Τοπικές Ειδήσεις

Ανησυχία από τους εκπαιδευτικούς για την κατάσταση στα σχολεία

• Το ‘πρώτο κουδούνι’ βρίσκει τα σχολεία ανέτοιμα παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου και των αρμοδίων • Κώστας Κορδιστός: «Ξεκινάμε με κενά • Στα σχολεία δεν έχουν έρθει ούτε οι καθαρίστριες» • Προβληματισμός για την κατάσταση στα σχολικά κτήρια στην Ρόδο • Παραμένει ‘αγκάθι’ το στεγαστικό • Το παράδειγμα του Δήμου Σπετσών που επιχορηγεί εκπαιδευτικούς, γιατρούς, νοσηλευτές, ενστόλους και δημοσίους υπαλλήλους

Ανησυχία εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την κατάσταση στα σχολεία της Ρόδου. Όπως δηλώνει προς την ‘δ’ ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής Ρόδου, Κώστας Κορδιστός, το ‘πρώτο κουδούνι’ βρίσκει τα σχολεία στο νησί μας ανέτοιμα -παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου και των αρμοδίων.
«Η φετινή σχολική χρονιά, ξεκινάει με τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (και γενικής και ειδικής αγωγής). Η ορκωμοσία ολοκληρώθηκε στις αρχές του Σεπτεμβρίου και είναι ενθαρρυντικό το γεγονός πως υπάρχουν μόνιμοι διορισμοί.
Ωστόσο, από τους 230 που ήρθαν γι αυτή την χρονιά, γύρω στους 60 θα βγουν σε άδεια από την πρώτη μέρα για μια σειρά από προσωπικούς λόγους.
Σχετικά με τα σχολικά κτήρια, πέραν του 15ου δημοτικού σχολείου του οποίου η λειτουργία αποκαταστάθηκε, τα υπόλοιπα παραμένουν στην ίδια κατάσταση. Γίνονται όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες βελτιώσεις και κυρίως, οι πιο σοβαρές παρεμβάσεις –όπως π.χ. για το σχολικό συγκρότημα της Ακαδημίας. Τα προβλήματα στα σχολικά κτήρια στη Ρόδο, είναι δυστυχώς διαχρονικά. Ωστόσο, έχουν αρχίσει και γίνονται πιο συχνά τα περιστατικά τα οποία –ευτυχώς- μέχρι στιγμής δεν έχουν προκαλέσει κάποιο ατύχημα. Έχουμε επισημάνει εδώ και πολλά χρόνια, τα προβλήματα σε πολλά σχολικά συγκροτήματα όπως το κτήριο της Ακαδημίας. Εκτιμούμε ότι οι εργασίες δεν είναι αρκετές. Τα κτήρια αυτά, πρέπει να αντικατασταθούν με νέα, να γίνει ανέγερση νέων κτηρίων –κυρίως μέσα στην πόλη. Είδαμε ήδη το παράδειγμα του 15ου Δημοτικού Σχολείου με τον αμίαντο -ένα υλικό που το χρησιμοποιούσαν σε προηγούμενες δεκαετίες και είναι επικίνδυνο».
Ερωτηθείς σχετικά με το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, είπε ότι έγιναν κάποιες προσλήψεις τόσο δασκάλων όσο και νηπιαγωγών, με τα νέα τμήματα ένταξης τα οποία ιδρύθηκαν στην περιοχή μας. «Πολλοί εκπαιδευτικοί μονιμοποιήθηκαν σε τμήματα ένταξης, καθώς και στην ειδική αγωγή. Για την Ρόδο, οι νεοδιόριστοι θα τοποθετηθούν σε ειδικά σχολεία διότι είναι πολλά τα κενά. Τα τμήματα ένταξης, από την άλλη, θα επανδρωθούν με αναπληρωτές οι οποίοι αναμένουμε να προσληφθούν. Αυτό, ωστόσο, αποτελεί ένα… ‘αγκάθι’ διότι φέτος οι προσλήψεις των αναπληρωτών, θα γίνουν με καθυστέρηση σχεδόν μίας εβδομάδας. Ενώ περιμένουμε ότι την 1η Σεπτεμβρίου θα είχαν γίνει αυτές οι προσλήψεις, δυστυχώς δεν έχουν γίνει –με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τα σχολεία να μην είναι πλήρως στελεχωμένα με το ‘πρώτο κουδούνι’. Δεν είναι σίγουρο εάν οι αναπληρωτές (που θα προσληφθούν στην πρώτη φάση) θα είναι στις θέσεις τους, στα σχολεία, στις 11 Σεπτεμβρίου.
Λένε ότι όλα είναι έτοιμα, αλλά δεν είναι έτσι την πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί θα έχουν μοιραστεί οι τάξεις στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα έχουν προετοιμαστεί για την σχολική χρονιά και οι αναπληρωτές, που θα καθυστερήσουν».
Ακόμη ένα ‘αγκάθι’ η στέγαση των εκπαιδευτικών
Από την άλλη, οι προσλήψεις είναι προς την θετική κατεύθυνση για όλα τα σχολεία και τις βαθμίδες, αλλά υπάρχει ακόμη ένα πρόβλημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι με το στεγαστικό. Όπως λέει ο κ. Κορδιστός, το πρόβλημα παραμένει αν και κάποιοι δήμοι στην υπόλοιπη χώρα, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να βοηθήσουν την κατάσταση:
«Θα σας φέρω το παράδειγμα του Δήμου Σπετσών, όπου η δημοτική αρχή του νησιού αποφάσισε να αναλάβει την πρωτοβουλία να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν εκεί, στην πράξη.
Σύμφωνα με σχετική απόφαση, ο Δήμος Σπετσών θα δίνει 250 ευρώ μηνιαίως για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για το ιατρικό, παραϊατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Πολυδύναμου Ιατρείου (!) Επιπρόσθετα, θα δίνει 200 ευρώ μηνιαίως για τους δημοσίους υπαλλήλους που αποφασίζουν να αποσπαστούν στον Δήμο Σπετσών, ενισχύοντας τις υπηρεσίες του νησιού. Ακόμη, θα δίνει 150 ευρώ μηνιαίως για τους αστυνομικούς, τους λιμενικούς και τους πυροσβέστες που υπηρετούν στο νησί! συνεπώς, υπάρχουν κάποιες πρωτοβουλίες –εάν υπάρχει θέληση, έστω και περιορισμένες…
Ο Δήμος Ρόδου, είχε δεσμευτεί, κάποτε, ότι θα προχωρήσει σε ανάλογες πρωτοβουλίες για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, αλλά δεν έγινε ποτέ πράξη –αν και είχε διαφημιστεί».

Οι σχολικοί νοσηλευτές και οι καθαρίστριες
Όσον αφορά στο θέμα των σχολικών νοσηλευτών που αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα για τα σχολεία μας, η κατάσταση παραμένει σε εκκρεμότητα: «Αν δεν έρθουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι νοσηλευτές, δεν θα έρθουν αργότερα. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι καθώς η οικονομική κατάσταση όπως διαμορφώνεται σε ένα νησί, δεν είναι ελκυστική. Αυτή την στιγμή δεν έχουμε ακόμη εικόνα για το πόσοι θα δηλώσουν ενδιαφέρον» -όπως είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, σχετικά με τις σχολικές καθαρίστριες, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής Ρόδου τόνισε πως δεν έχουν γίνει ακόμη οι απαραίτητες προσλήψεις από τον Δήμο Ρόδου. «Θέλουμε να υπάρχουν οι σχολικές καθαρίστριες από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 21 Ιουνίου, στα σχολεία (σχολικό έτος).
Μέχρι σήμερα, δεν έχει έρθει καμία. Στις 11 του μηνός, έχουμε αγιασμό. Πότε θα έρθουν, δεν γνωρίζουμε ακόμη. Η δημοτική αρχή, μας είπε ότι υπάρχει οικονομική δυσχέρεια και δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Η σημερινή εικόνα στα σχολεία, δεν είναι η αρμόζουσα για να υποδεχτούν τα παιδιά….»

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου