Ρεπορτάζ

Ανακοινώσεις για τη λειτουργία ΚΔΑΥ στο νησί μας

Κοινή συνέντευξη τύπου παραχώρησε χτες ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ. Μιχάλη Παλαιολόγου και την αντιδήμαρχο Προγραμματισμού, Διοίκησης και Ληξιαρχείου κα Βασιλική Ξεπαπαδάκη με αντικείμενο την λειτουργία του ΚΔΑΥ (Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών) ενώ παρόντες ήταν υπηρεσιακοί παράγοντες με αφορμή την σημερινή τελετή εγκαινίων της δομής.
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηδιάκος: «Θεωρούμε, όσον αφορά τον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος και εμφάνισης της πόλης, ότι οι συνδυασμένες ενέργειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, πως είναι ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα. Κι αυτό διότι μόλις αναλάβαμε ως δημοτική αρχή,  εμφανίσθηκε έκδηλος ο προβληματισμός των πολιτών μας ασχολούμενων με το περιβάλλον. Υπήρξαν πολλά ερωτήματα για την λειτουργία του ΚΔΑΥ, την κομποστοποίηση, για τον Βιολογικό, το βιοαέριο, την διαχείριση των αποβλήτων, την καθυστέρηση του ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου κ.λπ. Όλα αυτά συνδέονται με το συγκεκριμένο έργο. Αυτό βέβαια, ξεκίνησε το 2011 από τον προκάτοχό μας, Σ. Κουσουρνά και τον νομάρχη Γ. Μαχαιρίδη όταν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Με συμφωνία επανήλθε στον Δήμο Ρόδου και όλοι πίστευαν ότι είτε θα καθυστερήσει είτε δεν θα προχωρήσει. Ακόμη και σήμερα, υπάρχουν δημοτικοί σύμβουλοι που δεν ψηφίζουν και δεν εγκρίνουν τις δαπάνες πληρωμής των αναδόχων για διάφορους λόγους. Το έργο, αφορά τρεις εργολαβίες (κτηριακό, εξοπλισμός) και το επόμενο βήμα που δεν έχει να κάνει με τα εγκαίνια, είναι ότι καταφέραμε μέσα σε δύο χρόνια να προχωρήσουμε το ΚΔΑΥ παρά τα θέματα και τα προβλήματα που εμφανίσθηκαν με τους διαγωνισμούς».
Ο δήμαρχος μίλησε με νούμερα και τόνισε ότι 1,2εκ. ευρώ ήταν η μία εργολαβία, ο εξοπλισμός ύψους 1,436εκ. ευρώ, ενώ υπήρξαν και προβλήματα με τα ηλεκτρολογικά που έγιναν αιτία καθυστέρησης τεσσάρων μηνών με συνέπεια να λειτουργήσει τελικά, τον Ιούλιο. «Όλα αυτά ολοκληρώθηκαν αλλά ταυτόχρονα, επειδή έμπαινε το ερώτημα ποιος θα το δουλέψει, μέσα στον διαγωνισμό της Καθαριότητας βάλαμε και την λειτουργία του ΚΔΑΥ. Το εγχείρημα ολοκληρώθηκε κι από εδώ και πέρα, πρέπει να περάσει το μήνυμα ευαισθητοποίησης στην κοινωνία και στα σχολεία», ανέφερε ο δήμαρχος,  προαναγγέλλοντας μια μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης του κοινού.
Είπε ακόμη ότι το ΚΔΑΥ λειτουργεί με σύγχρονα μέσα ενώ περιελήφθη στα 4 πιο σύγχρονα σημεία της χώρας. Ταυτόχρονα εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας με χρονικό ορίζοντα πενταετίας.
«Στοχεύουμε να τοποθετήσουμε 1.500 μπλε κάδους, 180 καμπάνες για γυαλί, 1.200 πράσινους κάδους για λοιπά απορρίμματα, συν τον νέο στόλο που διαθέτει ο ιδιώτης, και την ανανέωση του στόλου από τον Δήμο Ρόδου προκειμένου να αλλάξει η λειτουργία της Καθαριότητας» είπε ο κ. Χατζηδιάκος προαναγγέλλοντας την δημιουργία μιας μεγάλης μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων ύψους 37εκ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ.
Η κα Ξεπαπαδάκη ανέφερε ότι το ΚΔΑΥ ήταν ένα πολύ μεγάλο έργο αλλά ήταν εξ αρχής προβληματικό: «Διακυβεύονταν η συνέχιση της χρηματοδότησής του. Στο πλαίσιο της συζήτησης με τον περιφερειάρχη κ. Χατζημάρκο, εκφράστηκε η ανησυχία ότι ίσως να απενταχθεί. Η απάντησή μου ήταν κατηγορηματική αφού κάναμε ό,τι μπορούσαμε και καταβάλαμε κάθε προσπάθεια για να συνεχιστεί».
Ο αντιδήμαρχος κ. Παλαιολόγου είπε: «Δεν είναι το θέμα των εγκαινίων όσο το ζήτημα πώς αντιλαμβανόμαστε το θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων. Κανένας δεν περισσεύει σε αυτή την προσπάθεια, όλοι προσπάθησαν και μετά από τρία χρόνια μπορώ να το εκφράσω δημόσια».
Αναφέρθηκε στις αντιδράσεις μερίδας πολιτών για θέματα περιβάλλοντος τα οποία προβλημάτισαν εντόνως την υπηρεσία Καθαριότητας αναφορικά με τις προσπάθειες και την λειτουργία του ΚΔΑΥ. Έκανε αναφορά στα προβλήματα που είχαν προκύψει συνολικά με την Καθαριότητα, την διαχείριση των απορριμμάτων, την σάρωση κ.λπ. λέγοντας πως το αποτέλεσμα είναι μια δουλειά που έγινε από κοινού με τους υπηρεσιακούς και τους αιρετούς, με κοινό στόχο.
«Όσον αφορά την λειτουργία του ΚΔΑΥ είπε ότι ξεκίνησε την διαδικασία με την κοινοπραξία μέσω του διαγωνισμού και μετά την 7μηνη λειτουργία του, η είσοδος ανακυκλώσιμων υλικών σε καθημερινή βάση είναι 8 τόνοι ενώ στόχος είναι οι 20 τόνοι ημερησίως εφόσον υπάρχει και η συνεργασία των ίδιων των συμπολιτών. Αυτό σημαίνει ότι είναι όλοι ευαισθητοποιημένοι αλλά χρειάζεται συμμετοχή γιατί χωρίς αυτή δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει τίποτα. Το μήνυμα που θέλουμε να δώσουμε είναι ότι χρειαζόμαστε τους πολίτες, συμμέτοχους οι οποίοι αγαπούν το περιβάλλον και προσπαθούν να βοηθήσουν το έργο μας» όπως είπε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου