Ειδήσεις

Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια ξεπέρασε τα 57 εκατ. στο οκτάμηνο

Σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κινήθηκε η ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης στο σύνολο των αεροδρομίων που λειτουργούν στη χώρα μας κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025.

Πιο αναλυτικά, ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στα 39 αεροδρόμια, στα οποία διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (24 υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ, 14 υπό τη λειτουργία της Fraport και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών) ενισχύθηκε κατά 4,6% στο οκτάμηνο της χρονιάς, φθάνοντας σε 57,475 εκατ. έναντι 54,946 εκατ. επιβατών το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Παράλληλα, κατά το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025, ο αριθμός κινήσεων αεροσκαφών, δηλαδή αφίξεων και αναχωρήσεων τόσο στις πτήσεις εσωτερικού όσο και στις πτήσεις εξωτερικού, παρουσίασε θετική μεταβολή. Συγκεκριμένα, στα 39 αεροδρόμια της χώρας στα οποία τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας ασκεί κατά κύριο λόγο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σημειώθηκε αύξηση 3,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Εξετάζοντας, ειδικότερα, τα 24 αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ (Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνος, Αστυπάλαια, Ιωάννινα, Χίος, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθος, Κύθηρα, Μήλος, Σκύρος, Νέα Αγχίαλος, Πάρος, Σύρος, Αραξος, Νάξος, Κάλυμνος, Ικαρία, Καστελλόριζο, Κάσος, Λέρος και Σητεία) κατά το οκτάμηνο του 2025 σημειώθηκε αύξηση 6,7% στον αριθμό των επιβατών που διακινήθηκαν. Συνολικά, οι επιβάτες ανήλθαν σε 8,924 εκατ., έναντι 8,361 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Στα 26,3 εκατ. οι επιβάτες των αεροδρομίων της Fraport Greece στο 8μηνο
Από αυτά, το αεροδρόμιο Ηρακλείου, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει λόγω των περιορισμών που προκύπτουν από τις απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις, κατάφερε να εξυπηρετήσεις περισσότερους επιβάτες ιδιαίτερα τον Αύγουστο, μήνα που αποτελεί την κορύφωση της θερινής τουριστικής περιόδου. Συγκεκριμένα, στο κρατικό αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» τον Αύγουστο του 2025 διακινήθηκαν 1,789 εκατ. επιβάτες, αυξημένοι κατά 6,9% σε σχέση με πέρυσι τον ίδιο μήνα.

Οπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς των αερομεταφορών, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δοκιμάζει τις αντοχές του εδώ και περίπου μία δεκαετία. Οι παλιές υποδομές του, σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση των πτήσεων κάθε χρόνο, το καθιστούν ολοένα και πιο δύσκολο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, δεδομένου ότι είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι περιορισμοί αυτοί αναμένεται να διατηρηθούν έως ότου το υφιστάμενο αεροδρόμιο αντικατασταθεί από το νέο που κατασκευάζεται στο Καστέλλι Ηρακλείου. Αν και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών έχει οριστεί για το 2027, η έναρξη λειτουργίας του δεν αναμένεται πριν από τον Μάρτιο του 2028, καθώς απαιτείται εύλογος χρόνος για την εγκατάσταση και δοκιμή των ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των υπόλοιπων αεροδρομίων υπό την ΥΠΑ, τον Αύγουστο του 2025 καταγράφηκαν σημαντικές ποσοστιαίες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024. Εντυπωσιακή άνοδος σημειώθηκε στο αεροδρόμιο της Σύρου με αύξηση 105,3% (3.763 επιβάτες το 2025 έναντι 1.833 το 2024). Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Νάξου με άνοδο 19,3% (39.464 επιβάτες το 2025 έναντι 33.073 το 2024) και της Αστυπάλαιας με 18,4% (6.029 επιβάτες το 2025 έναντι 5.092 το 2024).

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου