Τοπικές Ειδήσεις

Τροφές που βλάπτουν την υγεία του δέρματος

Γράφει η
Κατερίνα Παπασάββα
Αισθητικός
H υγεία και ομορφιά του δέρματος ξεκινα κυρίως από μέσα μας.
Οτι τρώμε, ότι πίνουμε και ότι αναπνέουμε παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο για την υγεία του δέρματός μας! Υπάρχει αναμφισβήτητη σύνδεση μεταξύ του γαστρεντερικού σωλήνα και του δέρματος μας και η εσωτερική φλεγμονή μπορεί να εκδηλωθεί απολύτως προς τα έξω».
Η τροφή που τρώμε παρέχει τα δομικά στοιχεία για την υγεία και ομορφιά του δέρματός μας, για υγιείς κυτταρικές μεμβράνες και προστασία από την έκθεση στην υπεριωδη ακτινοβολία. Για την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, ουσίες που είναι απαραίτητες για την σφριγηλότητα και συσφιξη του δέρματος βρίσκονται στις πρωτεινες (κρέας, ψάρια, αυγά, τυριά κλπ.). Ειδικά το κόκκινο κρέας περιέχει τα αμινοξέα γλυκίνη και προλίνη που συνθέτουν το κολλαγόνο.
Το κολλαγόνο είναι μια ινώδης πρωτεΐνη που παράγεται φυσικά στο σώμα, στο δέρμα και βοηθά στην επιδιόρθωση του συνδετικού ιστού και διατηρεί τα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα μας ισχυρό.
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για όσες θέλουν να αποτρέψουν τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες γιατι μειώνουν τη φλεγμονή και προστατεύουν το δερμα από την γήρανση αφου αποτρέπουν τη διάσπαση του κολλαγόνου. Οι βιταμίνες Ε,Α και C ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης παρατείνοντας την νεότητα του δέρματος και την φρεσκάδα του. Βρίσκονται κυρίως στο κρέας, στα αυγά και γαλακτοκομικά, στα δημητριακά και φυτικά έλαια, κυρίως στο πολύτιμο ελαιόλαδο και στα εσπεριδοειδή, πορτοκάλια, γκρέιπφρούτ, μανταρίνια, ακτινίδια και σε όλα τα φρούτα και φρέσκα λαχανικά! Προάγουν την κυτταρική ανανέωση και βοηθούν τα κύτταρα να παραμένουν γεμάτα νερό, διατηρώντας την ενυδάτωση του δέρματος.
Η ζάχαρη και οι εκλεπτυσμένοι υδατάνθρακες, οπως το άσπρο ψωμί, τα αρτοσκευάσματα, τα πατατάκια, τα ντόνατς και τα ζαχαρούχα ποτά μπορούν να συμβάλουν στις πρόωρες ρυτίδες και στη γήρανση του δέρματος. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης και εξευγενισμένων υδατανθράκων μπορεί να βλάψει άμεσα την ελαστικότητα του δέρματος, επειδή αυτά τα τρόφιμα προκαλούν φλεγμονή και συμβάλλουν στη διάσπαση του κολλαγόνου και των ελαστικών ινών. Οταν τα σάκχαρα και οι υδατάνθρακες εισέλθουν στο σώμα, μετατρέπονται σε γλυκόζη, η οποία προσκολλάται σε υγιείς πρωτεΐνες και παρεμβαίνει στην παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, έτσι το δέρμα χάνει την ελαστικότητα και σφριγηλότητά του. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν ως συντηρητικά ζάχαρη, αλάτι και νάτριο για να διατηρούνται καιρό κάνουν όμως κακό στο δέρμα.
Επίσης τα τηγανητά τρόφιμα και τα πολύ λιπαρά βλάπτουν την υγεία του δέρματος και το οδηγούν σε πρόωρη γήρανση με την εμφάνιση της χαλάρωσης,των ρυτίδων, της θαμπής όψης και της τραχιάς υφής. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αφυδατώνει το δέρμα.
Εννοείται ότι η κατανάλωση αρκετού νερου είναι απαραίτητη για την εσωτερική ενυδάτωση του δέρματος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ανάλογα με την σωματική δραστηριότητα και την κατανάλωση κάποιων τροφών εξαρτάται και η πόση του νερού. Πχ εάν ασκούμεθα ή εργαζόμαστε σε εξωτερικό ή θερμό περιβάλλον, καταναλώνουμε αλμυρές τροφές,συντηρημένες, πολλά τυροκομικά κλπ. οι ανάγκες του οργανισμού σε νερό είναι μεγαλύτερες.
Τηρώντας ένα σωστό πρόγραμμα εσωτερικής και εξωτερικής θρέψης και ενυδάτωσης του δέρματος θα διατηρήσουμε την νεότητα και φρεσκάδα του δέρματός μας, καθυστερώντας την γήρανσή του, η οποία προσθέτει χρόνια στην εμφάνισή μας!

Κατερίνα Παπασάββα-
Λαμπαδάκη,
Αισθητικός, Πτυχ/χος
Αθηνών και Βιέννης,
υπεύθυνη του κέντρου
Ομορφιάς και Υγείας
katerinadayspa
στη Ρόδο,
οδός Μεγ. Κων/νου 30,
τηλ.22410-31016
και 29504.
www.katerinadayspa.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου