Η εφημερίδα «Τα φιλαράκια», δημιούργημα των παιδιών του Γ΄2 τμήματος του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κας Παπαζαχαρίου Ειρήνης, απέσπασε το Βραβείο «Καλύτερη Ηλεκτρονική Εφημερίδα του Δημοτικού» στον 20ο πανελλήνιο διαγωνισμό μαθητικών εντύπων που διοργάνωσε η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» κατά το σχολικό έτος 2012-13. Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος 300 σχολικές εφημερίδες, εκ των οποίων 120 ηλεκτρονικές, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.

Η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 08 Φεβρουαρίου 2014 σε μια λαμπρή εκδήλωση στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» με τον υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο να τιμά τα παιδιά και κατ’ επέκταση τα βραβευθέντα σχολεία με την παρουσία του.
Η Διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου, κα Στουππή Τσαμπίκα, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά των άλλων τάξεων συγχαίρουν θερμά τα παιδιά του φετινού Δ΄2 τμήματος για την επιτυχία τους και εξαίρουν την εκπαιδευτικό κα Παπαζαχαρίου Ειρήνη, που με την αμέριστη υποστήριξη και καθοδήγηση των μικρών μαθητών της συνέβαλε ιδιαίτερα σε αυτήν τη μεγάλη επιτυχία!

Με τον πρώτο χρόνο δημιουργίας της εφημερίδας, τα παιδιά κατάφεραν να πάρουν αυτό το βραβείο. Το τεύχος που εστάλη στο διαγωνισμό περιελάμβανε ένα αφιέρωμα στην «Ενδοσχολική βία» και επιπλέον παρουσίαζε τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο τον τελευταίο μήνα. (Τεύχος 3 –  Μάρτιος 2013).
Είναι γεγονός ότι, η έκδοση ενός μαθητικού εντύπου, εφημερίδας ή περιοδικού, συμπληρώνει και δρα παράλληλα με τους βασικούς σκοπούς της Εκπαίδευσης και της Παιδείας. Η φράση «μαθητικό έντυπο» εμπεριέχει αφενός μεν τους παραγωγούς, δηλαδή τους μαθητές/τριες και αφετέρου το ίδιο το δημιούργημά τους, το έντυπο που παράγεται με την πνευματική ενθάρρυνση και καθοδήγηση του/της παιδαγωγού. Πρόκειται επομένως για συμπόρευση μαθητών και εκπαιδευτικού και όχι για οποιαδήποτε μορφή καθοδήγησης από την «αυθεντία της έδρας».

Οι μαθητές/τριες μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας του εντύπου μαθαίνουν να διαλέγονται, να στοχάζονται, να δρουν, να αναζητούν και να εκφράζονται αντικειμενικά, να κρίνουν, να ερευνούν και να συμπεραίνουν. Εκφράζονται με έμπνευση, γούστο, αίσθημα, και νιώθουν ιδιαίτερη χαρά για το δημιούργημά τους.

Φυσικά πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι η ενασχόληση των παιδιών με τα μαθητικά έντυπα, δηλαδή με άλλα λόγια η μαθητική δημοσιογραφία και η έκδοση ενός τέτοιου εντύπου δεν έχει σκοπό τη δημιουργία επαγγελματιών δημοσιογράφων αλλά δεν αποκλείει και την πιθανότητα να δώσει το έναυσμα σε κάποια παιδιά και να συμβάλλει ώστε να ξεπηδήσει κάποιο δημοσιογραφικό ταλέντο του μέλλοντος.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ