”Κόντρα” ΕΡΤ – Νέας Δημοκρατίας έχει ξεσπάσει από το πρωί, με αφορμή την έκταση της προβολής του συλλαλητηρίου από την κρατική τηλεόραση.

Ειδικότερα, η Νέα Δημοκρατία, μέσω της εκπροσώπου της Μαρία Σπυράκη, κατηγόρησε την ΕΡΤ ότι ”κάλυψε ελλιπέστατα το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη”.

Όπως ανέφερε, στη συνέχεια, το κόμμα: «Κατά παράβαση των κανόνων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, η οποία επιτάσσει την πλήρη και αντικειμενική ενημέρωση για κάθε σημαντικό γεγονός, κάλυψε ανεπαρκώς μία μαζικότατη συγκέντρωση. 

Η ΕΡΤ3, κανάλι που εντέλλεται να καλύπτει την επικαιρότητα  της Β. Ελλάδος, δεν έκανε απευθείας μετάδοση  του συλλαλητηρίου, ούτε έκανε απευθείας συνδέσεις. Συνολικά, κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου η ΕΡΤ 1 έπαιζε «Το αλάτι της Γης», η ΕΡΤ 2 πατινάζ  και η ΕΡΤ 3 την εκπομπή «Κυριακή στο χωριό». Στην ιστοσελίδα της ΕΡΤ υπήρξε αναφορά  πως συμμετείχαν στο συλλαλητήριο δεκάδες πολίτες.

Μάλιστα ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ3 κ. Νικητόπουλος έφτασε μέχρι του σημείου να γράψει στο twitter του ότι είναι  «υπόλογοι όσοι σήμερα στη Θεσσαλονίκη έδωσαν κάλυψη στον φασισμό». 

Στον αντίποδα,  το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των ξένων ΜΜΕ: 

Όπως υπογραμμίζει το Reuters, «εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες…διαδήλωσαν κατά της χρήσης του όρου “Μακεδονία” σε οποιαδήποτε λύση στην αντιπαράθεση μεταξύ Αθήνας και Σκοπίων για την ονομασία της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας».

Σχετικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων, όπως αναφέρει το πρακτορείο, μάρτυρες έκαναν λόγο για 300.000 άτομα, προσθέτοντας πως «ήταν μία από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια».

Σε δημοσίευμα των New York Times γίνεται λόγος για «δεκάδες χιλιάδες» διαδηλωτές, με αναφορά στην εκτίμηση της αστυνομίας για 90.000.
Εκτεταμένες είναι οι αναφορές στο συλλαλητήριο και στα γερμανικά ΜΜΕ όπως στην Die Zeit, την Tageszeitung  και την Deutsche Welle. Είναι λοιπόν τουλάχιστον οξύμωρο πως ένα γεγονός που έτυχε διεθνούς προβολής, είχε τόσο χαμηλή κάλυψη από τη δημόσια τηλεόραση».

ΕΡΤ: Καλύψαμε το συλλαλητήριο όπως γίνεται πάγια για κάθε κινητοποίηση

Απάντηση στις αιτιάσεις της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με την κάλυψη του συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη έδωσε με ανακοίνωσή της η ΕΡΤ.

Σύμφωνα με το Γραφείο Τύπου: «Η ΕΡΤ κάλυψε χθες και σήμερα ειδησεογραφικά το συλλαλητήριο, με εκτενή ρεπορτάζ που μετέδωσαν όλα τα δελτία και οι ενημερωτικές εκπομπές της, ακριβώς όπως γίνεται παγίως για την κάλυψη κάθε κινητοποίησης.

Ο χρόνος που διατέθηκε από την ΕΡΤ για το συγκεκριμένο θέμα ήταν σαφώς μεγαλύτερος από αυτόν που διέθεσαν τα ιδιωτικά κανάλια. Τα στοιχεία που αποδεικνύουν του λόγου του αληθές έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί και είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Όσον αφορά σε κατηγορίες περί εσφαλμένης πληροφόρησης από την ιστοσελίδα της ΕΡΤ σχετικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων στο συλλαλητήριο, αυτό οφείλεται σε ένα – εμφανές για κάθε καλόπιστο – ανθρώπινο λάθος, το οποίο διορθώθηκε σε λίγα λεπτά. Το ίδιο δε λάθος έκαναν πολλές επίσημες ιστοσελίδες ιδιωτικών μέσων, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από την ίδια πηγή με την ΕΡΤ. Παρότι βεβαίως η ΕΡΤ το διόρθωσε πρώτη, συγκεκριμένοι κύκλοι επιλέγουν για μία ακόμα φορά τη στοχοποίηση μόνο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ