Η ξενοδοχειακή αγορά βρίσκεται σε μία από τις πιο δυναμικές περιόδους ανάπτυξης της τελευταίας δεκαετίας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον κορυφαίων διεθνών ομίλων φιλοξενίας. Με την αυξανόμενη ζήτηση για τουριστικές υποδομές υψηλών προδιαγραφών και την ενίσχυση του 12μηνου τουρισμού, μεγάλα brands επιταχύνουν την παρουσία τους στη χώρα, επενδύοντας σε νέα projects, ανακαινίσεις και στρατηγικές συνεργασίες.
Μετά άλλωστε το νέο ρεκόρ που –όπως όλα δείχνουν– θα έχουμε φέτος σε έσοδα και αφίξεις ξένων τουριστών, τα επενδυτικά σχέδια των μεγάλων ξένων αλυσίδων επιταχύνονται. Από την Αθήνα και τα νησιά μέχρι την Πελοπόννησο και τη Βόρεια Ελλάδα, οι νέες μονάδες που σχεδιάζονται και υλοποιούνται αναβαθμίζουν συνολικά το τουριστικό προϊόν και οδηγούν στην προσέλκυση “ποιοτικότερων” τουριστών.
Τα σχέδια της Hilton
Η Hilton συνεχίζει με γρήγορους ρυθμούς την εξάπλωσή της στην Ελλάδα, ενδυναμώνοντας την παρουσία της τόσο σε μεγάλα αστικά κέντρα όσο και σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Το αναπτυξιακό της πλάνο εκτείνεται έως το 2029 και περιλαμβάνει ήδη 67 ξενοδοχεία που λειτουργούν ή βρίσκονται υπό κατασκευή. Από αυτά, 49 έχουν ανοίξει – 38 μέσω της συνεργασίας με τα Small Luxury Hotels of the World και 11 υπό τρία ξεχωριστά brands της Hilton (Curio Collection by Hilton, Tapestry Collection by Hilton και Hilton Garden Inn).
Μόνο την τελευταία χρονιά, η αλυσίδα εγκαινίασε το πρώτο Hilton Garden Inn στη χώρα, το Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue, ενώ έκανε και την είσοδό της στο ελληνικό κοινό η Curio Collection by Hilton μέσω του Adia Aluma Athens.
Βέβαια, η αγορά περιμένει με ανυπομονησία το Conrad Athens The Ilisian, το οποίο αναμένεται να υποδεχτεί τους πρώτους επισκέπτες το 2026, με τις κρατήσεις να έχουν ήδη ξεκινήσει. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που υλοποιεί η Ιονική Ξενοδοχειακή και που θα ξεπεράσει τα 340 εκατ. ευρώ μαζί με την αρχική επένδυση για την εξαγορά του κτιρίου. Στο νέο ξενοδοχείο Conrad Athens αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences, καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτιρίου.
Στον χάρτη των νέων ξενοδοχειακών επενδύσεων που έχει προγραμματίσει η Hilton για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται:
– Conrad Athens The Ilisian (2026): 307 δωμάτια και σουίτες, το μεγαλύτερο σύνολο σουιτών στην Αθήνα.
– Hilton Chania Old Town Resort & Spa (2026): 85 δωμάτια και σουίτες δίπλα στη θάλασσα, spa 600 τ.μ., roof-top pool club και γυμναστήριο. Το ξενοδοχείο σηματοδοτεί την επιστροφή του brand Hilton Hotels & Resorts στην Ελλάδα.
– Conrad Corfu (Ιούνιος 2026): Ενίσχυση της παρουσίας του brand Conrad στα ελληνικά νησιά.
– Waldorf Astoria Scarlet Bay (2029, Πελοπόννησος): 121 δωμάτια και 13 πολυτελείς βίλες με θέα στη θάλασσα.
Τα projects της Radisson
Το 2026 αναμένεται να αποτελέσει ορόσημο για το Radisson Hotel Group στην Ελλάδα. Με πέντε νέα ξενοδοχειακά ανοίγματα, ο όμιλος θα υπερδιπλασιάσει το ελληνικό του χαρτοφυλάκιο, θέτοντας τα θεμέλια για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου των 30 ξενοδοχείων, resorts και serviced apartments έως το 2030.
Η στρατηγική ανάπτυξης ξεκινά από την πρωτεύουσα, με δύο νέες μονάδες. Το Radisson Theatrou Square Athens, στην Πλατεία Θεάτρου στην Ομόνοια, όπου βρισκόταν παλαιότερα η Διπλάρειος Σχολή, με 173 δωμάτια, και το Radisson RED Mitropoleos Square Athens, με 109 δωμάτια, στην οδό Μητροπόλεως.
Η επέκταση του Radisson εκτός Αθηνών ξεκινά από τη Μάνη, με το Radisson Blu Resort Mani, κοντά στο Γύθειο. Το resort φιλοδοξεί να αναδείξει την περιοχή σε αναδυόμενο προορισμό πολυτελούς φιλοξενίας και σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη επένδυση του ομίλου στην ηπειρωτική Ελλάδα. Η παρουσία του Radisson στις Κυκλάδες ενισχύεται με το Punda Resort Paros, μέλος της συλλογής Radisson Individuals, που θα ανοίξει το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Τέλος, το Paradise Resort Evia, με 322 δωμάτια, θα λειτουργήσει υπό το soft brand του Radisson Hotel Group και αναμένεται να ανοίξει τον Μάιο του 2026.
Μεγαλώνει παρουσία η Accor
Ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα διατηρεί ο γαλλικός ξενοδοχειακός όμιλος Accor, ο οποίος διαχειρίζεται ήδη 11 μονάδες και έχει στο pipeline ακόμα επτά ξενοδοχεία υπό τα τρία υπάρχοντα brands, ανάμεσά τους και το πολυαναμενόμενο Elatos Resort, μια επένδυση της ΛΑΜΨΑ που ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Το θέρετρο θα περιλαμβάνει 42 πολυτελή chalets με χωρητικότητα 2-4 ατόμων και 15 πολυτελή δωμάτια στο κεντρικό κτίριο, καλύπτοντας συνολικά 190 στρέμματα. Στο project προβλέπεται επίσης η δημιουργία branded spa. Το θέρετρο θα ενταχθεί στο πολυτελές brand Emblems Collection της Accor και η ολοκλήρωση της επένδυσης αναμένεται στα τέλη του 2026.
Η τελευταία συμφωνία αφορά ένα νέο project στα Χανιά, ιδιοκτησίας της οικογένειας Περογιάννη. Το ξενοδοχείο, που θα λειτουργεί υπό το brand MGallery, θα διαθέτει περίπου 200 δωμάτια.
Νέα ανοίγματα από τη Wyndham Hotels & Resorts
Και η αμερικανική Wyndham Hotels & Resorts επεκτείνει τα σχέδιά της, με στόχο να τριπλασιάσει την παρουσία της τα επόμενα χρόνια. Ο όμιλος έχει ήδη προγραμματίσει την προσθήκη 12 νέων ξενοδοχείων, σε συνεργασία με την DKG Development. Σύμφωνα με στελέχη της αλυσίδας, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ειδικά τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά.
Πηγή: capital.gr















