Συνεντεύξεις

Γ. Παπαδομαρκάκης: «Οι υψηλές επιδόσεις είναι η απάντηση των παιδιών στην κρίση»

«Οι μαθητές μας πέτυχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Κάποιοι θα εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν. Άλλοι πήγαν καλά αλλά δεν θα εισαχθούν στις σχολές που θέλουν. Η φετινή σχολική χρονιά ήταν δύσκολη από πολλές απόψεις. Η κρίση δεν έχει ξεπεραστεί ακόμη».
Στις πολύ υψηλές επιδόσεις των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
«Οι μαθητές μας απέδειξαν πως δεν πτοούνται από τα προβλήματα. Αυτό εμένα με αγγίζει. Οι υψηλές επιδόσεις είναι η απάντηση των παιδιών στην κρίση. Έχουν ψυχή και πολεμούν αυτά που μας πληγώνουν όλους», δηλώνει ο κ. Παπαδομαρκάκης.
Σε ερώτηση αν οι μαθητές επιλέγουν σχολές που θα τους εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης δηλώνει:
«Πράγματι επιλέγουν σχολές που μπορούν να τους εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση. Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι να κάνουν αυτό που τους αρέσει μόνο, αλλά η δραστηριότητά τους να έχει ανταπόκριση στην αγορά εργασίας. Να μην ξεχνάμε την οικονομική κρίση. Αυτή θα επηρεάσει τους μαθητές σε ό,τι αφορά τις σχολές που θα επιλέξουν».
Ο κ. Παπαδομαρκάκης αναφέρεται και στην προσπάθεια που γίνεται για να καλυφθούν οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Η συνέντευξη του κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη, αναλυτικά:

• Πώς πήγαν φέτος οι μαθητές των λυκείων της Ρόδου στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Οι μαθητές μας πέτυχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Κάποιοι θα εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν και κάποιοι πήγαν καλά αλλά δεν θα εισαχθούν στις σχολές που θέλουν. Η φετινή σχολική χρονιά ήταν δύσκολη από πολλές απόψεις. Η κρίση δεν έχει ξεπεραστεί ακόμη. Σοβούν τα οικονομικά προβλήματα σε αρκετές οικογένειες.

• Παρόλα αυτά όμως οι μαθητές πήγαν καλά. Πώς το σχολιάζετε;
Οι μαθητές μας απέδειξαν πως δεν πτοούνται από τα προβλήματα. Αυτό εμένα με αγγίζει. Οι υψηλές επιδόσεις είναι η απάντηση των παιδιών στην κρίση. Έχουν ψυχή και πολεμούν αυτά που μας πληγώνουν όλους.

• Παρατηρήσατε στροφή σε σχολές που μπορούν να εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση;
Πράγματι επιλέγουν σχολές που μπορούν να τους εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση. Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι να κάνουν αυτό που τους αρέσει μόνο, αλλά η δραστηριότηταάτους να έχει ανταπόκριση στην αγορά εργασίας. Να μην ξεχνάμε την οικονομική κρίση. Αυτή θα επηρεάσει τους μαθητές σε ό,τι αφορά τις σχολές που θα επιλέξουν.

• Aυτό σημαίνει πως οι μαθητές θα επιλέξουν σχολές που είναι κοντά στις οικίες τους;
Θα δείτε πως πολλοί μαθητές θα επιλέξουν τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου για να μην φύγουν από τη Ρόδο. Αυτό θα γίνει για να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν τις οικογένειές τους.

• Ανά κατεύθυνση πήγαν καλά οι μαθητές στις εξετάσεις;
Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Οι περισσότεροι μαθητές πήγαν καλά.

• Παρουσιάζεται μείωση των εισαχθέντων από πέρσι;
Όχι δεν υπάρχει μείωση των μαθητών που θα εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ σε σύγκριση με πέρσι.
• Πότε θα ανακοινωθούν οι βάσεις;
Τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας. Στην παρούσα φάση οι απόφοιτοι συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά τους. Πρέπει να κρίνουν σωστά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών.

• Υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας για τα λύκεια;
Στην διάθεσή μας έχουμε μόνο πληροφορίες. Τίποτε χειροπιαστό όμως. Αναφέρομαι στις σχετικές εγκυκλίους. Περιμένουμε τα κείμενα για να ξέρουμε και εμείς τι θα κάνουμε.

• Πώς εξελίχθηκαν οι εκλογές για την τοποθέτηση διευθυντών στα λύκεια;
Η διαδικασία πήγε πολύ καλά. Αυτό που μπορώ να σας αναφέρω είναι πως το 97% των εκπαιδευτικών που αναδείχθηκαν τώρα με τις εκλογές, είχαν τοποθετηθεί και το 2011 στα σχολεία.

• Είναι δημοκρατική η συγκεκριμένη διαδικασία, πιστεύετε;
Μπορεί να είναι έτσι, αφού οι καθηγητές επιλέγουν τους διευθυντές τους, αλλά μπορεί αυτό να δημιουργήσει και έριδες τελικά. Είναι πιθανό δηλαδή να δημιουργηθούν αντιπαλότητες στα σχολεία. Αυτό θα καμφθεί στην πορεία. Και τα δύο συστήματα είχαν καλή απόδοση.

• Η κρίση έχει επηρεάσει την εκπαίδευση;
Και ποιόν δεν έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση; Έχουν μειωθεί τα κονδύλια. Να μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν.

• Θα καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία;
Έχουμε 250 κενές θέσεις. Αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο. Πάντα βρίσκουμε τρόπο να καλύπτουμε τα κενά. Ελπίζω να γίνει το ίδιο και φέτος γιατί η πολιτεία πάντα δίνει έμφαση στον τομέα της Παιδείας.

• Έχουν σταλεί τα βιβλία στα σχολεία;
Τα βιβλία είναι ήδη στα σχολεία. Οι επισκευές στα σχολικά κτήρια θα πραγματοποιηθούν στο δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου.

• Θα υπάρξουν αλλαγές και συγχωνεύσεις σχολείων;
Όχι, δεν προκύπτει κάτι τέτοιο στο νομό μας. Θα δημιουργηθεί λυκειακή βαθμίδα στο ΤΕΕ ειδικής αγωγής Ρόδου. Πιστεύω πως αυτό θα το πετύχουμε γιατί η πολιτεία δεν αδιαφορεί στα αιτήματά μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου