Συνεντεύξεις

«Η περιστολή και η περικοπή δαπανών από το κεντρικό κράτος προς τους Δήμους είναι δραματική»

«Οι νησιωτικοί Δήμοι, παλεύουμε διαχρονικά για την λήψη ειδικής μέριμνας, όπως προβλέπει το Σύνταγμα για την νησιωτικότητα». Αυτό δηλώνει μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Καρπάθου κ. Ηλίας Λάμπρος στην σημερινή συνέντευξη εφ όλης της ύλης που έδωσε στην «δημοκρατική». Επιπλέον, μιλάει για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, για τα βασικά έργα υποδομής που προωθούνται στο νησί καθώς και για το συγκοινωνιακό πρόβλημα.

Η συνέντεξη αναλυτικά:
• Κύριε Δήμαρχε, να ξεκινήσουμε με τον Τουρισμό. Πώς εξελίσσεται η φετινή σεζόν στο νησί σας και αν ήταν η καλύτερη σε σχέση με άλλες χρονιές.
Είμαστε ικανοποιημένοι από τα μέχρι τώρα διαθέσιμα αποτελέσματα.
Θα σας πω ένα νούμερο που ενδεχόμενα να ξαφνιάσει. 780 πτήσεις charter από την Ευρώπη έχουμε στο νησί μας. Αυτό καταλαβαίνετε πως δημιουργεί μια δυναμική. Δημιουργεί μια δυναμική γιατί έχουμε αυτή την στιγμή περισσότερες από 8500 με 9000 κλίνες ξενοδοχειακές και οι προοπτικές για το νησί και οι επενδυτές θέλουν να κάνουν επιπλέον επενδύσεις!
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα ελκυστικά στοιχεία του νησιού μας όπως οι πανέμορφες παραλίες, η πλούσια λαογραφική παράδοση αλλά και η ιδιαίτερα γευστική γαστρονομία μας, αναμφίβολα κρατούν αμείωτο κάθε χρόνο το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Στο σημείο αυτό οφείλω να υπογραμμίσω και τον ρόλο της Επιτροπής Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Καρπάθου, που με γνώμονα τη διαφήμιση και την Τουριστική Ανάπτυξη του νησιού έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαφήμισης.
Παράλληλα καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα έχει ως αποτέλεσμα την επιθυμητή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την συνολική αύξηση των διανυκτερεύσεων. Να σημειώσω ότι υποβάλαμε τον περασμένο μήνα μία σημαντική πρόταση στο πλαίσιο της Πρόσκλησης του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού για το Ν. Αιγαίο 2017 -2020 και αναφέρομαι στο Ηλεκτρονικό Περίπτερο Τουριστικής Πληροφόρησης του Δήμου Καρπάθου.
• Μιλήστε μας για τα βασικά έργα υποδομής που προωθούνται στο νησί (Νοσοκομείο- Βιολογικός- Φράγμα κ.λπ.)
Αναφορικά με το Νέο Νοσοκομείο κτιριακά θα παραδοθεί στο τέλος του 2017. Με το Νομοσχέδιο «Περί Υγείας» δημιουργείται στην Κάρπαθο Νοσοκομείο δυναμικότητας 22 κλινών με την επωνυμία «Άγιος Ιωάννης ο Καρπάθιος». Βασικό αίτημα όμως του λαού της Καρπάθου δεν είναι μόνο η κτιριακή υλοποίηση αλλά και η λειτουργία ενός αυτόνομου πλέον Νοσοκομείου στην Κάρπαθο. Στο σημείο αυτό διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το πότε θα γίνει η οργάνωση και η επάνδρωση με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό του Νέου Νοσοκομείου.
Σχετικά με το Φράγμα, μπορώ να σας πω ότι μετά από πολλά έτη βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τέλος του 2017μπορεί να αρχίσει – ανάλογα πάντα με τις βροχοπτώσεις- η συμπλήρωση της λεκάνης με νερό. Στη συνέχεια ευελπιστούμε για το 2018, 2019 να προχωρήσουμε στην αξιοποίηση του νερού για οικιακή χρήση μέσω ταχυδιύλισης.
Τα Δίκτυα και ο Βιολογικός βάσει του χρονοδιαγράμματος και της ήδη ηλεκτροδότησης τόσο των ενδιάμεσων σταθμών όσο και των εργοστασίων και σύμφωνα με τον ανάδοχο εργολάβο και την επιβλέπουσα αρχή «Εγνατία ΑΕ», τέλη Σεπτεμβρίου έως αρχές Οκτωβρίου θα γίνει η δοκιμαστική λειτουργία. Ένα σημαντικό έργο πολλών ετών οδεύει στην υλοποίησή του.
Όταν όλα αυτά δημιουργηθούν, πιστεύω ότι θα αναβαθμίσουν συνολικά την ανάπτυξη του νησιού. Πιστεύω ότι ακόμη και η ταχύτητα με την οποία η Κάρπαθος, θα μπει στο τουριστικό πρόγραμμα των tour operators, θα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είναι τώρα.
• Πού βρίσκεται το θέμα με την επέκταση του Λιμένος Πηγαδίων;
Μετά την απόφαση του Ιανουαρίου του 2016 της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) ζητήθηκε από την ανάδοχο μελετητή – Εταιρεία «CNWAY –Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΜΕ» να αναθεωρήσει την αρχική μελέτη σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των μελών της ΕΣΑΛ και ιδιαίτερα της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού).
Ο μελετητής ανταποκρίθηκε άμεσα και εκπόνησε νέα πρόταση με την οποία συμφώνησε και επικύρωσε η ΠΕΠΕΝ. Η νέα πρόταση υποβλήθηκε στην Δ/νση Τεχνικών Έργων Δωδ/σου και στη συνέχεια εγκρίθηκε από το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου. Η μελέτη βρίσκεται σήμερα στην Δ/νση Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου για έλεγχο πληρότητας
• Θα ήθελα να μας μιλήσετε για το συγκοινωνιακό. Υπήρξαν προβλήματα τόσο με τα αεροπορικά δρομολόγια όσο και με τα ακτοπλοϊκά. Τελικώς, έχει βελτιωθεί η κατάσταση και πως εξελίσσεται το θέμα;
Οι τρεις προσεγγίσεις εβδομαδιαίως από Πειραιά και το ενδιάμεσο για τους καλοκαιρινούς μήνες- γιατί το τοπίο με την έλευση της χειμερινής περιόδου αλλάζει- θεωρούμε ότι καλύπτει τις ανάγκες μας. Επίσης, η δρομολόγηση του πλοίου «Blue Star 2» αναβάθμισε την ακτοπλοϊκή εικόνα του νησιού μας και είμαστε ικανοποιημένοι από αυτό.
Το αίτημά μας όμως για περαιτέρω αναβάθμιση, εννοείται ότι εξακολουθεί να υφίσταται. Επιθυμούμε και έχουμε κάθε νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμα ως νησιώτες, ως πολίτες αυτής της χώρας να διεκδικούμε γρήγορα και αξιόπλοα πλοία. Έχουμε κάθε δικαίωμα να διεκδικούμε μείωση του χρόνου αλλά και του κόστους μεταφοράς μας. Σαφέστατα και η τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου από και προς Αθήνα αν και δεν είναι επιδοτούμενη γραμμή, είναι απαράδεκτη! Το ίδιο ισχύει και για το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος αν και η γραμμή είναι επιδοτούμενη!
• Πώς βλέπετε την στάση των μέχρι τώρα κυβερνήσεων απέναντι σε αυτό που λέμε «νησιωτικότητα»; Έχουν γίνει βήματα μπροστά για να εφαρμοστούν οι περίφημες νησιωτικές πολιτικές για τα νησιά μας και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων που επιλέγουν να μείνουν στον τόπο τους;
Ποια είναι η διαμορφωμένη κατάσταση μέσα στην οποία καλούμαστε όλοι οι Ο.Τ.Α. να λειτουργήσουμε και να παρέχουμε υπηρεσίες στους δημότες μας, είναι γνωστή. Δεν εθελοτυφλούμε και νομίζω δεν διαφωνεί κανένας, διανύουμε τον έβδομο χρόνο μιας ύφεσης που διαρκώς βαθαίνει. Ύφεσης με κραδασμούς πολιτικούς και οικονομικούς που φέρνουν την κοινωνία και τους θεσμούς στα όριά τους. Μια χρονιά όπου η απουσία στήριξης εκ μέρους της κεντρικής κυβέρνησης προς τους Δήμους, είναι περισσότερο από εμφανής. Πάγιο αίτημα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο έχει εκφρασθεί και από τους Δήμους μεμονωμένα και από τα συλλογικά μας όργανα, την Π.Ε.Δ. Ν. Αιγαίου, αλλά και από την Κ.Ε.Δ.Ε., είναι η οικονομική και η θεσμική αυτοτέλεια των ΟΤΑ.
Εμείς όπως και όλοι οι νησιωτικοί Δήμοι, παλεύουμε διαχρονικά για την λήψη ειδικής μέριμνας, όπως προβλέπει το Σύνταγμα για την νησιωτικότητα. Η περιστολή και η περικοπή δαπανών από το κεντρικό κράτος προς τους δήμους, είναι δραματική.
Μέσα σε αυτό το ιδιαίτερα ασφυκτικό πλαίσιο προσπαθούμε καταρχήν να κρατήσουμε και να συντηρήσουμε ζωντανές και αξιόπιστες τις δομές μας. Παράλληλα, αξιοποιώντας την εμπειρία των προηγούμενων ετών, ασχοληθήκαμε για την βελτίωση των διοικητικών μας υπηρεσιών, χωρίς να το έχουμε καταφέρει στο βαθμό που θέλουμε. Επίσης προετοιμασθήκαμε και δουλέψαμε για την ωρίμανση δράσεων και έργων εκμεταλλευόμενοι χρηματοδοτικά προγράμματα που κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν, αλλά και έργων που για διαφόρους λόγους έμειναν στάσιμα και ημιτελή κατά το παρελθόν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου