Ρεπορτάζ

Αυξήθηκαν τα περιστατικά bullying στα σχολεία της Δωδ/σου

Τον ασκό του Αιόλου άνοιξε το θέμα που αποκάλυψε η «δημοκρατική» για τους δύο ανήλικους μαθητές γυμνασίου, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που ελέγχονται για διακίνηση πορνογραφικού υλικού συμμαθήτριάς τους σε σχολικό συγκρότημα της ζώνης ευθύνης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου!
Η «δημοκρατική» δέχθηκε δεκάδες τηλεφωνήματα από γονείς μαθητών που δέχονται bullying στα σχολικά τους συγκροτήματα, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα είναι πλέον μεγάλο και θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες από όλους τους συναρμόδιους φορείς.
Οι καταγγελίες που έγιναν στη «δ» αφορούν σε παιδιά που πέφτουν επανειλημμένως θύματα ξυλοδαρμού από συμμαθητές τους εντός των σχολείων τους, που στοχοποιούνται και δέχονται λεκτική κακοποίηση είτε για την εμφάνισή τους, είτε για ζητήματα υγείας που αντιμετωπίζουν, είτε για κάποια μορφή αναπηρίας, με τους γονείς να επισημαίνουν ότι η κατάσταση πλέον τείνει να βγει εκτός ελέγχου.
Πολλά παιδιά αρνούνται να πάνε στο σχολείο, όπως είπαν γονείς τους στη «δ», επειδή η καθημερινότητά τους έχει γίνει αφόρητη και επειδή δεν μπορούν πλέον να διαχειριστούν ανυπεράσπιστα τον σχολικό εκφοβισμό που δέχονται από άλλους ανήλικους.
Όπως ανέφεραν, υπάρχουν ομάδες μαθητών αλλά και εξωσχολικών που δρουν ανενόχλητες εντός των σχολείων και τρομοκρατούν και κακοποιούν μαθητές γυμνασίων και λυκείων μετατρέποντας τα σχολικά διαλείμματα σε εφιάλτη. Μάλιστα, σε περιπτώσεις που άλλα παιδιά έσπευσαν να υπερασπιστούν συμμαθητές τους θύματα bullying δέχθηκαν κι εκείνα επίθεση από τις ομάδες τις οποίες οι γονείς χαρακτηρίζουν «συμμορίες».
Υπάρχουν παιδιά θύματα bullying που άλλαξαν σχολικό περιβάλλον δυο και τρεις φορές προκειμένου να προστατευθούν από επιθέσεις συμμαθητών τους αλλά σε μια κοινωνία μικρή, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, ο σχολικός εκφοβισμός έχει προσλάβει τεράστιες διαστάσεις και σε κάποια σχολεία της Δωδεκανήσου σχεδόν ανεξέλεγκτες.
Κι αν όλα αυτά μέχρι πρότινος, φάνταζαν πολύ μακρινά και αφορούσαν περιστατικά που βλέπαμε μόνο σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα της πρωτεύουσας, η πραγματικότητα έρχεται να διαψεύσει τις ψευδαισθήσεις ότι αυτά δεν αφορούν το νησί μας.
Οι ιστορίες που ανέφεραν οι γονείς στην εφημερίδα μας, είναι κάθε μια και μια ξεχωριστή πληγή για την τοπική κοινωνία. Οσο υπάρχουν παιδιά που κακοποιούνται καθημερινά και δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και όσο υπάρχουν μαθητές που τρομοκρατούν, ξυλοκοπούν και εκβιάζουν συμμαθητές τους κανένας μας δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού, επιβεβαίωσε μιλώντας στην «δ» την αύξηση των περιστατικών bullying στα σχολεία της Δωδεκανήσου στα τελευταία χρόνια σημειώνοντας ότι οι παρεμβάσεις τόσο του ίδιου όσο και της Υπηρεσίας της οποίας προΐσταται είναι άμεσες σε κάθε περιστατικό που καταγγέλλεται γι΄αυτό και καλεί τους γονείς και τους μαθητές να μιλούν αμέσως ώστε να ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
Πολλοί από τους γονείς που ήρθαν σε επικοινωνία με την «δ», επισήμαναν ωστόσο ότι τα παιδιά τους αλλά και οι ίδιοι φοβούνται να προχωρήσουν σε δημοσιοποίηση των περιστατικών διότι τα παιδιά τους δέχονται απειλές πως αν μιλήσουν τότε τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα.
Ο κ. Γ. Παπαδομαρκάκης από την πλευρά του επισημαίνει ότι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να αντιμετωπιστούν αυτά τα περιστατικά και να προστατευθούν οι μαθητές-θύματα είναι η δημοσιοποίηση και οι επίσημες καταγγελίες. Μάλιστα επισήμανε ότι ο νεοσύστατος θεσμός του συμβούλου Σχολικής Ζωής έχει βοηθήσει να βοηθηθούν πολλοί μαθητές-θύματα bullying στα σχολεία της Δωδεκανήσου.
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, ή και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας Δ.Ε., ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, καθορίζεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους ο αριθμός των Συμβούλων Σχολικής Ζωής σε κάθε σχολική μονάδα και ορίζονται ονομαστικά ένας Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, όταν ο αριθμός των μαθητών είναι έως 150 και δύο Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής όταν ο αριθμός των μαθητών ξεπερνά τους 150.
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο κ. Παπαδομαρκάκης, αν δεν υπήρχε στο συγκεκριμένο σχολείο όπου εκτυλίχθηκε το περιστατικό με την βιντεοσκόπηση της ανήλικης, Σύμβουλος Σχολικής Ζωής το περιστατικό δεν θα ερχόταν ποτέ στην επιφάνεια, επαναλαμβάνοντας ότι είναι πολύ σημαντικό να μιλούν οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί να είναι κοντά στα παιδιά ώστε μόλις διαπιστωθεί περιστατικό κακοποίησης ή ακόμα και υποψία, να δρομολογούνται άμεσα οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
«Ως Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είμαστε δίπλα στους μαθητές και αρωγοί στους εκπαιδευτικούς ώστε από κοινού να αντιμετωπίζουμε τα περιστατικά κακοποίησης.

Ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι καταλυτικός για την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία», επισήμανε ο κ. Παπαδομαρκάκης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου