Ειδήσεις

Προτάσεις του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου προς την υπ. Τουρισμού

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Καλή σας ημέρα από την όμορφη Ρόδο!

Ευχαριστούμε πολύ για την εποικοδομητική σύσκεψη που είχατε με τις τοπικές αρχές και φορείς και για τις προσπάθειες που καταβάλετε για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και ειδικά της Ρόδου.

Σαν πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου θα ήθελα μετά την ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε να σας στείλω και γραπτώς τις προτάσεις που καταθέσαμε κατά την διάρκεια της συνάντησης εργασίας.

  1. Στόχος μας πάντα πρέπει να είναι η ποιότητα εντός και εκτός των ξενοδοχείων και ιδίως η βελτίωση του έξω ξενοδοχειακού περιβάλλοντος. Επιπλέον, αξιοποίηση όλων των εγκαταλελειμμένων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων. Για να επιτευχθεί η ποιότητα, ζητάμε άμεσα την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την ίδρυση και νέων σχολών αφού αποδεικνύεται κάθε χρόνο ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.
  2. Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου (Μάρτιο – Νοέμβριο) μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεργασία όλων των φορέων αρχών, τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματιών, τουριστικά γραφεία, TourOperators, αεροπορικές εταιρείες, κράτος με υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας. Η επιμήκυνση θα βοηθήσει επιπλέον στην αύξηση ζήτησης θέσεων εργασίας από τους νέους αφού θα μπορούν να εργάζονται 9 μήνες αντί 5,5 που είναι σήμερα. Σας επισυνάπτουμε τις δράσεις και ενέργειες που πρέπει να γίνουν από όλους τους ανωτέρω μετά από αρκετές ημερίδες και συσκέψεις που είχαμε τα τελευταία 4 χρόνια. Χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω ότι η τοπική γαστρονομία σε συνδυασμό με την ανακήρυξη της ΠΝΑΙ σε γαστρονομική περιφέρεια για το 2019 μπορεί να συμβάλει από μόνη της στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω την ελλιπή προβολή του γαστρονομικού τουρισμού όπως φαίνεται και από την τελευταία έρευνα του ΠΟΤ (επισυνάπτεται). Από μόνη της η τοπική γαστρονομία μπορεί να γίνει το αντίδοτο του AllInclusiveπου τώρα τελευταία συνεχώς αυξάνεται. Μία άλλη δυνατότητα επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η αξιοποίηση του golfκαι κατασκευή άλλων δύο που από μόνα τους θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ο προορισμός Ρόδος, να γίνει προορισμός γκόλφ, αφού είναι γνωστό ότι οι πελάτες αυτοί ταξιδεύουν Μάρτιο Απρίλιο Οκτώβριο – Νοέμβριο κα υπό προϋποθέσεις όλο τον χειμώνα. Τέλος το καζίνο της Ροδου, από τα λιγοστά στην Ελλάδα, μπορεί να γίνει πόλος έλξης όχι μόνο τους καλοκαιρινούς αλλά και τους χειμερινούς μήνες συνδυάζοντας τα ταξίδια, citybreaksκαι καζίνο.
  3. Έρευνα αγοράς – στοχευμένοMarketingκι εδώ θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί για την ορθή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει το νησί της Ρόδου, με στόχο να μειώσουμε και την ζήτηση του allinclusiveπου συνεχώς αυξάνεται μέσω των πωλήσεων των TourOperatorsκαι που αποτελεί μορφή τουρισμού που ούτε οι ίδιοι δεν επιθυμούν να πουλάνε.
  4. Στατιστικά στοιχεία – ποιοτικά στοιχεία, δυστυχώς ενώ παλαιότερα η υπηρεσία του ΕΟΤ σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση είχε πλήρη στοιχεία αφίξεων και διανυκτερεύσεων τα οποία συμβάλλουν στον καλύτερο προγραμματισμό και στην καλύτερη οργάνωση της προβολής και διαφήμισης ανά προορισμό προέλευσης των πελατών, σήμερα δεν έχουμε αυτή την δυνατότητα. Επίσης βοηθά τους TourOperatorνα προγραμματίζουν και να αναπτύσσουν τα προγράμματα τους. Γι’αυτό ζητάμε άμεσα την οργάνωση του τμήματος στατιστικής είτε στον ΕΟΤ είτε στο Υπουργείο Τουρισμού.

Τέλος αλλά πολύ σημαντικό, ζητάμε την κατάργηση της εφαρμογής είσπραξης του τέλους διανυκτέρευσης  από το 2018. Εάν εφαρμοστεί θα συμβάλλει στην μείωση της τουριστικής περιόδου αφού πολλά ξενοδοχεία, δεν θα ανοίξουν Απρίλιο – Μάϊο – Οκτώβριο αφού  θα αδυνατούν να πληρώνουν αυξημένο ΦΠΑ και έξτρα τέλος διανυκτέρευσης τους μήνες αυτούς όπου οι τιμές πώλησης μέσω των ΤourOperators είναι πολύ χαμηλές. Νομίζω ότι είναι λάθος η σύγκριση είσπραξης του citytax με μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, αφού οι πελάτες εκεί μένουν το πολύ 3 ημέρες, πληρώνουν υψηλή τιμή ανά διανυκτέρευση επομένως το citytax είναι ασήμαντο ποσό, ενώ για  τους δικούς μας είναι πολύ σημαντικό αφού οι περισσότεροι έρχονται για μια η δυο εβδομάδες. Επιπλέον υπάρχει ο ανταγωνισμός των άλλων τουριστικών προορισμών με πολύ  μειωμένο ΦΠΑ στα τουριστικά πακέτα.

Επισυνάπτονται οι προτάσεις επιμήκυνσης καθώς και τα δύο άρθρα που αφορούν τον γαστρονομικό τουρισμό καθώς και τον τουρισμό γκολφ.

Ευχαριστώ και πάλι για την συνεργασία.

Παραμένω πάντα στην διάθεση σας και εύχομαι καλή συνέχεια στο δύσκολο έργο σας.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος

Γεώργιος Ματσίγκος

18.06.17

Αξιότιμοι Κύριοι,

Με αφορμή την συνάντηση της Υπουργού Τουρισμού στην Ρόδο και τις προσπάθειες που καταβάλλει το Υπουργείο και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, νομίζω ότι είναι η καλύτερη ευκαιρία αξιοποίησης των δυνατοτήτων αυτών. Τέτοιες συγκυρίες δεν πιστεύω ότι θα παρουσιαστούν ξανά. Αρκεί να οργανωθούμε τώρα όλοι μαζί, πολιτεία, φορείς, αρχές, επιχειρηματίες, Τ.Ο, αεροπορικές εταιρείες αλλά και η τοπική κοινωνία, να συνεργαστούμε ειλικρινά για το καλό του τόπου, για το καλό του τουρισμού της Ρόδου.

 Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία!

Έχουμε ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντραSpa, CASINO, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του Golf χρειαζόμαστε.

Έχουμετόσεςπολλέςεναλλακτικέςμορφέςτουρισμούόπως….

Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίεςς)–Πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) – Γαστρονομίας- Αγροτουρισμός(καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός-shopping-citybreaks-casino-χαλάρωσης-ιατρικός -διασκέδασης-αθλητικός-συνεδριακός-μαθητικός-Honeymoon κ.α.Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε? Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!

Μπορούμε να παρατείνουμε σε πρώτη φάση τις πτήσεις μέχρι τέλη Νοεμβρίου και έναρξη της νέας σαιζόν στα τέλη Μαρτίου καθώς το Καθολικό Πάσχα το 2018 είναι 01.04, επομένως εξυπηρετεί και τους Τ.Ο η έναρξη τέλη Μαρτίου. Παραθέτω παρακάτω τις προϋποθέσεις και ενέργειες που χρειάζονται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μετά από ημερίδες, μελέτες και έρευνες των τελευταίων ετών.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ:

  1. ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕ ΚΡΑΤΗ ΟΠΩΣ ΡΩΣΙΑ – ΤΟΥΡΚΙΑ – ΑΓΓΛΙΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΓΑΛΛΙΑ- ΙΣΡΑΗΛ – ΣΟΥΗΔΙΑ – ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ…ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ TOUROPERATORS ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
  2. ΣΥΝΕΧΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΜΕ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΗ ΠΙΣΙΝΑ … ΧΩΡΟΥΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ Κ.Τ.Λ.
  3. ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
  4. ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΜΜΑ.
  5. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ – ΕΙΔΙΚΩΝ ΒΡΑΔΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ (ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΟΡΟΥ, ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ…)
  6. ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΤΙΜΗ!
  7. ΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ
  8. ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ MARKETING

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΚΡΑΤΟΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΔΗΜΟΥΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

  1. ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ, ΟΔΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ– ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΛΙΩΝ
  2. ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ –ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ
  3. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΗΠΕΔΩΝ ΓΚΟΛΦ ΚΑΙ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΩΝ
  4. ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
  5. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
  6. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ-ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ –Ε.Ο.Τ.-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ-ΑΕΡΟΠ. ΕΤΑΙΡΙΩΝ
  7. ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΩΝ!
  8. ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
  9. ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΙΣΟΔΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
  10. ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ VISAS ΑΠΟ ΡΩΣΙΑ – ΟΥΚΡΑΝΙΑ – ΤΟΥΡΚΙΑ
  11. ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
  12. ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
  13. ΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ
  14. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΤΙ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ)
  15. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 3Ης ΗΛΙΚΙΑΣ-(ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ)
  16. ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟMARKETING ΑΝΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ. Π.χ ΙΣΡΑΗΛ(ταξίδια αγορών-διασκέδασης-αξιοθέατα) ΡΩΣΙΑ(θρησκευτικός τουρισμός-γαστρονομίας-χαλάρωσης-ψώνια) ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΑ ΚΡΑΤΗ (Golf)……
  17. ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ-ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ-ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ-ΜΠΑΡ
  2. ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ – ΕΚΠΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
  3. RENT A CARS: ΕΙΔΙΚΕΣΤΙΜΕΣ – ΔΩΡΕΑΝ PARKING
  4. ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
  5. ΑΝΑΔΕΙΞΗ-ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ
  6. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ – ΠΡΟΒΟΛΗ
  7. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΕΠΟΧΙΚΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
  8. ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
  9. ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕ ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ
  10. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ AEGEANΚΑΙ ELLINAIRΓΙΑ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ – ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ
  11. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ-ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ-ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΡΟΔΟΥ-ΕΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ-ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ-ΣΕΤΕ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω για άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές. Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή.

Σας ευχαριστώ!

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΡΟΔΟΥ

Αρθρο 10

Γαστρονομικός τουρισμός: Ανεπαρκές το marketing στους προορισμούς

TornosNews.gr 19.05.2017 | 14:05

Mόνο το 10% των τουριστικών επιτροπών και εταιριών που συμμετείχαν σε έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, πιστεύουν ότι προωθείται επαρκώς η προσφορά σε φαγητό και ποτό, με το 65,5% αναγνωρίζει ελλείψεις στο μάρκετινγκ της γαστρονομίας στους τουριστικούς προορισμούς. Η σοβαρότητα του ευρήματος είναι μεγάλη καθώς το φαγητό έχει εξελιχθεί σε έναν από τους κυριότερους παράγοντες ικανοποίησης επισκεπτών.

Η έρευνα διεξήχθη σε 77 οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμού, εκπαιδευτικά ιδρύματα στο μάρκετινγκ και εταιρίες συμβούλων, ξενοδοχεία, οργανωτές συνεδρίων και παρόχουςφαγητου και ποτού από 29 χώρες, την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2016. Το 41% των ερωτηθέντων προερχόταν από τουριστικές επιτροπές, το 67% από την Ευρώπη και το 22% από τη Βόρεια και Λατινική Αμερική.

Το 46,5% δήλωσε ότι διαθέτει συγκεκριμένη στρατηγική για τη γαστρονομία παρότι όλοι οι ερωτηθέντες είχαν οργανώσει δραστηριότητες με επίκεντρο το φαγητό και το ποτό.

Ως πιθανός λόγος της ελλιπούς στρατηγικής μάρκετινγκ στη γαστρονομία, αναφέρεται ο προβληματισμός για τις αποδόσεις των σχετικών επενδύσεων ενώ αναδεικνύεται και το πρόβλημα της μη αντιμετώπισης της γαστρονομίας ως ξεχωριστό προϊόν αλλά ως κομμάτι του πολιτιστικού τουρισμού.

Μόνο το 3,1% των ερωτηθέντων είπαν ότι η προώθηση της γαστρονομίας έχει συμβολή τουλάχιστον 1 εκατ. δολαρίων ετησίως στις τοπικές οικονομίες και το ένα τρίτο είπε ότι οι προωθητικές ενέργειες αυτές αντιπροσωπεύουν από 1 έως 9% στον προϋπολογισμό τους.

Παρόλ αυτά, οι περισσότεροι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η προώθηση της γαστρονομίας αποτελεί ισχυρή κινητήριο δύναμη για την τουριστική ανάπτυξη.

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις στην ανάδειξη της τοπικης γαστρονομίας είναι το γεγονός ότι οι προορισμοί γίνονται γνωστοί για την ποικιλία των πιάτων ή των προϊόντων τους χωρίς να έχουν δημιουργήσει ένα ενοποιημένο μήνυμα ή μια συγκεκριμένη στρατηγική.

Η γαστρονομία και το φαγητό είναι ένας από τους ιδανικότερους τρόπους για να ανακαλύψει κανείς έναν πολιτισμό και να συναντήσει νέους ανθρώπους. Δραστηριότητες όπως τα food και winetours έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς. Το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι, αντιλαμβανόμενοι αυτή την τάση, έχουν προσθέσει περισσότερα αξιοθέατα, εμπειρίες ή οργανωμένες εκδηλώσεις με επίκεντρο τη γαστρονομία προκειμένου να ανακαλύψουν τις προτιμήσεις των επισκεπτών τους και προς ποιά κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν οι σχετικές επενδύσεις.

Αρθρο 2ο

Ο τουρισμός γκολφ μπορεί να φέρει 1 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα

Κατά τουλάχιστον 1 εκατ. επισκέπτες μπορεί να ενισχύσει τις ετήσιες τουριστικές αφίξεις η Ελλάδα εάν αξιοποιήσει τις δυνατότητες για τουρισμό γκολφ, συμπεριλαμβανομένων των κατάλληλων υποδομών, εκτιμά σε έκθεσή της η εταιρία ακινήτων Algean Property.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας, το μοντέλο αυτό έχει δοκιμαστεί από χώρες με παρόμοιο κλίμα με της Ελλάδας, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ν. Γαλλία, όπου το γκολφ συμβάλλει στη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν σε 12 μήνες.

Βάσει των στοιχείων που παρουσιάζει η έκθεση, ο μέσος τουρίστας γκολφ δαπανά 250 ευρώ την ημέρα έναντι 75 ευρώ που είναι οι ημερήσιες δαπάνες του μέσου τουρίστα στην Ελλάδα.

Η χώρα μας μπορεί να γίνει ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς για τουρισμό γκολφ στην Ευρώπη, καθώς διαθέτει τα φυσικά χαρακτηριστικά και το κατάλληλο κλίμα με μέση θερμοκρασία στους 16 βαθμούς Κελσίου καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Μέχρι πρόσφατα, η αγορά τουρισμού γκολφ στην Ελλάδα παρέμενε σχεδόν ανεκμετάλλευτη, με μόλις επτά γήπεδα 18 τρυπών και ένα 9 τρυπών.

Το 2016, μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό με 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις, οι επισκέπτες γκολφ δεν ξεπέρασαν τις 200.000.

Δείτε τον χάρτη του γκολφ στην Ελλάδα…

Σε διεθνές επίπεδο, ο τουρισμός γκολφ το 2016 σημείωσε ανάπτυξη 5,5% έναντι ανάπτυξης 10,7% το 2015. Την τελευταία 5ετία καταγράφεται σωρευτική ανάπτυξη της αγοράς γκολφ της τάξης του 40%, ενώ οι προβλέψεις για την περίοδο 2017-2021 κάνουν λόγο για ετήσια ανάπτυξη 15%.

Οι προορισμοί γκολφ σε όλο τον κόσμο παρήγαγαν ανάπτυξη 5,3% στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις το 2016. Η Ευρώπη είχε τους μεγαλύτερους αριθμούς με αύξηση 7,9%. Το 45% των παράκτιων gold resort στη Μεσόγειο προσφέρουν επίσης κατοικίες προς πώλησης. Το 15% των resort προσφέρουν διαμονή στο γήπεδο με ενοικίαση βίλας.

Πηγή: tornosnews.gr

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου