Ειδήσεις

Το φθινόπωρο είναι το νέο καλοκαίρι – Πώς κέρδισε έδαφος το off season

Από τα δημοφιλή θέρετρα στην Ευρώπη μέχρι τους καλοκαιρινούς προορισμούς στις ΗΠΑ, τα μέρη που άλλοτε άδειαζαν τον Οκτώβριο πλέον πλημμυρίζουν από τουρίστες, οι οποίοι προτιμούν το φθινόπωρο έναντι του καλοκαιριού.

Η πλατφόρμα διακοπών booking.com κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση των αναζητήσεων για παραδοσιακούς παραθεριστικούς προορισμούς το φθινόπωρο. Για παράδειγμα, οι αναζητήσεις για τα Hamptons στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 78% τον Σεπτέμβριο και κατά 45% τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση. Οι αναζητήσεις για δωμάτια το φθινόπωρο στο Δουβλίνο αυξήθηκαν κατά 35%, σύμφωνα με την Expedia, ενώ η Virtuoso, που προσφέρει ταξιδιωτικές εμπειρίες πολυτελείας, σημειώνει ότι οι φθινοπωρινές κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 30% φέτος.

Στα ξενοδοχεία Fairmont στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Καραϊβική, η πληρότητα το φθινόπωρο και την άνοιξη έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το 2019. Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Omer Acar, είπε ότι για την εξέλιξη αυτή ευθύνεται εν μέρει η τηλεργασία, η αύξηση του συναυλιακού τουρισμού και η προτίμηση του κόσμου να ταξιδεύει «βάσει των προτιμήσεών του και όχι της εποχικότητας».

Το νέο καλοκαίρι
Για την «έκρηξη» του φθινοπώρου ευθύνεται βέβαια και η ευρύτερη άνθηση των ταξιδιών. Πέρυσι, ταξίδεψαν 1,4 δισ. άνθρωποι διεθνώς από 673 εκατ. το 2000, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC).

Η ανάπτυξη αυτή βέβαια περιόρισε και τις προσφορές του φθινοπώρου. Το Dollar Flight Club, μία πλατφόρμα αναζήτησης προσφορών στα αεροπορικά, διαπιστώνει ότι οι τιμές στις ευρωπαϊκές πτήσεις το φθινόπωρο ανεβαίνουν σταθερά από το 2022. Το ξενοδοχείο Canopy by Hilton Portland Waterfront στο Πόρτλαντ προσφέρει το φθινόπωρο δωμάτια μόλις 50 δολάρια φθηνότερα από την κορύφωση της θερινής σεζόν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Στο δίκτυο ταξιδιωτικών γραφείων Envoyage, οι κρουαζιέρες στον ποταμό Ρήνο την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου έχουν το ίδιο ή και υψηλότερο κόστος από την περίοδο Μαΐου-Σεπτεμβρίου.

 
Κλιματική αλλαγή και υπερτουρισμός
Σε ορισμένους προορισμούς, η κλιματική αλλαγή ενθαρρύνει την αύξηση των επισκεπτών του φθινοπώρου. Στη γαλλική ριβιέρα, ο Σεπτέμβριος -με θερμοκρασίες κάτω των 30 βαθμών- είναι πλέον εξίσου δημοφιλής με τον Αύγουστο. Φέτος, η εταιρεία κρουαζιέρας Silversea ανακοίνωσε ταξίδια στη Μεσόγειο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, στις ιταλικές Αλπεις, όπου το χιόνι πια πέφτει πολύ αργότερα, το Grand Hotel Courmayeur Mont Blanc θα παραμείνει φέτος ανοιχτό και το φθινόπωρο, ενώ παλαιότερα έκλεινε στα μέσα Σεπτεμβρίου και άνοιγε ξανά τον Δεκέμβριο για την περίοδο του σκι.

Επιπλέον, ορισμένοι τουρίστες επιλέγουν φθινόπωρο έναντι καλοκαιριού λόγω του υπερτουρισμού σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Βενετία και το Ντουμπρόβνικ, ή λόγω των διαμαρτυριών εναντίον του τουρισμού στην Ισπανία.

Για να αποκλιμακωθεί η πίεση, ορισμένες εταιρείες, όπως η Interpid Travel, προωθούν τα ταξίδια το φθινόπωρο, με τις κρατήσεις στην Ιταλία να αυξάνονται κατά 25% φέτος, ή εναλλακτικούς προορισμούς, όπως η Ρουμανία και το Ουζμπεκιστάν.

«Ο Οκτώβριος δεν είναι πια το μυστικό που ψιθυρίζουν μεταξύ τους οι μυημένοι τουρίστες» είπε η Annarita Aprea, διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ στο ξενοδοχείο Casa Angelina στην Ακτή Αμάλφι, όπου οι γνώστες προτιμούν το φθινόπωρο έναντι του καλοκαιριού.

moneyreview.gr με πληροφορίες από New York Times

Πηγή: moneyreview.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου