Τοπικές Ειδήσεις

Σωματείο Εργαζομένων στα ΚΕΠ Νησιών Αιγαίου: Παραπομπή πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ στα ΚΕΠ για θέματα ΑΜΚΑ – Επιπτώσεις σε εργαζόμενους και πολίτες

Το Σωματείο Εργαζομένων στα ΚΕΠ Νησιών Αιγαίου (Σ.Ε.Κ.Ε.Π.Ν.Α.) εκφράζει τη βαθιά του ανησυχία και αγανάκτηση για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί αναφορικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών για θέματα ΑΜΚΑ. Ενώ τα Κέντρα Εξυπηρέτησης
Πολιτών (ΚΕΠ) έχουν μετατραπεί σε πολυκέντρα εξυπηρέτησης εκατοντάδων πάγιων διαδικασιών, οι τοπικές διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ αρνούνται συστηματικά να εξυπηρετήσουν δια ζώσης τους πολίτες, παραπέμποντάς τους άκριτα και χωρίς καμία συνεννόηση στα ήδη
υπερφορτωμένα ΚΕΠ.

Είναι αδιανόητο το γεγονός ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων στις τοπικές δ/νσεις ΕΦΚΑ, αντί να επιτελούν τα καθήκοντά τους με ευθύνη και επαγγελματισμό, επιβαρύνουν άδικα τους εργαζομένους των ΚΕΠ και τους πολίτες. Η πρακτική αυτή είναι παράνομη, ανήθικη και καταχρηστική.

Οι επιπτώσεις είναι δραματικές:
• Δεκάδες πολίτες, ακόμη και με προγραμματισμένα ραντεβού στον e-ΕΦΚΑ, βρίσκονται μπροστά σε κλειστές πόρτες και αναγκάζονται να μετακινηθούν στα ΚΕΠ, χάνοντας χρόνο και υπομονή.
• Τα ΚΕΠ, ειδικά την τουριστική περίοδο με την αυξημένη ζήτηση για ΑΜΚΑ από εποχικούς εργαζόμενους και πολίτες τρίτων χωρών, καλούνται να διεκπεραιώσουν πέραν των δικών τους αρμοδιοτήτων και ένα τεράστιο όγκο υποθέσεων που ανήκουν
αποκλειστικά στον e-ΕΦΚΑ. Επιπλέον, έχουν να διαχειριστούν την επιβεβαίωση/διόρθωση στοιχείων φυσικών προσώπων (myInfo) και την έκδοση προσωπικού αριθμού, διαδικασίες με αυξημένη ζήτηση. Στα νησιά του Αιγαίου, η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ΚΕΠ είναι μονοπρόσωπα, δηλαδή λειτουργούν με έναν και μόνο υπάλληλο,
ο οποίος καλείται να διαχειριστεί μόνος του αυτό τον δυσανάλογα αυξημένο φόρτο εργασίας και την πίεση των πολιτών.

• Ο συνωστισμός αλλά κυρίως η αγανάκτηση των πολιτών, που προέρχεται από την άδικη ταλαιπωρία τους, δημιουργεί ένα εκρηκτικό κλίμα έντασης και κινδύνου για τους εργαζομένους των ΚΕΠ. Η ασφάλεια των υπαλλήλων τίθεται σε κίνδυνο, ειδικά σε
τουριστικές περιοχές.

Το Σ.Ε.Κ.Ε.Π.Ν.Α., στο παρελθόν, έχει επισημάνει το πρόβλημα στους αρμοδίους. Αντίστοιχα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π.) έχει επίσης αναδείξει το ζήτημα και έχει ζητήσει επανειλημμένα διάλογο και λύσεις, χωρίς αποτέλεσμα.

Η συχνή μετατόπιση αρμοδιοτήτων και η άρνηση εξυπηρέτησης από τον e-ΕΦΚΑ είναι ενέργειες που υπονομεύουν τη δημόσια διοίκηση και την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Το Σωματείο Εργαζομένων στα ΚΕΠ Νησιών Αιγαίου ζητά άμεσα:
• Την οριστική παύση της πρακτικής παραπομπής των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ
στα ΚΕΠ για θέματα ΑΜΚΑ.
• Την ανάληψη των ευθυνών από τον e-ΕΦΚΑ για την εξυπηρέτηση των πολιτών στα
δικά του γραφεία, όπως ορίζεται από το νόμο.
• Την προστασία των εργαζομένων των ΚΕΠ από τον υπερβολικό φόρτο εργασίας και
τις εντάσεις.
• Την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στα ΚΕΠ, προκειμένου να βρεθούν βιώσιμες λύσεις για την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών και την προστασία εργαζομένων και πολιτών.

Καλούμε τα αρμόδια Υπουργεία (Εσωτερικών και Κοινωνικής Ασφάλισης) και τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ να παρέμβουν άμεσα για την επίλυση αυτής της κρίσιμης κατάστασης, πριν αυτή οδηγήσει σε περαιτέρω αναστάτωση και διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου