Ειδήσεις

Ανησυχούν οι εκπαιδευτικοί για τις αλλαγές που έγιναν στο “πόδι” σε ό,τι αφορά το σύστημα των εξετάσεων

Την ανησυχία των εκπαιδευτικών της περιοχής μας, εξέφρασε με δηλώσεις του προς την «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος, σχολιάζοντας τα νέα δεδομένα που συνεχώς εμφανίζονται στην εκπαίδευση αλλά και τα σχέδια επί… χάρτου της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου σημειώνονται και πάλι αλλαγές.
«Εφέτος θα γίνουν για πρώτη φορά οι απολυτήριες εξετάσεις και μετά οι πανελλαδικές. Αυτό είναι ασυνήθιστο διότι δεν έχει ξαναγίνει σε προηγούμενες χρονιές. Συγκεκριμένα, οι πανελλαδικές εξετάσεις, θα γίνουν: Για τα ΓΕΛ, από τις 7 έως και τις 19 Ιουνίου και για τα ΕΠΑΛ, από τις 6 έως τις 21 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα γίνουν μεταξύ 22 και 30 Ιουνίου, και οι πρακτικές δοκιμασίες  για τα  ΤΕΦΑ μεταξύ 20 και 30 Ιουνίου. Οι εξετάσεις στα Ειδικά Μαθήματα (σχέδιο κο.κ.) θα ξεκινήσουν στις 24 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 30 του ίδιου μήνα», εξήγησε ο κ. Μαρίνος.
Υπάρχουν όμως και αλλαγές στην διαδικασία συμμετοχής στις επαναληπτικές πανελλήνιες εξετάσεις. Όπως λέει ο κ. Μαρίνος: «Η συμμετοχή μπορεί να επιτραπεί για σοβαρούς λόγους υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς α΄ βαθμού εξ αίματος σε ευθεία γραμμή ή β΄ βαθμού, ο οποίος επήλθε εντός του μήνα που προηγείται του μήνα έναρξης των εξετάσεων και μέχρι τη λήξη αυτών.  Αφορά υποψήφιους που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσότερων μαθημάτων κατά τη διάρκεια της τακτικής εξεταστικής περιόδου. Αυτή η απόφαση, μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, αφού μπορεί κάποιοι μαθητές να το εκμεταλευτούν και θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν τη συγκεκριμένη διαδικασία για το προσωπικό τους συμφέρον. Καταλαβαίνετε πως όλα αυτά έχουν γίνει στο… πόδι, με πρωτοφανή προχειρότητα και χωρίς να προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας που φαίνεται ότι δεν λαμβάνει διόλου υπόψη τις προτάσεις μας».
 Οι εξετάσεις στο Λύκειο
Την ίδια ώρα, οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου και παράλληλα οι προαγωγικές της Α’ και Β’ Λυκείου  θα ξεκινήσουν στις 11 Μαΐου.
«Για την Γ’ Λυκείου οι απολυτήριες εξετάσεις θα ολοκληρωθούν μέχρι τις 26 Μαΐου και τα αποτελέσματα θα εκδοθούν στις 31 Μαΐου.  Οι προαγωγικές εξετάσεις στην Α’ και Β’ Λυκείου θα  συνεχιστούν και μετά τις 26 Μαΐου και τα αποτελέσματα θα εκδοθούν στις 6 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των μετεξεταστέων μαθητών για την Α’, την Β’ και την Γ’  Λυκείου θα ξεκινήσουν  στις 23 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 28 Ιουνίου. Στις 29 Ιουνίου θα εκδοθούν τα αποτελέσματα» λέει ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου.
Τα Γυμνάσια
Όσον αφορά τα Γυμνάσια, οι γραπτές απολυτήριες και προαγωγικές εξετάσεις αρχίζουν την 1η Ιουνίου. Αναλυτικότερα:  Στα Γυμνάσια, τα μαθήματα θα ολοκληρωθούν στις 26 Μαΐου, ενώ προβλέπονται και τρεις ημέρες (29-31 Μαΐου), αφιερωμένες στην επανάληψη της διδακτέας ύλης ή και σε εκδηλώσεις των σχολείων και στην παράδοση των ελέγχων. Από την 1η Ιουνίου έως και την 9η Ιουνίου θα διεξαχθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και στις 12 Ιουνίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Στις 13 Ιουνίου θα ξεκινήσουν  μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μετεξεταστέους μαθητές τα οποία προβλέπεται να διαρκέσουν μέχρι και 23 Ιουνίου. Στις 26 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για τους μετεξεταστέους μαθητές και στις 29 Ιουνίου θα εκδοθούν τα αποτελέσματα.
 Τι γίνεται με την
εισαγωγή στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Την ίδια ώρα, στη Βουλή οδεύει τις προσεχείς ημέρες η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί από το 2020. Τα βασικά σημεία του συστήματος δεν απέχουν ιδιαίτερα από την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που συζητήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Βασικό κριτήριο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα είναι το απολυτήριο λυκείου, το οποίο ωστόσο οι μαθητές θα αποκτούν με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε τουλάχιστον τέσσερα μαθήματα. Πάντως, και στην νέα εκδοχή του σχεδίου διατηρούνται τα «αγκάθια» που προκαλούν αντιδράσεις.
Όπως λέει ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου: «Αυτές οι αλλαγές, θα  εφαρμοστούν για πρώτη φορά στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που θα διεκδικήσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2020. Το υπουργείο διατηρεί τα βασικά σημεία της πρότασης του ΙΕΠ σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών της Α΄ Λυκείου, το οποίο θα αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού – Επαγγελματικού, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο τύπων και να επιλέξουν τι τους ταιριάζει καλύτερα.
Στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β΄ και 15 στη Γ΄ Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, έχει προταθεί να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης (π.χ. υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων).
Ο βαθμός της Β΄ Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, ενώ οι μαθητές θα εξετάζονται σε τουλάχιστον τέσσερα μαθήματα για την απόκτηση του απολυτηρίου. Αυτές οι προτάσεις, όπως πετάγονται σαν…. ‘τουφεκιές στον αέρα’ είναι επικοινωνιακές και μόνο, και επικίνδυνες» όπως λέει, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει μια εμπεριστατωμένη μελέτη τόσο για τα προγράμματα σπουδών όσο και για τις κτιριακές υποδομές η οποία θα τεκμηριώνει την σκοπιμότητα του νέου συστήματος.
«Ο,τιδήποτε άλλο, προσθέτουν, μόνο προβλήματα θα προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Όλοι γνωρίζουμε ότι η χώρα μας πλήττεται από μια οικονομική κρίση η οποία έχει οδηγήσει και σε μια κρίση αξιών. Έτσι σε μια εποχή όπου το εργασιακό μέλλον των νέων κρίνεται αβέβαιο, καλό θα είναι οι εκάστοτε κυβερνήσεις να μην προβαίνουν σε αιφνιδιαστικές αλχημείες στον χώρο της εκπαίδευσης και ειδικά στον τομέα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Επομένως, οι κινήσεις σε αυτό το θέμα πρέπει να είναι μελετημένες και να μην λαμβάνονται λίγο καιρό πριν από την έναρξη αυτών (βλέπε μείωση θέσεων, εξωσχολικές εξετάσεις πριν από τις Πανελλαδικές ή Επαναληπτικές Εξετάσεις). Έτσι αν η πολιτική ηγεσία θέλει πραγματικά η χώρα να αναπτυχθεί μέσω της παιδείας, καλό θα ήταν να θέσει στέρεες βάσεις και να μην προκαλεί τριγμούς» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου