Διήμερη επίσκεψη στην Κάρπαθο πραγματοποιεί ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, όπου παρευρέθηκε στη σύσκεψη φορέων στο Επαρχείο Καρπάθου – Κάσου, είχε συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο Καρπάθου, επαφές με κομματικά στελέχη και πολίτες του νησιού.

Στη συνάντηση των φορέων της Καρπάθου για το ζήτημα του μεταφορικού ισοδύναμου, ο Μάνος Κόνσολας, που χαιρέτισε την παρουσία και την κινητοποίηση των φορέων του νησιού και τόνισε χαρακτηριστικά: «Καμία διαδικασία ανοιχτού και ελεύθερου διαλόγου, δεν υποκρύπτει σκοπιμότητες και δεν πρέπει να φοβίζει κανέναν».

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση, ενώ επισήμανε ότι από την αρχή είχε προειδοποιήσει ότι η εξαγγελία για το μεταφορικό ισοδύναμο, δεν στηριζόταν σε ρεαλιστικά και πραγματικά δεδομένα, αλλά είχε στόχο τον αποπροσανατολισμό των πολιτών για να ξεχάσουν την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.

«Η κυβέρνηση προσπαθεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι προχώρησε στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για να εισπράξει 85 εκ. ευρώ και την ίδια στιγμή έχει τη δυνατότητα να δώσει υπό μορφή παροχών ένα πολλαπλάσιο ποσό.

Αφού «λεφτά υπάρχουν» για ποιο λόγο τότε προχώρησε στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά;», τόνισε ο Βουλευτής.

Ο κ. Κόνσολας παρουσίασε την απόφαση ανάθεσης της μελέτης για το μεταφορικό ισοδύναμο που έκανε η κυβέρνηση και δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια τον περασμένο Ιούλιο, από την οποία προκύπτει η πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει το κόστος του μεταφορικού ισοδύναμου, τον αριθμό των δικαιούχων αλλά και τις μετακινήσεις. Με άλλα λόγια, να περιορίσει τα ποσά που θα διατεθούν σε λίγους, με αποκλεισμούς λόγω εισοδηματικών ή περιουσιακών κριτηρίων ή με αποκλεισμούς νησιών.

Ο Μάνος Κόνσολας έθεσε τέσσερα (4) συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση:

1ον: Υπάρχει μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους για την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με δεδομένο ότι δεν υπήρξε αντίστοιχη μελέτη για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, ούτε υπάρχουν, μέχρι σήμερα, απολογιστικά στοιχεία για τη δημοσιονομική απόδοση αλλά και τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου μέτρου;

Τη στιγμή, μάλιστα, που αρνούνται να μου δώσουν τα στοιχεία για το αν και κατά πόσο αυξήθηκαν τα έσοδα από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Γιατί; Γιατί πολύ τα έσοδα δεν είναι αυτά που υπολόγιζαν και γιατί η αύξηση του ΦΠΑ και η υπερφορολόγηση έχει οδηγήσει σε μείωση των εισοδημάτων που δηλώνονται.

2ον: Ποιοι είναι οι πόροι που διαθέτει η κυβέρνηση για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους των νησιών και από που προέρχονται; Επαρκούν αυτοί οι πόροι για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου;

3ον: Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η κυβέρνηση, σε επίπεδο Ε.Ε, για να υπάρξει χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου με δεδομένο ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και σε μόνιμη και  ετήσια βάση;

4ον: Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μελέτη έχει την εμφανή στόχευση του εντολέα της, της κυβέρνησης, δηλαδή, να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης; Η πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ή η περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά ή για ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες;

Όπως τόνισε ο κ. Κόνσολας: «Μεταφορικό ισοδύναμο σημαίνει εναρμόνιση του κόστους μεταφοράς προσώπων, αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών στα νησιά με το αντίστοιχο κόστος στην ηπειρωτική χώρα. Οτιδήποτε άλλο είναι στρέβλωση και κοροϊδία».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ