Ειδήσεις

Ξενοδοχεία Casa Cook: η νέα τάση στον τουρισμό;

Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας του ξενοδοχείου Casa Cook στην Κω, παραθέτουμε αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της Thomas Cook Dr.PeterFankhauser, η οποία παραχωρήθηκε επί τόπου στον ανταποκριτή των Fianacial Times, Murad Ahmed.
To πλήρες άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Financial Times του Λονδίνου και αναφέρεται εκτός των άλλων στις νέες τάσεις του τουρισμού, όπως τις αντιλαμβάνεται ο επικεφαλής του μεγάλου τουριστικού οργανισμού.
Σημειώνεται ότι τo Casa Cook Kos κατασκευάστηκε από τη Ροδίτικη Εταιρεία ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε σε bohemian chic concept με βάση μελέτη της γερμανικής εταιρείας Lambs & Lions και αρχιτεκτονικά σχέδια του Κώου αρχιτέκτονα Ηλία Μαστρομηνά, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του νεαρού Κώου επιχειρηματία Γαβριήλ Καραθωμά.
Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2017 και το ξενοδοχείο άνοιξε τις πύλες του την 1η Ιουλίου του ίδιου έτους.


Ακολουθεί απόσπασμα του άρθρου, όπως δημοσιεύτηκε στους Financial Times στις 4 Αυγούστου 2017:
Cool Διακοπές για Cool ταξιδιώτες….
Βρισκόμαστε στο Casa Cook της Κω. Πρόκειται για ένα νέο παραθαλάσσιο θέρετρο, το δεύτερο σε μια αναδυόμενη αλυσίδα μπουτίκ ξενοδοχείων που δημιουργήθηκε από την εταιρεία, με στόχο τους νεότερους, πιο εύπορους και ναι, πιο cool ταξιδιώτες.
Φαίνεται ότι η Thomas Cook μετά από 176 χρόνια πορείας επιχειρεί μια ξαφνική ανανέωση.
Για δεκαετίες, η εταιρεία καθώς και άλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες υψηλού επιπέδου βασίζονταν στις ορδές των ευρωπαϊκών οικογενειών που ήθελαν κάθε καλοκαίρι να δραπετεύουν σε παραθαλάσσια θέρετρα στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Φτηνές και ευχάριστες εκδρομές χτίστηκαν μέσω οικονομιών κλίμακας: μαζικά ξενοδοχεία, γεμάτες παραλίες και πλήρες αγγλικό πρωινό.
Το επιχειρηματικό μοντέλο βρίσκεται όμως υπό πίεση καθώς ένας συνδυασμός αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και ηλεκτρονικών πρακτορείων ταξιδίων έχει καταστήσει ευκολότερο στους πελάτες που κυνηγούν τις ευκαιρίες να δημιουργήσουν OnLine τις δικές τους φθηνές διακοπές.
Εν τω μεταξύ, χιλιάδες ταξιδιώτες ψάχνουν για γνήσιες και μοναδικές εμπειρίες διακοπών μέσα από ταξιδιωτικά πακέτα one size που απευθύνονται μαζικά σε όλους και υλοποιούνται μέσα από πλατφόρμες όπως αυτή της Airbnb. Ανταποκρινόμενες στην νέα αυτή τάση, πολλές από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν εμφανίσει ξενοδοχειακά προϊόντα που κάνουν ελάχιστη ή καθόλου αναφορά στη μητρική εταιρία και αντ’ αυτού επενδύουν στον σχεδιασμό, την ιστορία ή την τοποθεσία.
Το Casa Cook αποτελεί μια προσπάθεια να ικανοποιήσει αυτόν τον μοντέρνο ταξιδιώτη που απαιτεί ένα όμορφο σκηνικό για τις selfie του. Το λογότυπο της κίτρινης καρδιάς της Thomas Cook απουσιάζει. Στην πραγματικότητα, παρά την αναφορά στο όνομα, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το Casa Cook ανήκει στην μητρική εταιρία.
“Θέλουμε να δείξουμε ότι μπορούμε να προσελκύσουμε ανθρώπους οι οποίοι πιθανότατα δεν σκεφτόντουσαν να κάνουν διακοπές μέσω ενός τουριστικού πράκτορα. Θέλουμε να δείξουμε ότι ο ταξιδιωτικός πράκτορας μαζικού τουρισμού δεν είναι πλέον αυτός που γνώριζαν, ότι έχουμε καινοτομήσει και ότι έχουμε διοχετεύσει νέα ενέργεια στην Thomas Cook και της δώσαμε την ώθηση έτσι ώστε να γίνει ένας πραγματικά σύγχρονος πάροχος διακοπών”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Thomas Cook, Dr. Peter Fankhauser.
Η Thomas Cook είναι γνωστή για την δημιουργία οικογενειακών διακοπών, αλλά οι εγκαταστάσεις στο Casa Cook Kos επικεντρώνονται στους ενήλικες.
Στο θέρετρο σε παρασύρει o σταθερός ήχος ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής. Υπάρχει ένα καλά εξοπλισμένο γυμναστήριο, ένα υπαίθριο κατάστρωμα γιόγκα και χαμάμ τουρκικού τύπου, αλλά δεν υπάρχουν περιοχές παιχνιδιού.
Ένα πρωί, παρατηρώ ένα παιδί να διασκεδάζει με το να βάζει πετρούλες τη μία πάνω στην άλλη. Ένα άλλο παιδί ισορροπεί ένα δαμάσκηνο στις αρθρώσεις των δαχτύλων του για να περάσει τον χρόνο του. Γύρω τους, οι ενήλικες απολαμβάνουν το πρωινό τους σε ένα εστιατόριο ανοιχτού τύπου. Εκεί μπορούν να απολαύσουν από αποξηραμένα μούρα μέχρι σπόρους κολοκύθας, φρέσκα φρούτα και λαχανικά από φάρμες της Κω, αλλά όχι λουκάνικα.
Το πρώτο θέρετρο Casa Cook άνοιξε στη Ρόδο το περασμένο έτος και η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει άλλα 10 μέσα τα επόμενα τρία χρόνια.
Μόνο δύο τοποθεσίες, στην Κροατία και την Κρήτη, επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής. Όπως ομολογεί ο κύριος Fankhauser δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει ένα τεράστιο νούμερο ξενοδοχείων τύπου Casa Cook. «Δεν πρόκειται να υπάρξουν εκατό..δεν θέλουμε να μετατρέψουμε την φιλοσοφία του Casa Cook σε κάτι μαζικό.»

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου