Ειδήσεις

Μερική αισιοδοξία και ελάχιστες προκρατήσεις η μέχρι στιγμής εικόνα του ελληνικού τουρισμού

4η σε δημοφιλία για καλοκαιρινά ταξίδια είναι η χώρα μας σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC). Την ίδια στιγμή 20% περισσότεροι τουρίστες προσδοκούν να ταξιδέψουν από τον Απρίλιο κι έπειτα. Τι προσδοκίες γεννούν τα στοιχεία και τι λένε παράγοντες του κλάδου για την επόμενη ημέρα του τουρισμού.

Ψήγματα αισιοδοξίας για τις τουριστικές μέλλον της χώρας προσφέρουν τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC), επιβεβαιώνοντας την πρόθεση των κατοίκων των κρατών-μελών να ταξιδέψουν από την άνοιξη κι έπειτα. Παρά την θετική διάθεση όμως, η πρόθεση δεν αποτυπώνεται, τουλάχιστον ακόμα, στις προκρατήσεις, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr

Ειδικότερα και σύμφωνα με την έκθεση, 20% περισσότεροι Ευρωπαίοι δήλωσαν τον Δεκέμβριο ότι προτίθενται να ταξιδέψουν μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου του 2021 σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020. Ωστόσο το ποσοστό τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τα προ κορονοϊού επίπεδα, φτάνοντας μόλις το 32%. Πιο ένθερμοι για ταξίδια παρουσιάζονται οι πολίτες της Ευρώπης για το διάστημα του καλοκαιριού, με τους μισούς εξ αυτών – συγκεκριμένα το 52% – να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Η αύξηση βέβαια σε αυτή την περίπτωση είναι μόνο 5% σε σχέση με τα αποτελέσματα του Νοεμβρίου 2020.

Πρόσθετο ενθαρρυντικό στοιχείο αποτελεί και η κατάταξη της χώρας μας στις υψηλές θέσεις της λίστας με τους προτιμητέους προορισμούς. Για την ακρίβεια η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση των προτιμήσεων των τουριστών μετά την Ισπανία, την Ιταλία και την Γαλλία. Την «χρυσή» δεκάδα συμπληρώνουν Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πορτογαλία, Ολλανδία, Τουρκία και Κροατία.

Παρά τις προθέσεις βέβαια, το ποσοστό των προκρατήσεων κινείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα για το σύνολο των προορισμών της χώρας μας, όπως επιβεβαιώνουν παράγοντες της τουριστικής αγοράς στο insider.gr

«Φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Δημήτρης Σερίφης, CEO του Hotel Digital Marketing Agency, Nelios, εξηγώντας «έχει ανέβει η επισκεψιμότητα στους ιστότοπους ξενοδοχείων κι ελληνικών προορισμών σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες». Ωστόσο το ενδιαφέρον αυτό δεν μετουσιώνεται ακόμα σε κρατήσεις, πράγμα λογικό γιατί η διείσδυση των εμβολιασμών κινείται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα και ο κόσμος δεν νιώθει μεγάλη σιγουριά για τους επόμενους μήνες. Αυτό συνεπάγεται άλλωστε κι από τις όποιες προκρατήσεις υπάρχουν, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων, αν όχι όλες, είναι ευέλικτες».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμα και η μικρή αύξηση των προκρατήσεων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όπου δεν είχαν ξεκινήσει οι εμβολιασμοί, δεν είναι υπολογίσιμη. «Το να υπάρχουν πέντε προκρατήσεις από εκεί που δεν υπήρχε καμία δεν είναι αύξηση απαραίτητα, μπορεί να αποτελεί τυχαίο γεγονός. Ειδικά όσον αφορά τον Ιανουάριο, μήνα που στην προ covid εποχή έδινε ξεκάθαρο στίγμα για το πως θα κινηθεί η χρονιά. Αντίστοιχα παραδοσιακά τον Δεκέμβριο οι κρατήσεις ήταν λιγότερες» εξηγεί ο κ. Σερίφης.

Ο ίδιος βέβαια παραμένει αισιόδοξος τονίζοντας ότι οι εκτιμήσεις των φορέων του κλάδου για την ανάκτηση το 2021 του 50% της κίνησης του 2019 είναι επιτεύξιμος στόχος, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο κλάδος να κινηθεί ακόμα καλύτερα, αν τα υγειονομικά δεδομένα σταθεροποιηθούν. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια σύμφωνα με τον ίδιο θα αποτελέσει και η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την ενιαία πολιτική των ταξιδιών. «Η ενιαία πολιτική στους κανόνες των ταξιδιών εντός συνόρων της ΕΕ είναι μονόδρομος για την ανάκαμψη του κλάδου, σε αντίθετη περίπτωση τα πράγματα δεν θα είναι όσο ευνοϊκά θα μπορούσαν» τονίζει χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τις τάσεις για το φετινό καλοκαίρι, ο κ Σερίφης εκτιμά ότι θα κινηθεί και η ηπειρωτική Ελλάδα, με αρκετούς τουρίστες να υιοθετούν το μοντέλο «fly and drive», να φτάνουν δηλαδή σε κάποιο κεντρικό αεροδρόμιο και να συνεχίζουν το ταξίδι τους οδικώς. «Είναι κάτι που παρατηρήθηκε έντονα την προηγούμενη χρονιά και αναμένεται αν συνεχιστεί και φέτος, λόγω της αίσθησης ασφάλειας που δημιουργεί στους ταξιδιώτες».

Πέρα από τις εκτιμήσεις της εκθέσεις και των παραγόντων του κλάδου, ελπίδες γεννά και το πτητικό πρόγραμμα ορισμένων αεροπορικών που τοποθετεί την Ελλάδα υψηλά στον ταξιδιωτικό χάρτη του 2021. Για παράδειγμα, η EasyJet κατατάσσει τη χώρας μας στους προορισμούς με τη μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τις προγραμματισμένες θέσεις για φέτος το καλοκαίρι, μαζί με τις Πορτογαλία, Τουρκία και Αίγυπτο. Εν αντιθέσει ο δημοφιλής προορισμός της Ισπανίας, που παραμένει για την EasyJet η χώρα με τις περισσότερες προγραμματισμένες θέσεις, καταγράφει μείωση της διαθεσιμότητας σε σχέση με το 2019. Στο ίδιο πλαίσιο και η American Airlines ανακοίνωσε την έναρξη απευθείας πτήσης Αθήνα – Νέα Υόρκη από τον Ιούνιο του 2021.

Παρότι βέβαια η εικόνα των πτήσεων θα μπορούσε να είναι ενδεικτική για την δυναμική του τουρισμού, αυτό θα ισχύσει από τον Μάρτιο κι έπειτα, τονίζουν παράγοντες από τον ταξιδιωτικό κλάδο που μίλησαν στο insider.gr. «Οι όποιες κινήσεις γίνονται αυτή τη στιγμή από την πλευρά των αεροπορικών είναι για την διασφάλιση των slots και δεν συνεπάγονται απαραίτητα την πραγματοποίηση αυτών των πτήσεων. Ποιες από αυτές πράγματι θα εκτελεστούν θα φανεί στο άμεσο μέλλον» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου