Ειδήσεις

Υποτονική είναι ακόμα η κίνηση στην αγορά της Ρόδου

Προπαραμονές Χριστουγέννων και η αγορά της Ρόδου δεν έχει μπει ακόμα σε εορταστικούς ρυθμούς. Η κίνηση παραμένει υποτονική και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί την Κυριακή που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα. Ο Έλληνας καταναλωτής συνηθίζει άλλωστε να κάνει τις εορταστικές αγορές του την τελευταία στιγμή. Οι ντόπιοι καταστηματάρχες δεν έχουν όμως μεγάλες προσδοκίες. Αναφέρουν στη «δημοκρατική» ότι για μία ακόμη φορά θα έχουν την τιμητική τους τα καταστήματα των πολυεθνικών, που καρπώνονται όλο και μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου, παρόλο που υπάρχουν και ροδίτικες επιχειρήσεις που διαθέτουν προϊόντα σε συμφέρουσες τιμές. Οι μειωμένοι τζίροι και η αυξημένη φορολογία, έχουν «γονατίσει» τις μικρές, τοπικές επιχειρήσεις που δίνουν σκληρή μάχη επιβίωσης.
Για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, γνωστοί ροδίτες επιχειρηματίες δηλώνουν στη «δημοκρατική»:
Γιώργος Διακοσάββας
«Δεν υπάρχει κίνηση, υπάρχει ακινησία. Η κατάσταση είναι δραματική. Κάθε χρόνο είναι και πιο δύσκολα τα πράγματα. Δεν περιμένω πολλά από την εορταστική κίνηση. Όπως κάθε φορά, θα κινηθούν περισσότερο οι μεγάλες αλυσίδες. Υπάρχουν τοπικά καταστήματα που έχουν ποιοτικά και οικονομικά εμπορεύματα. Ο κόσμος όμως προτιμά περισσότερο τις μεγάλες αλυσίδες. Στις 10.000 ευρώ που δαπανώνται π.χ. στην αγορά, τα 9.000 ευρώ τα καρπώνονται οι πολυεθνικές. Δεν μπορεί να επιβιώσει έτσι η ντόπια μικρομεσαία επιχείρηση. Το καλοκαίρι δουλέψαμε ικανοποιητικά λόγω του τουρισμού. Δεν φτάνει όμως αυτό. Δεν γίνεται να δουλεύουμε μόνο τρεις μήνες το χρόνο».
Σίμος Πυράκης
«Κόσμος πηγαίνει κι έρχεται. Σε γενικές γραμμές διακρίνεται αυξημένη κίνηση στην αγορά της πόλης. Παρόλα αυτά, η εμπορική κίνηση είναι ακόμη εξαιρετικά υποτονική. Ελάχιστοι πλέον ψωνίζουν δώρα. Η κρίση έχει μειώσει πολύ την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Ακόμη και όσοι θα έρθουν να επιλέξουν κάποιο δώρο, αναζητούν οικονομικότερες λύσεις. Βέβαια τα καταστήματα των πολυεθνικών και όσα διαθέτουν οικονομικότερα είδη κινούνται καλύτερα. Τα επώνυμα είδη έχουν χαμηλότερη ζήτηση. Μόνο το καλοκαίρι που έχουμε τουρισμό αυξάνεται η δουλειά. Το υπόλοιπο διάστημα η κίνηση είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Δεν μπορώ να πω ότι περιμένουμε θεαματικά πράγματα κατά τη διάρκεια των εορτών».
Κωνσταντίνος Παπασταμάτης
«Η κίνηση είναι υποτονική. Η αγορά δεν έχει μπει ακόμη σε εορταστικούς ρυθμούς. Τα μικρά καταστήματα υφίστανται μεγάλο ανταγωνισμό από τα υποκαταστήματα των πολυεθνικών. Για τα χριστουγεννιάτικα δώρα, ο καταναλωτής θα στραφεί περισσότερο στις μεγάλες αλυσίδες και λιγότερο στις τοπικές επιχειρήσεις. Τουλάχιστον αυτό βλέπουμε να συμβαίνει στα τελευταία χρόνια. Οι ντόπιες επιχειρήσεις δίνουμε αγώνα επιβίωσης. Οι καταστάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες για την ντόπια επιχειρηματικότητα. Οι οικονομικές δυνατότητες του κόσμου συνεχώς μειώνονται, ταυτόχρονα η φορολογία είναι δυσβάστακτη και προσπαθούμε συνεχώς να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε παρά τις όποιες αντιξοότητες στην αγορά. Πολλά καταστήματα κάνουν προσφορές και εκπτώσεις για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου