Ειδήσεις

Η καινούρια Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε: Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος

 
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2014, ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής πολιτικής τροφίμων θα αποκαλύψει το πρόγραμμά του, για τα επόμενα 5 χρόνια, στο Ευρωκοινοβούλιο. Πιστεύουμε ότι η ξεκάθαρη σήμανση του κρέατος πρέπει να βρίσκεται «ψηλά», στις προτεραιότητές του, ιδίως μετά το σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας.

Κατά τη διάρκεια του μήνα Σεπτέμβρη η BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών και το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, «έτρεξαν» μια εκστρατεία, ζητώντας να επεκταθεί η σήμανση της χώρας προέλευσης, σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, που περιέχουν κρέας, όπως στα λαζάνια, στο ζαμπόν, στα λουκάνικα, που πωλούνται, στην Ευρώπη. Ενώ η προέλευση του νωπού κρέατος, σύντομα, δε θα αποτελεί μυστήριο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, για το κρέας, στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Η εκστρατεία της BEUC στοχεύει να αλλάξει τη σημερινή κατάσταση. Πάνω από 9.000 καταναλωτές έκαναν share ή like της εκστρατείας, στο facebook και στο twitter, μέχρι σήμερα.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος (που πρόκειται να οριστεί), ο κ. Vytenis Andriukaitis, δε μπορεί να κωφεύσει, στο αίτημα αυτό των καταναλωτών. Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Δεκέμβριο του 2013, δείχνει ότι 9 στους 10 καταναλωτές θέλουμε να γνωρίζουμε, που γεννήθηκε, εκτράφηκε και σφάχτηκε το ζώο, από το οποίο προέρχεται το κρέας, που τρώμε.

Η Μονίκ Γκόγιενς, Διευθύντρια της BEUC σχολίασε: « Αυτή η εκστρατεία αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται, για τη σήμανση της προέλευσης του κρέατος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ακούσει αυτό το 90% των καταναλωτών, που θέλουν να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος, που τρώνε. Το πρόσφατο σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας, έχει σοβαρά πλήξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στα τρόφιμα.  Η αλυσίδα παραγωγής- κατανάλωσης κρέατος πρέπει να γίνει πιο διαφανής. Η διαφάνεια αποτελεί μέρος της λύσης, για την αποκατάστασή της χαμένης εμπιστοσύνης. Η υποχρεωτική σήμανση της προέλευσης παίζει σημαντικό ρόλο».

Η εκστρατεία μας (σε δύο στάδια):
Η εκστρατεία απογειώθηκε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 9.000 shares/likes. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές να κάνουν share και retweet την παρουσίαση, που έδειχνε το τυπικό ταξίδι ενός γουρουνιού  HYPERLINK “http://bit.ly/1rzvjCr” http://bit.ly/1rzvjCr, από «το αγρόκτημα, στο πιάτο».
Κάποιοι παρασκευαστές τροφίμων, εθελοντικά, αναγράφουν την προέλευση του κρέατος, που χρησιμοποιούν. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές να ανεβάσουν παραδείγματα, στη συλλογή μας  HYPERLINK “http://bit.ly/1wTgmd5” http://bit.ly/1wTgmd5 με την κοινή χρήση των φωτογραφιών τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας το #meatorigin.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου