Της Στεφανίας Σούκη

Περισσότερους Κινέζους τουρίστες θέλει για το 2018 η χώρα μας, η οποία συγκεντρώνει χαμηλό μερίδιο -μόλις 3%- από τη συνολική «πίτα» στην Ε.Ε. των επισκεπτών από την Κίνα, την ίδια στιγμή που Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία και Γαλλία διατηρούν την πρωτοκαθεδρία με μερίδια 31%, 18% και 13% αντίστοιχα.

Τις προοπτικές της κινεζικής τουριστικής αγοράς για τις ευρωπαϊκές αγορές πιστοποιεί και το τελευταίο βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού (ΕΤC) για τα ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινούς προορισμούς (Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Βραζιλία και Ρωσία), σύμφωνα με το οποίο οι Κινέζοι είναι αυτοί που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη περισσότερο σε σύγκριση με τους υπολοίπους και μάλιστα ένα ποσοστό 67% σκοπεύει να ταξιδέψει για 7 ημέρες, 23% για 7 έως 14 ημέρες κι ένα 8% για διάστημα από 15 έως 21 ημέρες.

kinezoi8

Επτά στους 10 Κινέζους, όταν έρχονται στην Ευρώπη ταξιδεύουν σε παραπάνω από 1 χώρα, ενώ ως προς τα ενδιαφέροντά τους, ένα 24% δηλώνει ότι επιθυμεί να απολαμβάνει το φυσικό περιβάλλον, 18% να μάθει περισσότερα για την ιστορία και την πολιτική κληρονομιά, 16% να δεί αξιοθέατα, 9% να δοκιμάσει την γαστρονομία κι ένα 8% να κάνει άλλες δραστηριότητες.

Στην Ελλάδα, οι εκτιμήσεις για τις αφίξεις τουριστών από την Κίνα την περυσινή χρονιά κάνουν λόγο για διψήφια αύξηση άνω του 10% έναντι του 2016, με ένα συνολικό αριθμό στα πέριξ των 170- 180 χιλ. περίπου. Το νούμερο ωστόσο παραμένει πολύ χαμηλό, με δεδομένο αφενός τον αυξανόμενο αριθμό των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, αφετέρου τη σημασία που δίνουν οι τελευταίοι στον παράγοντα «ασφάλεια» όπου υπερτερεί η χώρα μας σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, συνδυάζοντας παράλληλα και την επιπλέον παράμετρο των πολλαπλών επιλογών πολιτιστικού- ιστορικού ενδιαφέροντος που επίσης επιλέγουν οι Κινέζοι.

Με αφορμή το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 η Eurostat έδωσε στη δημοσιότητα ενδιαφέροντα στοιχεία για τον κινεζικό τουρισμό: Σύμφωνα με αυτά,  ο τουρισμός από την Κίνα στην Ε.Ε. υπετριπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, φθάνοντας συνολικά τα 25 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2016. Η αύξηση μάλιστα για τις ευρωπαϊκές αγορές είναι υψηλότερη σε σύγκριση με αυτήν από άλλες μεγάλες οικονομίες όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία ή η Βραζιλία, με αποτέλεσμα οι Κινέζοι τουρίστες να απορροφούν σχεδόν το 6% του συνόλου των διανυκτερεύσεων στην Ε.Ε. από τις διεθνείς αφίξεις, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το πρόγραμμα του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και λειτουργεί από κορυφαίους Ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (ETC), ο οργανισμός με την επωνυμία ‘Welcome Chinese’ και η Ευρωπαϊκή Ένωση Τουρισμού (ETOA).

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά τουρισμού στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από άποψη εξερχόμενου τουρισμού. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 122 εκατομμύρια ταξίδια προς το εξωτερικό μέσα στο 2016, το ένα πέμπτο του συνόλου του παγκόσμιου τουρισμού. Στο μέλλον, τα μεγαλύτερα εισοδήματα και η μειωμένη γραφειοκρατία θα καθιστούν ιδιαίτερα εύκολο για τη μεσαία τάξη του πληθυσμού της Κίνας να ταξιδεύει. Κατά αντιστοιχία, οι ευρωπαϊκοί προορισμοί ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά για να τους υποδεχτούν.

Για την Ευρώπη, η κινεζική εξερχόμενη αγορά προσφέρει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Το 90% των τουριστών στην Ευρώπη προέρχεται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ασία, μόνο το 73% των τουριστών είναι από την Ασία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 75% των τουριστών είναι εγχώριοι ταξιδιώτες.

Από το 2012 η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ως το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό. Το 2016, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 261 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Αυτή η πορεία ανάπτυξης κατεγράφη από την Κίνα, το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω τις Ηνωμένες Πολιτείες (123 δολάρια) και τη Γερμανία (79 δολάρια). Οι δαπάνες από Κινέζους ταξιδιώτες καλύπτουν περίπου το 23% των τουριστικών εισπράξεων σε διεθνείς προορισμούς, κάτι που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς.

Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη από Κινέζους ταξιδιώτες είναι υψηλό, με 12.8 εκατομμύρια ταξίδια να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2016 και μία εκτίμηση των 20.8 εκατομμυρίων ετησίως που υπολογίζεται να πραγματοποιηθούν μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Για να σχηματίσουμε μία ιδέα του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την Ευρώπη, το περασμένο έτος κατεγράφησαν 3.1 εκατομμύρια ταξίδια από τη Βόρεια Αμερική. Το αγαπημένο μέρος στην Ευρώπη είναι η Γαλλία αν και, θεωρώντας την ασφάλεια ως μία από τις βασικό ανασταλτικό παράγοντα για τον Κινέζο ταξιδιώτη, οι Κινέζοι προτιμούν πλέον προορισμούς όπως η Ιταλία.

Το πρόγραμμα Welcome Chinese
Το προωθητικό πλάνο του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 σκοπεύει να καταστήσει την Ευρώπη ως τον καλύτερο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι απαραίτητο να υπάρξει επαρκής εκπαίδευση στις εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη φιλοξενία στους Κινέζους επισκέπτες και να κατανοούν πλήρως τις ανάγκες τους.

Για το σκοπό αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων  δημιούργησαν μία συνεταιρική πλατφόρμα προώθησης με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού στην Ευρώπη από το 2018. Η Welcome Chinese αποτελεί αποκλειστικό συνεργάτη για το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 και είναι υπεύθυνη για την οργάνωση όλων των προωθητικών εκδηλώσεων. Αντιπροσωπεύει τη μόνη επίσημη πιστοποίηση που αναγνωρίζεται από την Κινεζική Κυβέρνηση, η οποία καθορίζει το επίπεδο φιλοξενίας των Κινέζων ταξιδιωτών, που εκδίδεται από την Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού σε συνεργασία με το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο της Κεντρικής Τηλεόρασης της Κίνας (China Central Television – CCTV) και το UnionPay.
Οι Κινέζοι τουρίστες έχουν κατά κόρον διαφορετικές συνήθειες και κουλτούρα που επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή προορισμού. Το πρώτο εμπόδιο είναι η γλώσσα. Υπάρχουν επίσης και περιορισμοί που έχουν να κάνουν με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και το φόβο για την ασφάλεια που καθοδηγούν τις επιλογές των Κινέζων για τουριστικούς προορισμούς. Η Welcome Chinese εκπαιδεύει τους φορείς σε βασικά ζητήματα όπως είναι το ‘τι αναζητούν και επιζητούν οι νεότεροι Κινέζοι τουρίστες.

newmoney.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ