχι μόνο δεν θα προβεί σε κανενός είδους περικοπή πιστώσεων για την επιδότηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (άγονων γραμμών), αλλά αντίθετα αύξησε τα αντίστοιχα ποσά προκειμένου να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες».
(Πηγή: «Ελεύθερος Τύπος»)