Ειδήσεις

Τι αναφέρεται στην έκθεση της Δ/νσης Υγείας για το ξενοδοχείο

Ακρως αποκαλυπτική του τι ακριβώς συνέβη στο πεντάστερο ξενοδοχείο της Νότιας Ρόδου, που βρέθηκε στο επίκεντρο αρνητικής κριτικής, εξαιτίας περιστατικών ιογενούς γαστρεντερίτιδας επισκεπτών του, είναι η έκθεση της Διεύθυνσης Υγείας της 14ης Αυγούστου 2014.
Στην έκθεση αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:
ΘΕΜΑ: «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΤΙΔΑΣ-»
Σχετ: α) Το από 14-08-2014 τηλεμήνυμα του ΚΕΕΛΠΝΟ
Κατόπιν του ανωτέρω σχετικού, αρμόδιοι Υπάλληλοι της Υπηρεσίας μας επισκέφθηκαν στις 14-08-2014, το Ξενοδοχείο (…), στην περιοχή «Κιοτάρι» της νήσου Ρόδου. Κατόπιν συνάντησης με τον Διευθυντή της Μονάδας, (…) και ενημέρωση για τα περιστατικά και για τα μέτρα που έχει λάβει το Ξενοδοχείο για την αποτροπή εξάπλωσης της νόσου πραγματοποιήθηκε περιβαλλοντική διερεύνηση και διαπιστώθηκαν τα κάτωθι:
Το Ξενοδοχείο εκτείνεται σε μεγάλο μήκος, έχει δυναμικότητα 1.500 ατόμων και προσωπικό 140 ατόμων. Κατά την αυτοψία το Ξενοδοχείο είχε τη μέγιστη πληρότητά του.
Διαθέτει τρεις κολυμβητικές δεξαμενές, εκ των οποίων η μία είναι με παιχνίδια (νεροτσουλήθρες) και χρησιμοποιείται από παιδιά και από ενήλικες. Επίσης υπάρχουν δωμάτια που διαθέτουν ατομικές πισίνες. Διαθέτει «σπα» και τμήμα για απασχόληση παιδιών.
Ύδρευση
Το ξενοδοχείο συνήθως υδροδοτείται από το Δίκτυο του Δήμου και από γεωτρήσεις που διαθέτει. Το τελευταίο διάστημα η υδροδότηση πραγματοποιείται σχεδόν αποκλειστικά από τις γεωτρήσεις του Ξενοδοχείου, καθόσον το δίκτυο του Δήμου δεν έχει επάρκεια σε νερό.
Το νερό, αφού περάσει τη διαδικασία της αντίστροφης ώσμωσης, συγκεντρώνεται και αποθηκεύεται στην ίδια δεξαμενή, χλωριώνεται με τη βοήθεια αυτόματου χλωριωτή και από εκεί διοχετεύεται στο δίκτυο της μονάδας. Λόγω της μεγάλης έκτασης που καταλαμβάνει το Ξενοδοχείο υπάρχει αυτόματος χλωριωτής σε ενδιάμεσο σημείο της διαδρομής του δικτύου για προσθήκη επιπλέον χλωρίου, εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Για την πυρόσβεση, το Ξενοδοχείο διαθέτει ξεχωριστή δεξαμενή συγκέντρωσης νερού και ξεχωριστό δίκτυο πυρόσβεσης .
Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκαν ότι: η θυρίδα επίσκεψης στη δεξαμενή νερού ήταν ανοικτή και το κάλυμμα αυτής δεν εφάρμοζε ερμητικά κατά το κλείσιμο του. Επίσης δεν υπήρχε βρύση για τη συλλογή δείγματος νερού και οι μετρήσεις 9-L και ΡΗ πραγματοποιήθηκαν σε δείγμα που πάρθηκε από τη θυρίδα επίσκεψης. To CL βρέθηκε 0,24 rrig/lt και το ΡΗ 7,1.
Προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος ρυπάνσεων και μολύνσεων γνωρίζουμε στο Ξενοδοχείο τα κάτωθι: Η θυρίδα επίσκεψης να είναι πάντα κλειστή, το κάλυμμα αυτής να εφαρμόζει ερμητικά και να υπάρχει βρύση για την πραγματοποίηση δειγματοληψίας του νερού. Επίσης συνιστάται η τιμή του CI στη δεξαμενή συγκέντρωσης ύδατος να είναι 2 mg/lit.
Κολυμβητικές δεξαμενές – Σπα
Όπως ενημερωθήκαμε, ο υπεύθυνος για τις μετρήσεις των παραμέτρων στις κολυμβητικές δεξαμενές και σπά ήταν άρρωστος και δεν παρουσιάστηκε στην εργασία του. Οι εργασίες των μετρήσεων πραγματοποιούνται από τον υπεύθυνο καθαριότητας των δεξαμενών. Δεν ήταν δυνατόν κατά την επίσκεψη να έχουμε το ιστορικό των μετρήσεων λόγω απουσίας του υπεύθυνου.
Επίσης αναφέρθηκε ότι ο ναυαγοσώστης στην κολυμβητική δεξαμενή με τα παιχνίδια (νεροτσουλίθρες κ.λ.π.) ήταν άρρωστος με συμπτώματα γαστρεντερίτιδας (διάρροια κοιλιακό πόνο) και δεν βρισκόταν στην εργασία του.
Οι μετρήσεις για την κεντρική πισίνα του Ξενοδοχείου ήταν CL= 2,06 mg/lt και ΡΗ=7,3 και για την πισίνα με τα παιχνίδια ήταν CL= 0,26 mg/lit και ΡΗ=7,5 .
Από ερωτήσεις που έγιναν στον υπεύθυνο για την καθαριότητα των κολυμβητικών δεξαμενών και στο ναυαγοσώστη που βρισκόταν στην πισίνα με τα παιχνίδια, διαπιστώθηκαν τα κάτωθι:
Υπήρχε επεισόδιο εμετού ή διάρροιας στην κεντρική κολυμβητική δεξαμενή, το οποίο διαπιστώθηκε πρωινές ώρες (περίπου 06:00 π.μ.), πριν την χρήση αυτής από τους πελάτες. Οι ενέργειες στις οποίες προέβηκαν οι υπεύθυνοι ήταν: κλείσιμο κολυμβητικής δεξαμενής, υπερχλωρίωση, ξέπλυμα φίλτρων (το νερό από το ξέπλυμα των φίλτρων οδηγείται στην αποχέτευση), συμπλήρωση νερού, μέτρηση CL, ΡΗ και άνοιγμα της πισίνας.
Αναφέρθηκε ότι τις προηγούμενες μέρες υπήρχε επεισόδιο εμετού στον περιβάλλοντα χώρο της κολυμβητικής δεξαμενής με τα παιχνίδια, από παιδί που εξήλθε από το χώρο δημιουργικής απασχόλησης. Επίσης υπήρχε επεισόδιο εμετού στο γρασίδι του «μπαρ- εστιατορίου», που βρίσκεται στον ίδιο χώρο με την κολυμβητική δεξαμενή με τα παιχνίδια.
Η καθαριότητα του χώρου πραγματοποιήθηκε με νερό. Η διαδικασία καθαρισμού και από ποιον πραγματοποιήθηκε δεν ήταν ξεκάθαρη.
Ο ναυαγοσώστης που αναφέρθηκε ως ασθενής, βοήθησε και τα δυο περιστατικά.
Οι πελάτες δεν χρησιμοποιούν τα ντουζ πριν την είσοδο τους στις κολυμβητικές δεξαμενές.
Επίσης αναφέρθηκε ότι υπήρχαν περιστατικά γαστρεντερίτιδας, που ενώ τους είχαν δοθεί συμβουλές να παραμείνουν στο δωμάτιό τους, αυτοί επισκέπτονταν τις πισίνες.
Όπως προφορικά ενημερώσαμε τον διευθυντή της μονάδας συνιστούμε: -Να πραγματοποιηθεί περαιτέρω διερεύνηση των περιστατικών• του προσωπικού που είναι ασθενείς και να δοθούν ανάλογες οδηγίες από το γιατρό της μονάδας.
Το ελεύθερο CL στην κολυμβητική δεξαμενή με τα παιχνίδια θα πρέπει να αυξηθεί και η τιμή του να κυμαίνεται από 1 έως 5 mg/lit.
Η διαδικασία καθαρισμού κολυμβητικής δεξαμενής ή σπα σε περίπτωση επεισοδίου εμετού ή διάρροιας συνιστάμε να είναι σύμφωνη με τις οδηγίες που προσαρτώνται στο παρόν.
-Να υπάρχουν γραπτές και συγκεκριμένες οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης σε περιπτώσεις εμετού ή διάρροιας στον περιβάλλοντα χώρο και ο καθαρισμός να πραγματοποιείται από άτομα που να γνωρίζουν τις διαδικασίες καθαρισμού απολύμανσης και να φέρουν προστατευτική ενδυμασία. (προσαρτώνται οδηγίες).
Αναφορά των περιστατικών εμετού ή διάρροιας σε υπεύθυνο άτομο του Ξενοδοχείου.
Να υπάρχει άτομο υπεύθυνο που να υποχρεώνει τους χρήστες των κολυμβητικών δεξαμενών να περνούν από τα ντουζ πρώτα και κατόπιν να εισέρχονται στην πισίνα και να απαγορεύεται σε άτομα που είναι ασθενείς να επισκέπτονται τους χώρους των κολυμβητικών δεξαμενών.
Ανάλογες είναι και οι οδηγίες μας για τις πισίνες στα δωμάτια και τα σπα.
Εστιατόριο
Στο χώρο του κεντρικού εστιατορίου η λάντζα για το πλύσιμο των χεριών του προσωπικού, εντός του παρασκευαστηρίου, στερείται ζεστού νερού.
Στην αίθουσα πελατών αλλά και στο εστιατόριο δίπλα από την κολυμβητική δεξαμενή η προσφορά φαγητού γίνεται μόνο από μπουφέ και οι πελάτες σερβίροντας οι ίδιοι. Στην είσοδο των χώρων προσφοράς τροφίμων υπήρχε θήκη με απολυμαντικό.
Όπως και προφορικά συμβουλέψαμε θα πρέπει άμεσα να υπάρξει παροχή ζεστού νερού στη λάντζα για τα χέρια του προσωπικού, να αναρτηθούν οδηγίες για το πλύσιμο των χεριών.
Είναι προτιμότερο να υπάρχει σερβίρισμα των πελατών από το προσωπικό του Ξενοδοχείου, για να αποφευχθεί η επαφή με λαβίδες, πιάτα, η ακόμα και με τα φρούτα τα οποία τρώγονται ωμά (οι πελάτες αφού άγγιζαν πρώτα αρκετά φρούτα τελικά διάλεγαν αυτά της προτίμησης τους).
Συνιστάμε να υπάρχει στην είσοδο των εστιατορίων άτομο από το προσωπικό που να συμβουλεύει τους πελάτες για τη χρήση απολυμαντικού ή να τους προσφέρει από αυτό.

Καθαριότητα Δωματίων και λοιπών κοινόχρηστων χώρων και χώρου παιχνιδιού
Από το προσωπικό που ασχολείται με την καθαριότητα των δωματίων νόσησαν από την Τετάρτη 13-08-2014 δέκα (10) άτομα και απομακρύνθηκαν από την εργασία τους και έξι με ελαφριά συμπτώματα.
Δόθηκαν γάντια, οινόπνευμα, μάσκες αλλά δεν γίνεται έλεγχος για τη χρήση αυτών. Υπάρχουν άτομα από το προσωπικό που δεν τα χρησιμοποιούν (λόγω ζέστης κ.λ.π). Τα δωμάτια ασθενών και μη καθαρίζονται με τυχαία σειρά. Πολλές φορές όταν ειδοποιηθούν για νέο περιστατικό εμετού ή διάρροιας ασχολούνται με τον καθαρισμό του και κατόπιν συνεχίζουν την εργασία τους σε δωμάτια υγιών ατόμων .
Χλωρίνη χρησιμοποιείται στα αποχωρητήρια, στα λουτρά και στα δάπεδα ενώ οι υπόλοιποι χώροι ξεσκονίζονται και καθαρίζονται με απλό καθαριστικό.
Δεν υπάρχει γραπτό πρόγραμμα καθαρισμού και οδηγίες για την περίπτωση γαστρεντερίτιδας.
Συστήνουμε τα κάτωθι: -Έλεγχο των περιπτώσεων του προσωπικού που εμφανίζει «ελαφρύτερα συμπτώματα». Να υπάρχουν γραπτές οδηγίες καθαρισμού και οδηγίες για την περίπτωση που υπάρχουν κρούσματα γαστρεντερίτιδας. Το προσωπικό να γνωρίζει και να είναι εξοικειωμένο με τις ανωτέρω οδηγίες.
Ο καθαρισμός στα δωμάτια των υγιών να προηγείται του καθαρισμού στα δωμάτια και στους λοιπούς χώρους που φιλοξενούνται ασθενείς.
Να χρησιμοποιούνται τα ατομικά μέσα προστασίας από τις καθαρίστριες και αυτά να αλλάζουν και να απορρίπτονται μετά από τη χρήση σε κάθε δωμάτιο.
– Οι επιφάνειες να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται με κατάλληλο για norovirus και όχι απλό καθαριστικό (ιδιαίτερη προσοχή τραπέζια , διακόπτες, επιφάνειες κρεβατιού, πόμολα, ακουστικά τηλεφώνου, κ.λ.π.).
-Να χρησιμοποιούνται πανιά μιας χρήσης σε κάθε δωμάτιο για να αποφευχθεί ο κίνδυνος αλληλομολύνσεων.
Να απολυμαίνονται οι επιφάνειες και τα παιχνίδια στο χώρο παιχνιδιού.
Όπως και προφορικά ενημερώσαμε συνιστώμει:
Για τα ανοξείδωτα σκεύη, κουτάλια, πιρούνια, παιχνίδια κλπ. :200 ppm (1 κ.σ. χλωρίνη ) σε 3,8 Ιit, νερό.
Για τα αποχωρητήρια, πατώματα και περιοχές με σωματικά υγρά: 1000 ppm ( 5 κ.σ. χλωρίνη) σε 3,8 λιτ νερό
-Να ενημερωθούν άμεσα οι καθαρίστριες για την ορθή χρήση των προστατευτικών μέσων το πλύσιμο των χεριών τους και την ατομική τους υγιεινή.
Καθαριότητα ιματισμού
Ο ακάθαρτος ιματισμός μεταφέρεται από τα δωμάτια ασθενών και μη, με τις ίδιες σακούλες , χωρίς κάποια ειδική σήμανση και ο τρόπος χειρισμού τους είναι ο ίδιος. Το πλύσιμο πραγματοποιείται στα ίδια πλυντήρια και σε θερμοκρασία 90 βαθμών Κελσίου.
Το προσωπικό δεν έχει προστατευτική στολή εργασίας. Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε ότι με τα ίδια γάντια γίνεται χειρισμός καθαρού και ακάθαρτου ιματισμού. Οι άδειες σακούλες τοποθετούνται η μια μέσα στην άλλη και οδηγούνται στα απορρίμματα. Δεν γνωρίζουμε τον τρόπο που απορρίπτονται και απομακρύνονται καθόσον στο χώρο δεν υπήρχε κάδος απορριμμάτων. Ο καθαρός ιματισμός τοποθετείται σε καθαρές σακούλες μιας χρήσης. Υπάρχει ένα αμαξίδιο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τόσο του καθαρού όσο και του ακάθαρτου ιματισμού. Συστάσεις:
Ο ιματισμός που έχει λερωθεί με υγρά σώματος (διάρροια εμετό) να μεταφέρεται σε σακούλες διαφορετικού χρώματος και το προσωπικό να είναι ενημερωμένο σχετικά. Συνιστάται οι σακούλες να είναι διαλυτές και να τοποθετούνται με τον ιματισμό μέσα στα πλυντήρια. Να πλένεται ξεχωριστά από τον υπόλοιπο ιματισμό και να υπάρχει κύκλος πρόπλυσης. Συνιστώμενη θερμοκρασία πλύσης είναι 90 βαθμοί Κελσίου.
Να υπάρχει ξεχωριστό αμαξίδιο για τη μεταφορά του καθαρού και ακάθαρτου ιματισμού και τα τρόλεϊ και καλάθια μεταφοράς ακάθαρτου ιματισμού να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση.
– Το προσωπικό να φορά προστατευτική στολή εργασίας και να χειρίζεται τον καθαρό και ακάθαρτο ιματισμό και τα απορρίμματα με διαφορετικά γάντια.

Αποχωρητήρια
Διαθέτουν ζεστό νερό, σαπούνι και χαρτί. Να αναρτηθούν οι οδηγίες ορθής πλύσης των χεριών. Τα αποχωρητήρια των πελατών να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται συχνά .
Τέλος, παραθέτουμε οδηγίες του τμήματος επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης του ΚΕΕΛΠΝΟ και φωτοτυπία των οδηγιών με τον ορθό τρόπο πλυσίματος των χεριών. Αναμένουμε τα αποτελέσματα των δειγματοληψιών που πραγματοποιήθηκαν από το Ξενοδοχείο.
Είναι σημαντικό για να μην υπάρχει σημαντική εξάπλωση νόσου να υπάρχουν σε εφαρμογή μέτρα ελέγχου και έγκαιρη ενημέρωση των αρμόδιων αρχών.
Παρακαλούνται οι υπεύθυνοι της Ξενοδοχειακής μονάδας για την πιστή εφαρμογή των ανωτέρω.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή ενημέρωση».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • κανενας    27.08.2014 14:55

    Μπουρδες ηταν καραμπηνατη τροφοδηλητηριαση και ουτε η πηγη μολυνσης βρεθηκε ουτε το μικροβιο. Για οσους ξερουν τα βασικα δεν ηταν σιγουρα ιογενης. Για την κουζινα την παρασκευη και χειρισμο του φαγητου ουτε κουβεντα, για αυτο και θα ξανασιμβει. Πρεπει καποιοι να καταλαβουν οτι το κουκουλωμα και το κολπο οτι το φταει μονο κακο κανει.

  • The Egyptian    27.08.2014 10:54

    Ειναι αξιο λογου οτι μια δημοσια υπηρεσια κανει τετοιο εμπεριστατομενο ελεγχο,συνηθως ειναι της πλακας.Ωστοσο αυτα που προτεινονται ειναι απιστευτα δυσκολο να εφαρμοστουν σε ενα ξενοδοχειο σε λειτουργια.Μου κανει εντυπωση οι συνηθεις δικαιολογιες του αρμοδιου που λειπει και δεν υπαρχει η προσβαση σε μετρησεις !! Επισης μου κανει εντυπωση ποση λιγη σημασια δινεται απο τους υπευθυνους του ξενοδοχειου σε θεματα που απτονται της ποιοτητας του νερου,ελπιζω τωρα να εμαθαν.Μετρησεις πρεπει να γινονται καθε εβδομαδα απο εξειδεκευμενο εργαστηριο.

Σχολιασμός άρθρου