Της Στεφανίας Σούκη

Πρωτιά εξασφάλισαν τα ελληνικά ξενοδοχεία το 2016 ως προς το γενικό βαθμό ικανοποίησης των πελατών τους σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές αγορές της Μεσογείου, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Κροατία η Κύπρος και η Τουρκία.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η εξειδικευμένη εταιρεία μετρήσεων ReviewPro, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης με 85,4% ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 83,2%. Όμως, στο δείκτη σχέσης ποιότητας-τιμής η Ελλάδα βρίσκεται στη τρίτη θέση με 84,0%, υστερώντας της Τουρκίας (85,2%) και της Κύπρου (84,3%). Στον τομέα της εξυπηρέτησης η Ελλάδα βρίσκεται στη πρώτη θέση με το εντυπωσιακό 88,1%. Στην εστίαση, στην πρώτη θέση με 86,7% βρίσκεται η Κύπρος ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη με 84,1% και ακολουθεί η Ιταλία με 83,5%.

Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρεται στο στατιστικό δελτίο του Ινστιτούτου Sete, τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2016 βασίζονται σε αξιολογήσεις από 311.630 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 1.167.019 πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενώ τον Δεκέμβριο του 2016 έγιναν αξιολογήσεις από 10.470 και 58.086 πελάτες αντίστοιχα. Τον Δεκέμβριο του 2016 ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα (GRI) βρίσκεται στο 85,6%, σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη των ανταγωνιστών (82,6%).

Η Ελλάδα έχει συγκριτικά υψηλότερη θέση στις χαμηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων και χαμηλότερη θέση στις υψηλότερες κατηγορίες. Η Τουρκία έχει την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες στη σχέση ποιότητας- τιμής ενώ ο δείκτης ικανοποίησης μειώνεται στις υψηλότερες κατηγόριες. Η βελτίωση του δείκτη στη σχέση ποιότητας-τιμής στην Τουρκία προφανώς οφείλεται στη μειωμένη κίνηση ως αποτέλεσμα των τρομοκρατικών χτυπημάτων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατανομή των σχολίων ανάλογα με το αν κάποιος ταξίδεψε για αναψυχή μόνος του ή με παρέα ή αν ταξίδεψε για επαγγελματικό σκοπό. Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται καθαρά το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό επισκεπτών για επαγγελματικούς σκοπούς στην Τουρκία, την Ιταλία και την Γαλλία σε σχέση με τις άλλες μεσογειακές χώρες. Επίσης, ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό οικογενειών έχει η Κύπρος, ενώ το μικρότερο ποσοστό έχει η Γαλλία, ενώ αυξημένο ποσοστό γκρουπ έχει η Ιταλία, ενώ το μικρότερο ποσοστό έχει η Κροατία.

newmoney.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ