Ειδήσεις

Το Beleon Tours απαντά: η αναστολή της «Neva» δεν επηρέασε την ελληνική φιλοξενία

Ο Πρόεδρος της Beleon Tours Δημητριάδης Λεωνίδας εκφράζει την άποψή του σχετικά με την αναστάτωση που δημιουργήθηκε μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων του tour operator Neva Travel και απαντά στις κατηγορίες των εκπροσώπων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού Ρωσίας (Rosturism), οι οποίες δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στα μέσα ενημέρωσης.

Πώς ξεκίνησαν όλα και πώς τελείωσαν;
Με τον συγκεκριμένο tour operator έχουμε υπογράψει συμβόλαιο, που ορίζει τους όρους της μεταξύ μας συνεργασίας, ιδίως τους όρους αποπληρωμών. Ανάμεσα στους συμφωνημένους όρους υπάρχει και σχετικός με την υποχρέωση προπληρωμής της διαμονής των πελατών της Neva Travel προς εμάς, προ της άφιξης των τουριστών της. Ο συγκεκριμένος όρος παραβιάστηκε από την αρχή της συνεργασίας μας από την Neva Travel. Από τις αρχές του 2014, υποδεχθήκαμε 2327 τουρίστες του “Neva”.

Σύμφωνα με το συμβόλαιο, σε περίπτωση μη εξόφλησης, είχαμε το δικαίωμα ακύρωσης κρατήσεων και ο tour operator ήταν υποχρεωμένος να προσφέρει στους πελάτες του εναλλακτικό προϊόν. Επαναλαμβάνω λοιπόν: όλες οι δράσεις μας ήτανε στα πλαίσια της σύμβασης και από την πλευρά μας ήταν απολύτως νόμιμες.

Από τις 29 Απριλίου 2014 στέλναμε συνεχώς επιστολές στη Neva Travel για την πληρωμή των κρατήσεών της προς εμάς, αλλιώς δεν θα μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τις κρατήσεις των πελατών της. Η «Neva» μας κατέβαλε κάποια χρηματικά ποσά και πάντα μετά από επανειλημμένες οχλήσεις μας, συνεχώς όμως έναντι των οφειλόμενων ποσών, που αντιστοιχούσαν στις κρατήσεις και ουδέποτε εξοφλούσε, ως όφειλε. Παρά την μη τήρηση των υποχρεώσεων της προς εμάς, το Neva Travel έστελνε συνεχώς τους πελάτες της σε διάφορους προορισμούς στην Ελλάδα.

Το γραφείο μας, Beleon Tours, δραστηριοποιείται από το 2003 στον εισερχόμενο τουρισμό από τη Ρωσία και εν γένει από τις χώρες της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ.. Μέλημά μας ήταν πάντα η ανάπτυξη και διαφύλαξη του ποιοτικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας και παρά το γεγονός ότι οι κρατήσεις από τη Neva Travel δεν μας προπληρώνονταν κατά τα συμφωνηθέντα, με δική μας ζημία εξυπηρετούσαμε τις αφίξεις των πελατών της με την ελπίδα βέβαια ότι η Neva Travel θα εκπληρώσει έστω και εκπρόθεσμα τις οικονομικές της υποχρεώσεις απέναντί μας.

Στις αρχές Ιουλίου, μετά από διάλογο με την διοίκηση της “Neva” η εταιρεία μας ήταν έτοιμη να κάνει επίσημη δήλωση διακοπής της συνεργασίας με την εταιρία, αλλά η διοίκησή τους ζήτησε να μην το κάνουμε, καθώς αυτό θα επηρέαζε την εταιρεία και την αγορά γενικότερα. Η διοίκηση της “Neva” δήλωσε ότι λαμβάνει όλα τα μέτρα για την επίλυση της κατάστασης.

Καθώς όμως η κατάσταση δεν άλλαζε και, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας και προειδοποιήσεις, στις 14 Ιουλίου ενημερώσαμε εγγράφως το “Neva”, το Ελληνικό Προξενείο, την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Μόσχα, τη Ρωσική Πρεσβεία στην Αθήνα, καθώς και ελληνικά ξενοδοχεία ότι διακόπτουμε την μεταξύ μας συνεργασία λόγω μη τήρησης των συμφωνηθέντων όρων και υποχρεώσεων από τη σύμβαση. Το χρέος της “Neva” εκείνη τη στιγμή μειώθηκε από εξαψήφιο αριθμό σε 55.425 ευρώ. Παρά το γεγονός ότι στις 14 Ιουλίου κοινοποιήσαμε το γεγονός διακοπής συνεργασίας μας, η “Neva” συνέχισε να στέλνει τους πελάτες της στην Ελλάδα, που δεν ήτανε πλέον πελάτες της Beleon Tours, παρόλο που ήταν ενήμερη ότι όλες οι κρατήσεις σε ξενοδοχεία είχαν ακυρωθεί λόγω μη πληρωμής.

Σας διαβεβαιώνω ότι οι περισσότεροι πελάτες γνώριζαν ήδη για το πρόβλημα πριν φτάσουν στην Ελλάδα. Το “Neva” τους ενημέρωσε ότι τις πρώτες 3 διανυκτερεύσεις τους θα έπρεπε να πληρώσουν οι ίδιοι στην Ελλάδα, η δε Neva Travel τους είχε υποσχεθεί ότι στο διάστημα των 3 ημερών θα καλύψει πλήρως οικονομικά όλες τις διανυκτερεύσεις τους και ότι θα τους επιστρέψει τα χρήματά τους κατά την επιστροφή τους στη Ρωσία. Επίσης πολλοί εκ των πελατών είχαν έρθει στην χώρα μας χωρίς εισιτήρια επιστροφής!
Τελικά στις 16 Ιουλίου η Neva Travel δήλωσε επίσημα αναστολή των δραστηριοτήτων της. Την ημέρα εκείνη είχαμε 388 πελάτες της συγκεκριμένης εταιρίας. Δυστυχώς ουδέποτε η Neva Travel τακτοποίησε τις οικονομικές της εκκρεμότητες με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να επιστρέψουν στη Ρωσία μετά την πάροδο των 3 ημερών.

Καθώς η μεταξύ μας συνεργασία με τον συγκεκριμένο tour operator είχε ήδη διακοπεί και η Neva Travel δεν προέβαινε σε καμία ενέργεια διευκόλυνσης των πελατών της, οι επιλογές των ρώσων πελατών του συγκεκριμένου tour operator, που παρέμειναν στην Ελλάδα για τη συνέχιση των διακοπών τους, ήταν δύο: είτε να καταβάλουν δικά τους χρήματα για την διαμονή τους σε ξενοδοχείο επιλογής τους είτε να καταβάλουν σε εμάς το ανάλογο αντίτιμο. Όσοι πελάτες προτίμησαν να καταβάλουν τα χρήματα στην εταιρία μας, έχουν όλοι λάβει τα ανάλογα έγγραφα για κάλυψη εξόδων από την ασφαλιστική τους εταιρία.

Σας επισημαίνουμε ότι η εταιρία μας συνέδραμε με κάθε δυνατό τρόπο να βοηθήσει το κόσμο: υποδεχτήκαμε όλους στα αεροδρόμια της χώρας, προσφέραμε όλα τα transfers, βοηθούσαμε στην επίλυση θεμάτων με τα ξενοδοχεία. Με μερικά ξενοδοχεία μετά από διαπραγματεύσεις καταφέραμε να δεχτούν κόσμο χωρίς πληρωμή. Μάλιστα σε μια από νυχτερινή άφιξη μεταφέραμε στα ξενοδοχεία παρατημένους τουρίστες που κανονικά ήταν πελάτες άλλης εταιρείας υποδοχής. Οι πελάτες που αποφάσισαν να επιστρέψουν στη Ρωσία έλαβαν βοήθεια από το γραφείο μας στην εύρεση αεροπορικών εισιτηρίων επιστροφής.

Τις πρώτες ημέρες προσπαθούσαμε επανειλημμένα να επικοινωνήσουμε με τους οργανισμούς “Turpomosh”, Rosturizm, την ασφαλιστική εταιρεία «Ανάβαση» και τη “Neva” αλλά όλες οι προσπάθειες είχαν αποτύχει. Στη συνέχεια, το “Turpomosh» δήλωσε ότι τα κονδύλια προορίζονται μόνο για επιστροφή των τουριστών και σε κάθε περίπτωση όχι για άλλες δαπάνες, παρόλο που το καταστατικό του οργανισμού λέει ότι πρέπει να καλύπτονται όλα τα έξοδά τους μέχρι να γυρίσουν πίσω στην πατρίδα. Πολλοί τουρίστες, περιμένοντας μερικές μέρες είχαν απελπιστεί, και χωρίς να περιμένουν άλλο την απάντηση από τις αρμόδιες αρχές της χώρας να αντιμετωπίσει την κατάσταση αγόρασαν εισιτήρια επιστροφής με δικά τους έξοδα, γνωρίζοντας ότι τα χρήματα αυτά δεν θα επιστραφούν ποτέ.

Οι τουρίστες δείξανε κατανόηση στις δυσκολίες και εμπιστοσύνη στη εταιρία μας. Από τους πελάτες της «Neva» δεν δημιουργήθηκαν περαιτέρω προβλήματα και διαμαρτυρίες ακριβώς γιατί, ο καθένας μπορούσε να δει ότι η εταιρεία μας καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να μετριαστούν οι συνέπειες της ανεύθυνης στάσης των “Neva” για τους τουρίστες της. Έχουμε λύσει το ζήτημα επιστροφής ακόμη και των τελευταίων 20 τουριστών σε συνεργασία με το “Turpomosh”.

Ευνόητο είναι ότι αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκαν οι πελάτες του συγκεκριμένου tour operator, οι οποίοι σίγουρα θα έχουν προπληρώσει το πακέτο της εκδρομής τους στη Neva Travel, αλλά η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί ευθύνη του Beleon Tours Ltd σε καμία περίπτωση. Οι πελάτες που εξαπατήθηκαν από τον συγκεκριμένο tour operator θα πρέπει να στραφούν εναντίον αυτού και της ασφαλιστικής εταιρείας για την χρηματική ικανοποίησή τους. Η εταιρία μας έχει υποστεί αρκετά μεγάλη οικονομική θετική και αποθετική ζημία, την οποία επιφυλάσσεται να διεκδικήσει μέσω της νομικής οδού.

Όσον αφορά τα σχόλια της εκπροσώπου του Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού Ρωσίας (Rosturism) για το Beleon Tours, θα θέλαμε να αναφέρουμε τα παρακάτω: Θα περιμέναμε η εκπρόσωπος να αναζητήσει ως δημόσιος λειτουργός τρόπο επίλυσης του τεράστιου προβλήματος, που δημιουργήθηκε σε ρώσους υπηκόους από τουριστική εταιρία της αρμοδιότητάς της, όπως είναι η Neva Travel και όχι να επιρρίπτει ευθύνες σε εμάς, που, απεναντίας, μεριμνήσαμε κατά το δυνατό καλύτερο τρόπο, παρά τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση της εταιρείας μας, για την τακτοποίηση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την κακοδιαχείριση και εν τέλει παύση εργασιών της Neva Travel, Πιστεύουμε επίσης πως η αρμόδια υπηρεσία του Γραφείου Τουρισμού στη Ρωσία θα έπρεπε να προβλέψει και να αποτρέψει την κακή πορεία της Neva Travel, έτσι ώστε να προστατέψει τους ρώσους πολίτες από την εταιρία αυτή.

Είμαι πεπεισμένος για την ανάγκη για σημαντικές μεταρρυθμίσεις της τουριστικής νομοθεσίας της Ρωσίας . Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν μηχανισμοί για την αντιμετώπιση καταστάσεων όπως η υπόθεση με το “Neva”. Θεωρώ τοξική κατάσταση την εντύπωση που αφήνει το νομοθετικό κενό τους ότι τα κακώς κείμενα θα διευθετηθούν εν τέλει, καλή τη πίστει από την εταιρεία υποδοχής με ταυτόχρονη αποποίηση δικής τους ευθύνης. Ελπίζουμε ότι το Rosturizm θα εξετάσει όλα αυτά τα ερωτήματα και προτάσεις, διότι στην πράξη βλέπουμε ότι οι πελάτες της τουριστικής βιομηχανίας δεν είναι εξασφαλισμένοι έναντι ενός τέτοιου συμβάντος, και δυστυχώς αδυνατεί ο καθένας και οικονομικά και ψυχικά να περάσει μέσα από μια περίπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία προκειμένου να λάβει οικονομική αποζημίωση μέσω της ταξιδιωτικής ασφάλισης.

Τελειώνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η ταλαιπωρία των πελατών της Neva Travel οφείλεται αποκλειστικά στην εν λόγω εταιρεία και σε καμία περίπτωση στo Beleon Tours: από τα στελέχη στις πωλήσεις μέχρι τους υπαλλήλους στην γραμμή υποδοχής δεν έχουμε επιδείξει συμπεριφορά αντίθετη στην τουριστική νομοθεσία μας, και εν γένει στην ελληνική φιλοξενία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου