Ειδήσεις

Σαφάρι της ΔΕΗ για τους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς: Αναλαμβάνουν εισπρακτικές εταιρείες

Τα παραπάνω προκύπτουν από τους όρους των τευχών του διαγωνισμού συνολικού προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ που διενεργεί η δημόσια επιχείρηση για την πρόσληψη εταιρίας που θα της παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες υποστήριξης στην αποτελεσματική διαχείριση του πελατολογίου της με έμφαση στις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν προσφορές μέχρι τις 26 Ιουνίου και η ΔΕΗ προστρέχει σε τέτοιες υπηρεσίες όχι μόνο για την ανάκτηση ληξιπρόθεσμων οφειλών αλλά και για την προετοιμασία τιτλοποίησης απαιτήσεων.

Το μέγεθος του προβλήματος της είσπραξης που αντιμετωπίζει η επιχείρηση είναι τόσο τεράστιο καθώς μέσα στα τεύχη διακήρυξης αναφέρει πως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ανέρχονται στα 2,4 δισ. ευρώ.

Το έργο που προκηρύσσει η δημόσια επιχείρηση προβλέπει την υλοποίηση του σε πέντε στάδια – παράλληλα- αλλά και την εγκατάσταση περίπου 30 εργαζομένων του αναδόχου σε χώρο 250 τ.μ. εντός της ΔΕΗ.

Απ’ όλες τις φάσεις η πέμπτη με τίτλο, “ανάληψη διαχείρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών”, έχει ενδιαφέρον αφενός επειδή περιγράφεται ο τρόπος δράσης της εξειδικευμένης εταιρίας έναντι των πελατών με απλήρωτους λογαριασμούς και αφετέρου επειδή με βάση τα ποσά που θα εισπράττονται ή θα διακανονίζονται θα αμείβεται και η εταιρία.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, στα τεύχη δημοπράτησης μπαίνει ως στόχος η διαχείριση απαιτήσεων 120.000 οφειλετών. Για την ανάκτηση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ και πελατών ανεξαρτήτως υπολοίπου το ποσοστό της πληρωμής είναι στο 8% και άρα 8 εκατ. ευρώ.

Αν εισπραχθούν ποσά της τάξης των 10 εκατ. ευρώ από πελάτες με οφειλές έως 2.000 ευρώ τότε το ποσοστό της αμοιβής πάει στο 12%, δηλαδή 1,2 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση ανάκτησης απαιτήσεων συνολικού ύψους 14 εκατ. ευρώ από καταναλωτές που χρωστούν άνω των 2.000 ευρώ τότε το μπόνους της αμοιβής ορίζεται στο 10%, δηλαδή 1,4 εκατ. ευρώ.

Πως ο ανάδοχος του έργου θα μπορεί να κυνηγήσει τους οφειλέτες; Στο ίδιο το στάδιο περιγράφονται οι τρόποι. Ο πρώτος είναι η εξωδικαστική διαδικασία, δηλαδή ο εντοπισμός οφειλετών, η επικοινωνία και διαπραγμάτευση μαζί τους με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (υπαγωγή σε διακανονισμό και πληρωμή σε δόσεις), η αποστολή απλών επιστολών ειδοποίησης αλλά κι εξώδικων. Ο δεύτερος τρόπος είναι μετά από ρητή προέγκριση της ΔΕΗ η δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Χρηματοδότηση – τιτλοποίηση απαιτήσεων

Ένα από τα έργα που θα αναλάβει η εταιρία, στάδιο 4, είναι και η μελέτη για την εξέταση δυνατότητας χρηματοδότησης – τιτλοποίησης απαιτήσεων.

Πρωτίστως θα εκπονήσει έκθεση για τη διαχείριση των τρεχουσών και ληξιπρόθεσμων λογαριασμών και τη δυνατότητα υλοποίησης προγράμματος χρηματοδότησης με εγγύηση τις υπάρχουσες απαιτήσεις έναντι των πελατών της (τιτλοποίηση).

Σε θετική περίπτωση, η έκθεση θα συνοδεύεται από σχέδιο των βασικών όρων της συναλλαγής, στο οποίο θα αποτυπώνονται οι απαιτήσεις της ΔΕΗ οι διαδικασίες μεταφοράς στοιχείων και αναφορών (τεχνικά), όπως και η ανάλυση του επενδυτικού περιβάλλοντος, εγχώριου και διεθνούς, της αγοράς ομολόγων.

Στη συνέχεια θα σχεδιαστεί η διαδικασία όπως και θα γίνουν οι προπαρασκευαστικές ενέργειες συναλλαγής: Τέτοιες είναι η προετοιμασία του χαρτοφυλακίου, η οργάνωση Data Room για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Επίσης η νομική προετοιμασία (due diligence) αλλά η προετοιμασία βασικών όρων Τιτλοποίησης (Term Sheet). Σε ό,τι αφορά το τελευταίο θα σχεδιαστούν οι βασικοί όροι και οι παράμετροι που γίνουν αντικείμενο της διαδικασίας επιλογής επενδυτής. Όπως για παράδειγμα όροι μεταβίβασης, τίμημα, μηχανισμοί αναπροσαρμογής τιμήματος, επιτόκιο και διάρκεια των ομολόγων, ελάχιστα αποδεκτά όρια διαβάθμισης των ομολόγων, ενδεικτικοί όροι για τη διαχείριση, δομή και λειτουργία του SPV, τυχόν θέματα λογιστικού και φορολογικού χειρισμού.

Το πελατολόγιο της ΔΕΗ

Για τις ανάγκες του αναδόχου η ΔΕΗ θα παραχωρήσει το πελατολόγιο της αλλά χωρίς τα προσωπικά δεδομένα προκειμένου να χαραχθεί η κατάλληλη στρατηγική.
Γενικά στα τεύχη της διακήρυξης υπάρχουν πολλοί αυστηροί κανόνες αναφορικά με τη χρήση του πελατολογίου της ΔΕΗ από την εταιρία που θα πάρει το έργο.

Οι άλλες φάσεις του, είναι:

1. Εκπόνηση αναλυτικού πλάνου υλοποίησης υπηρεσιών.

2. Ανάπτυξη στρατηγικής διαχείρισης οφειλών και καθορισμός συστηματικών δράσεων διαχείρισής τους

3. Σχεδιασμός πλαισίου υλοποίησης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των δράσεων.

Όροι συμμετοχής

Η ΔΕΗ αναζητά εξειδικευμένη εταιρία με εμπειρία στη διαχείριση των απαιτήσεων. Μεταξύ άλλων οι όροι θέλουν την εταιρία ή και συμπράξεις εταιριών με κύκλο εργασιών την τελευταία τριετία (αθροιστικά 10 εκατ. ευρώ) καθώς και με εμπειρία στη παροχή ανάλογων υπηρεσιών για τη διαχείριση απαιτήσεων ύψους 1 δισ. ευρώ εταιρίας με περισσότερους από 1 εκατ. πελάτες.

Πηγή: Euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου