Συνεντεύξεις

Σπ. Δεληγιάννης: «Το διεθνές αεροδρόμιο Ρόδου είναι κάτι παραπάνω από ασφαλές»

Συνέντευξη
στην Πέγκυ Ντόκου
Τον… δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων θέτει σήμερα σε συνέντευξή του στην «δ» ο προϊστάμενος της Κρατικής Αρχής στο αεροδρόμιο Ρόδου κ. Σπύρος Δεληγιάννης.
Απαντώντας σε μια σειρά καίριων ερωτημάτων τόσο για την κατάσταση λειτουργίας του διεθνούς αερολιμένα Ρόδου –κυρίως από την ανάληψη της διαχείρισής του από την γερμανική FRAPORT- όσο και για τα περιθώρια επέκτασης, ο κ. Δεληγιάννης ξεκαθαρίζει πως οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι πολύ καλές και η εξυπηρέτηση βελτιώνεται καθημερινά.
Μιλάει ακόμη για τα σχέδια επέκτασης και τα έργα που θα γίνουν στο αεροδρόμιο, το ενδεχόμενο να πρέπει να βρεθούν και να αξιοποιηθούν νέα πεδία προσγείωσης στο νησί της Ρόδου για να εξυπηρετούνται και άλλων ειδών αεροσκάφη ενώ αποκλείει κάθε συζήτηση για επαναλειτουργία του παλαιού αεροδρομίου στα Μαριτσά.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Δεληγιάννη, να ξεκινήσουμε ζητώντας από εσάς να μας περιγράψετε την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στο αεροδρόμιο Ρόδου. Είναι ικανοποιητική κατά την άποψή σας σε θέματα ασφαλείας και παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες και επιβάτες;
Κατ’ αρχάς να σας ευχαριστήσω για την πρόσκλησήσας, και έτσι θα μου δοθεί η ευκαιρία να ενημερώσω τους συμπολίτες μας για την επικρατούσα κατάσταση στο αεροδρόμιο. Η ερώτησή σας είναι πολύ επίκαιρη, διότι από την Δευτέρα 22/5/2017 μέχρι και την Πέμπτη 25/5/2017 είχαμε μια, χωρίς προειδοποίηση επισκεψη τουλάχιστον στο αεροδρόμιο και την εταιρεία διαχείρισης, την FRAPORT, από  4 επιθεωρητές της Υ.Π.Α. Την Δευτέρα πραγματοποίησαν επιθεωρήσεις χωρίς να το γνωρίζουμε, ενώ από την Τρίτη και έπειτα η παρουσία τους ήταν γνωστή. Η επιθεώρηση της Δευτέρας στέφθηκε με ΑΠΟΛΥΤΗ επιτυχία. Όλες οι μονάδες ασφάλειας λειτούργησαν άψογα. Και σε αυτό θέλω να επιμείνω ότι ο αιφνιδιαστικός έλεγχος είναι αυτός που φέρνει τα καλά αλλά και τα άσχημα αποτελέσματα. Και το αεροδρόμιο είχε τα άριστα αποτελέσματα. Είμαστε απόλυτα ασφαλείς, πάντα μέσα στα λογικά πλαίσια, γιατί η προϊστορία στην Ευρώπη, με τα υποτιθέμενα τέλεια μέτρα ασφάλειας, εξοπλισμό, ανάπτυξη στρατιωτικών μονάδων, αστυνομίας, μέσα στα αστικά κέντρα αλλά και στα αεροδρόμια έχει αποδείξει άλλα. Τραγικό παράδειγμα  η επίθεση στην Αίγυπτο και πριν λίγες μέρες στο Μάντσεστερ. Η εξυπηρέτηση που παρέχουμε μέρα με την μέρα γίνεται όλο και καλύτερη, και η ποιότητα αναβαθμίζεται. Υπάρχουν βέβαια προβλήματα που ανακύπτουν συνέχεια π.χ. οι βανδαλισμοί που μερικές φορές παρατηρούνται στις τουαλέτες από ‘ευγενικούς και μορφωμένους  επισκέπτες’, είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε.
• Η κίνηση αυξάνεται τους καλοκαιρινούς μήνες. Το αεροδρόμιο Ρόδου μπορεί να ανταποκριθεί σε τόσους επισκέπτες και αεροσκάφη;
Μπορούμε και μάλιστα από τα προγραμματισμένα έργα που, από ό,τι ξέρω θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2017 και η δυνατότητα εξυπηρέτησης των επισκεπτών μας, θα αυξηθεί σημαντικά. Εδώ θα ήθελα να κάνω δύο παρατηρήσεις. Έχω ήδη αναφέρει, και μάλιστα έχει δημοσιευθεί στην έγκριτη εφημερίδα σας ότι δεν μπορεί να υπάρξει μονομερής ανάπτυξη. Η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου σε επιβάτες και σε χώρους στάθμευσης αεροσκαφών, πρέπει οπωσδήποτε να συνοδεύεται σε μία πλήρη αναβάθμιση σε εξοπλισμό και αύξηση του προσωπικού της  Αεροναυτιλίας. Πρέπει να αυξηθεί το προσωπικό των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, των Ηλεκτρονικών, και των Τηλεπικοινωνιακών, ταυτόχρονα με μία σημαντική αναβάθμιση των μέσων π.χ RADAR, συχνοτήτες, ραδιοβοηθημάτα κλπ  Το κράτος θα πρέπει να συμβαδίσει με την εταιρεία και αντίστροφα. Και αυτό είναι ένα στοίχημα που θα πρέπει να το κερδίσουμε.
Η δεύτερη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι σε συνέντευξη ειπώθηκε ότι η εταιρεία δεν έχει καταθέσει το MASTER PLAN. Η εταιρεία όταν έκανε την πρόταση εξαγοράς των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο Ελληνικό Κράτος κατέθεσε στον φάκελο της και  όλα τα έργα για όλα τα αεροδρόμια. Κατόπιν και της υπογραφής της σύμβασης η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω των αρμοδίων διευθύνσεων  κοινοποίησε τα επιμέρους σχέδια για τα αεροδρόμια και οι κατά τόπους προϊστάμενοι κλήθηκαν για τις προτάσεις τους. Άρα το θέμα αυτό εξετάζεται σε επίπεδο διευθυντών και προϊσταμένων, που μπορούν να προτείνουν και από εκεί και έπειτα αναλαμβάνει  η Υπηρεσία μέσω του Υπουργείου. Επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω ότι αρκετές φορές στα τοπικά ΜΜΕ έχει γίνει παρουσίαση των σχεδίων της εταιρείας και για την Ρόδο  αλλά και για την Κω.
• Σε πρόσφατη ομιλία σας, αναφέρατε ότι επιβάλλεται η επέκταση των θέσεων για τα αεροσκάφη. Θα ήθελα να γίνετε πιο σαφής και να μας πείτε λεπτομέρειες. Πώς μπορεί να γίνει αυτό και πόσες θέσεις μπορεί να φιλοξενήσει το αεροδρόμιο Ρόδου;
Οι γύρω από το αεροδρόμιο χώροι, προς τη πλευρά της Κρεμαστής, έχουν ήδη απαλλοτριωθεί και έχουν παραχωρηθεί στην εταιρεία. Τα σχέδια συμπεριλαμβάνουν επέκταση της πίστας, επέκταση η οποία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αυτή την στιγμή μιλάμε για 5 νέες θέσεις αεροσκαφών δηλαδή μία αύξηση περίπου 35%. Αυτό είναι το σχέδιο για το εγγύς μέλλον, ενώ το μακροπρόθεσμο είναι της τάξεως των 20 νέων θέσεων. Όμως οι παράμετροι είναι πολλές. Πρώτη και κύρια είναι ο τύπος αεροσκαφών που θα προσεγγίζουν το νησί. Εάν οι τύποι παραμείνουν οι ίδιοι πχ. Airbus 319/320/321, Boeing 738, άλλη θα είναι η διάταξη της πίστας. Όμως εάν οι αεροπορικές εταιρείες αποφασίσουν να φέρνουν συχνότερα  μεγαλυτέρου τύπου αεροσκάφη π.χ  Airbus 330 Boeing 787, τότε θα αλλάξει όλη η φιλοσοφία της αναδιάταξης της πίστας. Το αεροδρόμιο, είναι ένα ζωντανό κομμάτι, που ζει και αναδιοργανώνεται συνέχεια. Δεν μπορείς να το βάλεις σε ένα καλούπι και να το δουλέψεις. Παρατηρείς, προβλέπεις ( πιθανόν και όχι πάντοτε με επιτυχία) και συνεχώς προσαρμόζεις τα δεδομένα σου και τις κινήσεις σου.
• Τέθηκε πριν ένα μήνα το ενδεχόμενο να λειτουργήσει ξανά το παλαιό αεροδρόμιο στα Μαριτσά. Εσείς το έχετε αποκλείσει. Για ποιον λόγο;
Η απάντηση που είχα δώσει ήταν ότι αυτήν την στιγμή λόγω ορισμένων προβλημάτων,  που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν, η χρήση του είναι μάλλον απαγορευτική. Υπάρχουν επιχειρησιακοί λόγοι που δυσκολεύουν την χρήση του, και  όσοι προσπαθούν να επιχειρήσουν την αναβίωσή του είτε δεν τους ξέρουν, το πιο πιθανόν, είτε τεχνηέντως τους αποκρύπτουν και εάν ισχύει αυτό τότε είναι επικίνδυνοι.
• Ωστόσο υπάρχει ανάγκη για δημιουργία νέων πεδίων προσγειώσεων στο νησί της Ρόδου. Πείτε μας ποια προτείνονται και ποιες ανάγκες μπορούν να εξυπηρετήσουν;
Η ανάπτυξη του τουρισμού και κατ’ επέκταση του νησιού είναι η βασική αγωνία όλων όσων ασχολούνται με αυτήν την τεράστια βιομηχανία. Η ανάπτυξη της οικονομίας μας βασίζεται σε αυτό. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι να βοηθηθεί και το νησί μας, αλλά και η χώρα. Τα παλαιά πεδία προσγείωσης στην Νότια Ρόδο είναι μια καλή αρχή σκέψης για ανάπτυξη. Η χρήση τους θα προσδιοριστεί όταν και εάν γίνει αυτό που  στα ‘ελληνικά’ λέμε  cost benefit analysis. Οι ανάγκες θα προσδιοριστούν από το τι θα θέλουμε να εξυπηρετήσουμε.
• Έχουν γίνει αναφορές στον Τύπο για υπάρχοντα προβλήματα με την FRAPORT. Τι έχετε να πείτε για αυτά;
Προβλήματα ναι υπάρχουν, άλλωστε ποια συγκατοίκηση δεν έχει προβλήματα; Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση για εμάς, αλλά και για τους ανθρώπους που δουλεύουν στην εταιρεία. Πολλά είναι ‘μικρά’ και με κάποια καλοπροαίρετη σκέψη ανούσια. Ορισμένα είναι λειτουργικά αλλά στην μέση μπαίνουν τα λογιστήρια και κάποιες λογιστικές εγγραφές που πρέπει να γίνουν ενθεν και ενθεν. Άλλα όμως χρειάζονται συσκέψεις και αποφάσεις σε ανώτερα κλιμάκια, δεν είχαν προβλεφθεί στον βαθμό που εμφανίστηκαν, είπαμε το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Διαβουλεύσεις γίνονται και  σύντομα πολλά από αυτά θα λυθούν, μέχρι βέβαια να εμφανιστούν τα επόμενα. Επειδή πιθανόν να ακούγομαι λίγο αόριστος και όχι διαθέσιμος για περαιτέρω πληροφορίες σας διαβεβαιώνω ότι είναι προβλήματα τα οποία δεν επηρεάζουν την ασφαλή και ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου. Μπορεί να μας δυσκολεύουν αλλά πάνω από όλα η ασφάλεια του επιβάτη είναι αυτή που μας καθοδηγεί. Το προσωπικό της ΥΠΑ, έχει αποδείξει τον υψηλό επαγγελματισμό του όλα αυτά τα χρόνια αλλά και οι υπάλληλοι της εταιρείας, στον λίγο χρόνο που τους έχω γνωρίσει, διακρίνονται για τα προσόντα τους και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που έχουν απέναντι στον επισκέπτη μας. Πιστεύω ακράδαντα ότι και οι δύο πλευρές θα αποτελούν πάντοτε παράδειγμα σε όλους τους συναδέλφους των άλλων αεροδρομίων για τον επαγγελματισμό τους και η συνεχής τριβή και απόκτηση εμπειρίας θα τους κάνει ακόμα καλύτερους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου