• Τους λόγους που αποφεύγουν πλέον οι Ευρωπαίοι τις διακοπές Ιούλιο και Αύγουστο, εξηγεί ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου • Οι Βρετανοί κρατούν τα σκήπτρα στη Ρόδο, ποιες εθνικότητες είναι στην πρώτη επτάδα. Η ανερχόμενη δύναμη της πολωνικής αγοράς θα εξακολουθήσει να είναι στις πρώτες θέσεις και τα επόμενα χρόνια
Με θετικό πρόσημο έκλεισε και ο Αύγουστος, ενώ εξαιρετικά θα κινηθεί ο Σεπτέμβριος, όπως δήλωσε στη «δ» σχολιάζοντας την τουριστική κίνηση στο νησί της Ρόδου, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Γιώργος Ματσίγκος, εκτιμώντας ότι θα φθάσουμε τα 3 εκατομμύρια επισκεπτών με διεθνείς πτήσεις στο νησί στο τέλος της φετινής χρονιάς.
“Βεβαίως ο Σεπτέμβριος είναι καλός μήνας και φαινόταν ότι θα την ήταν καλός από την αρχή της τουριστικής περιόδου ή και από το χειμώνα μπορώ να πω.
Οι δύο μήνες οι οποίοι φαινόταν ότι είχαν μεγαλύτερη αύξηση συγκριτικά με τους άλλους μήνες ήταν ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος. Πιστεύουμε ότι θα επαληθευτεί αυτό και θα είναι ο Σεπτέμβρης λίγο καλύτερος από τον περσινό. Για τον Αύγουστο δεν έχουμε ακόμη τα τελικά αποτελέσματα αλλά μέχρι τις 27 Αυγούστου παρόλο που φαινόταν ότι υπήρχε το ενδεχόμενο να έχουμε μία μικρή μείωση, ίσως δεν την έχουμε. Θα τα ξέρουμε σε μερικές μέρες, οπότε πήγε καλά έστω και με το last minute με κρατήσεις τελευταίας στιγμής και βέβαια με προσφορές. Μπορώ να πω ότι η σεζόν εξελίσσεται με μικρό θετικό πρόσημο περίπου 1% και με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να πετύχουμε να ξεπεράσουμε τα 3 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις στο νησί που έρχονται από το εξωτερικό, μέσω των στοιχείων των πτήσεων. Από θέμα κόσμου είμαστε ευχαριστημένοι», όπως είπε.
Ο κ. Ματσίγκος απέδωσε σε τρεις λόγους το γεγονός ότι πάνε καλύτερα πλέον ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος και αυτό γιατί λόγω της κλιματικής κρίσης αποφεύγουν οι τουρίστες τους μήνες του κατακαλόκαιρου Ιούλιο -Αύγουστο, μέσα στους καύσωνες και τις ακραίες θερμοκρασίες, δεύτερη αιτία είναι τα ακριβότερα ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα και σε όλους τους προορισμούς που προσφέρουν ήλιο και θάλασσα και ο τρίτος παράγοντας είναι το ότι υπάρχει συνωστισμός παντού.
“Το ζούμε κι εμείς εδώ, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, κυκλοφοριακό, πάρκινγκ, καταστήματα, παντού υπάρχει πάρα πολύς κόσμος οπότε εδώ και δύο χρόνια περίπου ο κόσμος τα βλέπει αυτά, τα ακούει, τα διαβάζει, ενημερώνεται από το διαδίκτυο κι έτσι δεν υπήρχε ζήτηση Ιούλιο και Αύγουστο για αυτούς τους τρεις προαναφερθέντες λόγους, αλλά στο τέλος λόγω των προσφορών ήταν τόσο ελκυστική η τιμή και δεν το κρύβουμε ότι έγιναν αρκετές προσφορές από όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τα μεγάλα ξενοδοχεία, οπότε καλύψαμε και τον Ιούλιο με την έλλειψη που υπήρχε και ειδικά τον Αύγουστο που φαινόταν πολύ δύσκολος. Πιστεύω ότι θα έχουμε τα ίδια νούμερα τα περσινά ή λίγο πάνω, λίγο κάτω, αλλά τουλάχιστον δεν έχουμε τη μεγάλη μείωση”, όπως εξήγησε. Έτσι ευκολότερα γεμίζουν τα μικρότερα και πιο οικονομικά καταλύματα, από ότι οι μεγάλες πεντάστερες μονάδες που αναγκάσθηκαν να προχωρήσουν σε γενναίες προσφορές για να γεμίσουν τα δωμάτια και να μην έχουν απώλειες.
“Τα μεγάλα ξενοδοχεία έχουν και το προσωπικό, έχουν τα πάγια έξοδα κάθε μήνα, οπότε ήταν προτιμότερο να ρίξουν τις τιμές, ώστε να έχουνε καλές πληρότητες και να ανταποκριθούν και για το προσωπικό να δουλέψει όλο το μήνα και όλες τις μέρες που έχουνε συμφωνήσει και να βγάλουν και τα έξοδά τους, διότι υπήρχε και αύξηση του λειτουργικού κόστους από την αρχή της χρονιάς οπότε ήταν λογικό και αναμενόμενο να γίνουν αυτές οι προσφορές και καταφέραμε και τραβήξαμε κόσμο και γέμισαν τα αεροπλάνα διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε και την οικονομική θέση που υπάρχει στην Ευρώπη.
Τώρα τελευταία παρακολουθούμε καθημερινά ότι η Γαλλία η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στην Ευρώπη κινδυνεύει να πάει στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, δηλαδή έχουν και αυτοί τα προβλήματά τους, έχουν ύφεση, έχουν την ακρίβεια, είμαστε και εμείς ακριβοί Ιούλιο-Αύγουστο, αλλά ευτυχώς τα καταφέραμε έστω και με τη μείωση των τιμών τις τελευταίες εβδομάδες”, ανέφερε σχετικά ο κ. Ματσίγκος.
Μέχρι τα επίσημα στοιχεία του Ιουλίου, παραμένει πρώτη δύναμη στη Ρόδο η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, δεύτερη η Γερμανία και τρίτη η Πολωνία. Και φέτος και οι τρεις αγορές αυτές έχουν θετικό πρόσημο. Τέταρτη αγορά είναι η Σουηδία με μία μικρή μείωση της τάξης του 3-4% (είχε πέρυσι 144.000) και ακολουθεί το Ισραήλ το οποίο είναι η 5η μας αγορά, (πέρσι είχε 140.000), που είχε μία μικρή πτώση της τάξεως του 5 με 6% μέχρι 31 Ιουλίου, για τους γνωστούς λόγους που έκλεισε και το δεκαπενθήμερο, λόγω του πολέμου.
Ακολούθως η Δανία κι επίσης πάει καλά η Τσεχία που είχε ξεπεράσει πέρυσι τις 100.000 οπότε αυτές οι αγορές είναι οι πρώτες 6-7 μαζί με την Ιταλία. Φαίνεται οι σκανδιναβικές αγορές να έχουν μία μικρή μείωση διότι και εκεί υπάρχει οικονομική ύφεση, οπότε παρατηρείται ειδικά φέτος μία μείωση έστω και μικρή με μονοψήφιο 3-4% ανά αγορά. Ο κ. Ματσίγκος εκτιμά ότι η σειρά θα παραμείνει μέχρι και τέλος έτσι μέχρι τέλος της χρονιάς, έχοντας και την ιταλική αγορά για τον Αύγουστο στην πεντάδα των αεροπορικών αφίξεων όταν ανακοινωθούν τα συγκεντρωτικά στοιχεία.
«Παρόλο που λέγαμε πέρσι ότι η βρετανική αγορά έπιασε “ταβάνι”, συνέχισε και φέτος με αύξηση περίπου 3,5%. Πέρυσι που είχε τις 770.000 κυνηγάει φέτος να πάει στις 800.000 επισκέπτες αεροπορικώς, ενώ η Γερμανία πέρυσι που είχε 530.000 πιστεύω ότι θα έχει και αυτή μία μικρή αύξηση 3-4% θα πάει περίπου στις 550.000», προσθέτει για τα στοιχεία με τις εθνικότητες που κρατάνε τα σκήπτρα στο νησί των ιπποτών.
Ο κ. Ματσίγκος επισήμανε δε ότι η Πολωνική αγορά είναι τελικά μία ανερχόμενη δύναμη στον τουρισμό μας: “Εγώ αποκαλώ πλέον την Πολωνία νέα Γερμανία. Έχει πάρει πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει αναπτυχθεί τόσο δυνατά δυναμικά κι έχει γίνει η Ρόδος ένας αγαπητός προορισμός. Δεν σας κρύβω ότι με συμπτώσεις όταν πήγαινα στην Πολωνία τα προηγούμενα χρόνια για να φέρουμε τους πρώτους Πολωνούς ούτε καν ενδιαφερόντουσαν, αλλά είχαμε την εξής ιδιαιτερότητα και τύχη μπορώ να πω, να αρέσει σε πάρα πολλούς το windsurfing και kitesurfing και το Πρασονήσι να το θεωρούν σαν έναν από τους καλύτερους προορισμούς στον κόσμο, οπότε καθιερώθηκε η Ρόδος σαν προορισμός και μάλιστα πάρα πολλοί Πολωνοί αγόρασαν σπίτια στη Νότια Ρόδο και μένουν μόνιμα εδώ. Είναι πράγματι και θα παραμείνει από δω και πίσω η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη, ευχόμαστε βέβαια σύντομα να τελειώσει και ο πόλεμος Ρωσίας- Ουκρανίας διότι δεν σας κρύβω ότι θέλουν οι Ρώσοι να ξανάρθουν, πάνε στην Τουρκία, αλλά δεν θέλουν πια να πηγαίνουν γιατί έχει ακριβύνει πάρα πολύ η γειτονική χώρα».
Τέλος για τις προκρατήσεις για την επόμενη χρονιά τα στοιχεία δείχνουν ότι θα είναι εξίσου μία καλή χρονιά με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα από τον προγραμματισμό πτήσεων από τους Τ.Ο που αυτοί είναι οι κύριοι τροφοδότες του νησιού και μέσω και των αεροπορικών εταιρειών τους είμαστε στα φετινά επίπεδα διότι δεν υπάρχει δυνατότητα αύξησης πια των αεροπορικών θέσεων συν-πλην 2-3%, καθότι έχουμε θέμα και με τις υποδομές, με το κυκλοφοριακό, έλλειψη πάρκινγκ, συνωστισμό παντού, ουρές για να περιμένουν ταξί που ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα φέτος το δίμηνο που δεν έβρισκαν οι πελάτες ταξί να επιστρέψουν στα ξενοδοχεία, οπότε όλα αυτά συμβάλλουν όπως επίσης η ύφεση παραμένει στην Ευρώπη, το τέλος ανθεκτικότητας που τα χρήματα λείπουν από την αγορά κλπ, σημείωσε καταλήγοντας ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.