Ειδήσεις

Σε χαμηλούς τόνους και σε κλίμα συναίνεσης η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου

Χωρίς εκπλήξεις ή παρατράγουδα και σε ένα κλίμα εμφανούς συναίνεσης και χαμηλών τόνων, συνεδρίασε την Δευτέρα 16 Οκτωβρίου το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Ο πρόεδρος κ. Βαγγέλης Μανδρακός, ενημέρωσε το Σώμα ότι στο τέλος Οκτωβρίου θα γίνει μία πανηγυρική συνεδρίαση με αντικείμενο την βράβευση της βυζαντινολόγου – ιστορικού κας Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ.
Η κ. Αρβελέρ, που θεωρείται εξέχουσα ακαδημαϊκή προσωπικότητα, θα πραγματοποιήσει ομιλία στη Ρόδο με θέμα «Η Ρόδος των Βυζαντινών Χρόνων».
Την συζήτηση μονοπώλησε ένα θέμα το οποίο έφερε με την διαδικασία του κατεπείγοντος, ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος ζητώντας από το Σώμα να αποφασίσει να προχωρήσει στην ανάκληση απόφασης του ΚΑΣ που επιτρέπει στην εταιρεία DIGEA να μεταφέρει τις κεραίες των τηλεοπτικών σταθμών από τον Ναό του Πυθείου Απόλλωνα στην περιοχή του Μόντε Σμιθ:
«Την περασμένη Παρασκευή η υπηρεσία της Πολεοδομίας με ενημέρωσε ότι ήδη η εταιρεία Digea έχει ζητήσει άδεια για να μεταφέρει τις κεραίες της από τα ερείπεια του Ναού του Απόλλωνα, μπροστά στο Μόντε Σμιθ! Να σας υπενθυμίσω ότι είχε ζητηθεί η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Ορων και υπήρξε σχετική απόφαση όπου η δημοτική αρχή, διατυπώνει αρνητική άποψη όσον αφορά τις μελέτες, για να σταματήσουμε κάθε ενέργεια. Προηγήθηκε και απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας Ρόδου που ήταν επίσης αντίθετη. Δεν ξέρουμε με ποιο τρόπο, η εταιρεία απέσπασε την σύμφωνη γνώμη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (κατά περίεργο τρόπο, αφού συνήθως θέλει….40 κύματα για να περάσεις από εκεί) και στις 9.6.2011 με υπουργό Πολιτισμού τον κ. Παύλο Γερουλάνο, αποφασίστηκε να μεταφερθούν οι κεραίες παρατύπως. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και τώρα, η εταιρεία πιέζει τις υπηρεσίες να εκδώσουν την άδεια εγκατάστασης!
Είναι κοινόχρηστος χώρος, είναι απείρου κάλλους, είναι μια περιοχή που αν αναπλαστεί (πράγμα που είναι στα σχέδια του Δήμου Ρόδου) μπορεί να κάνει την διαφορά. Έδωσα εντολή στις τεχνικές μας υπηρεσίες, για να κάνουν κάποιες παρεμβάσεις. Ας φύγουν από εκεί κι ας πάνε όπου θέλουν…» υπογράμμισε χαρακτηριστικά, ζητώντας από το Σώμα να στηρίξει την πρόταση, προεκειμένου να αποσταλεί σχετική επιστολή προς την Digea όπου θα ζητείται να ανακαλέσει τις προθέσεις της. Η πρόταση του δημάρχου, ψηφίστηκε τελικά ομοφώνως.
Παρουσίαση του ΚΔΑΥ
Στην συνεδρίαση έγινε παρουσίαση με βίντεο του ΚΔΑΥ, του οποίου τα εγκαίνια θα γίνουν μέσα στο Νοέμβριο, όπως ειπώθηκε. Στην τοποθέτησή του, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Μιχάλης Παλαιολόγου υπογράμμισε τα εξής: «Ο προϋπολογισμός φαντάζει μεγάλος, καθώς στην ουσία πρόκειται για δύο έργα: το πρώτο έχει να κάνει με την αποκατάσταση του ΧΑΔΑ που είχαμε στη Νότια Ρόδο –προ Καποδίστρια εποχή στην δεκαετία του ’80 και μέχρι το 2010 λειτουργούσε στα όρια του Δήμου Νότιας Ρόδου. Από εκεί και πέρα, υπήρχαν πάρα πολλά απορρίμματα, των οποίων η διαχείριση γινόταν με την παλαιότερη μέθοδο. Γι αυτό δημιουργώντας το νέο κύτταρο, παράλληλα έγινε και η αποκατάσταση του παλαιού ΧΑΔΑ. Έχει γίνει με αυστηρές προδιαγραφές. Έχει προβλεφθεί και για το παλιό κύτταρο να προστατευτεί ο υδροφόρος ορίζοντας κατασκευάζοντας δεξιά και αριστερά πρανή τα οποία πηγαίνουν μέσα από την επεξεργασία του νέου κυττάρου –δηλ. τον Βιολογικό Καθαρισμό ώστε να μην επιβαρύνεται καθόλου ο υδροφόρος ορίζοντας. Η χωρητικότητα του έργου είναι 220.000 τόνοι και μπορεί να εξυπηρετήσει το νησί για δέκα χρόνια (αυτόνομα). Στη μελέτη είχαμε προβλέψει και τα απορρίμματα των περιοχών Αρχαγγέλου και Αταβύρου και να υποδεχτεί τα απορρίματα της Χάλκης (κάτι που θα δούμε στην πορεία). Σήμερα, στις 20 ημέρες που έχει λειτουργήσει, βρισκόμαστε στους 1.205 τόνους άρα ο μέσος όρος σε μια εποχή που ελαττώνεται η ποσότητα λόγω του ό,τι βρισκόμαστε στο τέλος της τουριστικής περιόδου, είναι 40 τόνοι. Είναι σε δοκιμαστική λειτουργία, έχουμε δικό μας προσωπικό που εκπαιδεύεται και με την πάροδο του χρόνου θα έχουμε την δυνατότητα ανανέωσης για να υποστηρίξουμε το έργο».

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ
Ενημερώνοντας το Σώμα, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ αναφέρθηκε στην ομόφωνη απόφαση του δ.σ. της επιχείρησης για την επαναπρόσληψη 67 ατόμων ευχαριστώντας και την δημοτική αρχή για τις προσπάθειες που κατέβαλε γι αυτό, ενώ είπε ότι βγήκε στον αέρα, η προκήρυξη του έργου της σύνδεσης των Στεγνών με το Φράγμα Γαδουρά που έχει ως στόχο να λυθεί και το πρόβλημα της υδροδότησης στον Αρχάγγελο.
Συμπληρωματικά ο δήμαρχος μίλησε για την ρύθμιση των οφειλών προς την ΔΕΥΑΡ καλώντας τους μεγαλο-οφειλέτες να ρυθμίσουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στον Δήμο Ρόδου. Επιπλέον, είπε τα εξής: «Είχα επικοινωνία με το γραφείο του κ. Δέδε για να επιβεβαιώσουμε την κατασκευή του αγωγού ύδρευσης από το Χαράκι μέχρι και το Κιοτάρι. Αυτό είναι πολύ σπουδαίο για την κάλυψη της δημοτικής ενότητας Λίνδου και των λοιπών περιοχών που έχουν πρόβλημα».
Ο Βασίλης Ψυλλάκης για τις παραλίες
Λαμβάνοντας τον λόγο ο δημοτικός σύμβουλος κ. Βασίλης Ψυλλάκης, επανέφερε το ζήτημα με τις παραλίες, λόγω των φετινών προβλημάτων. «Όλοι γνωρίζετε το καθεστώς που επικρατεί στις παραλίες. Αρμόδιο είναι το αυτοτελές γραφείο της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου. Κάθε χρόνο βγαίνει η περίφημη ΚΥΑ που παραχωρεί τις παραλίες στους Δήμους για απλή χρήση παραλίας και αιγιαλού. Αυτό γίνεται εδώ και 30 χρόνια. Είναι η πρώτη φορά που φέρνουμε το θέμα τόσο νωρίς –πριν τελειώσει η τουριστική σεζόν- κι αυτό διότι θεωρώ πως οι παραλίες είναι ό,τι πιο σημαντικό για την εικόνα του νησιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει συσταθεί μια επιτροπή που ασχολείται με την αλλαγή του Νόμου 2971/2001. Γι αυτό πρέπει να κινηθούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να βελτιωθούν οι όροι την επόμενη σεζόν» όπως είπε.
Ο κ. Ψυλλάκης, επέστησε την προσοχή στο Σώμα για την έγκαιρη προετοιμασία ενόψει της επόμενης σεζόν και τόνισε: «Σε έναν τόπο κατ’ εξοχήν τουριστικό όπου ο κάθε επιχειρηματίας και επιτηδευματίας περιμένει να ξεκινήσει η σεζόν για να δουλέψει, να περιμένει πότε θα αποφασίσει ο κάθε υπουργός να βγάλει μια απόφαση. Όλα αυτά που προκύπτουν κάθε χρόνο και κυρίως με το ‘μπάχαλο’ που έγινε φέτος με τις καθυστερήσεις και τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, έφεραν τα εξής αποτελέσματα: κατ’ αρχήν, ο προγραμματισμός όλος που κάναμε κάθε χρόνο, δεν έγινε. Ευτυχώς οι επιχειρηματίες ανέλαβαν και καθαρίσαμε τις παραλίες. Επίσης, χάσαμε δέκα γαλάζιες σημαίες –πράγμα πολύ σημαντικό τόσο για τους Τουρ Οπερέιτορς όσο και για τους τουρίστες που δίνουν σημασία σε αυτό, λόγω κωλυσιεργίας του υπουργείου. Δεν είχαμε ναυαγοσώστες. Συνέπεια, εγώ να είμαι κάθε 15 μέρες….απολογούμενος στις αρχές και στο Λιμεναρχείο! Και το χειρότερο, ενώ ο Δήμος ήταν εντάξει στις υποχρεώσεις του, στην προετοιμασία, στην καθαριότητα κ.λπ. εντούτοις χάσαμε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ λόγω ανοησίας του κεντρικού κράτους. Η λύση είναι μόνον εάν παραχωρηθούν στους Δήμους οι παραλίες. Ακόμη κι αν ζητήσουν το 50% θα έχουμε περιθώριο για να κάνουμε ένα συμβόλαιο για πέντε χρόνια» και ζήτησε να γίνει κινητοποίηση με επικεφαλής τον δήμαρχο για να δοθεί λύση.
Μιλώντας και ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρθηκε στο ιστορικό του καθεστώτος που άλλαξε φέτος με τις παραλίες, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά του για την επιβολή προστίμων στους επιχειρηματίες και επιτηδευματίες.
Ζήτησε ακόμη να καταρτιστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση – εισήγηση η οποία θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο προς ψήφιση όπου θα ρυθμίζονται όλες οι εκκρεμότητες για την λειτουργικότητα των παραλιών την οποία θα καταθέσουν στην ΚΥΔ. «Φέτος ο Δήμος έχασε 600.000 ευρώ από το θέμα των παραλιών» είπε ο κ. Χατζηδιάκος.

Η ΡΟΔΩΝ Α.Ε. –
Άλλα θέματα
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ΡΟΔΗ κ. Γιάννης Γιαννακάκης, ζήτησε ενημέρωση για την πορεία της εκκαθάρισης της ‘ΡΟΔΩΝ Α.Ε.’ Απαντώντας ο δήμαρχος είπε τα εξής: «Επιτέλους εγκρίθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Εμπορίου η αύξηση του περιβόητου κεφαλαίου του ‘11 και ακολούθως, έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις στην Εφορία, για να δούμε τι οφείλει η εταιρεία από πλευράς φόρων και άλλων επιβαρύνεσων. Ταυτόχρονα, ζήτησαν από τον πρηγούμενο λογιστή να επανεξετάσει τις φορολογικές δηλώσεις έως και το ’11 και να δουν τι φόρους έχουν πληρώσει ώστε στην αίτηση που θα υποβληθεί για ρύθμιση, να μην πληρωθούν για 2η φορά. Είναι σε συνεργασία οι δύο λογιστές και θα ολοκληρώσουν την διαδικασία. Έχω βάλει προθεσμία το τέλος του Οκτωβρίου ώστε να έχουν τελειώσει όλες οι διαδικασίες για τις οφειλές στην Δ.Ο.Υ. Ειδάλλως θα προχωρήσουμε σε άλλες λύσεις…»
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Σάββας Διακοσταματίου ενημέρωσε το Σώμα σχετικά με την πορεία των ρυθμίσεων των οφειλών από τους πολίτες προς τον Δήμο Ρόδου, ενώ στην τοποθέτησή του ο κ. Στράτος Καρίκης, ζήτησε από τον δήμαρχο να γίνει μια συνεννόηση και προετοιμασία ενόψει των συνεδρίων που θα πραγματοποιηθούν στην Ρόδο με την παρουσία του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, στις αρχές του νέου έτους.
Απαντώντας ο κ. Χατζηδιάκος είπε ότι είχε συζήτηση κατ’ ιδίαν με τον ίδιο τον πρωθυπουργό τονίζοντας πως η βασική συνάντηση θα γίνει πρώτα στην Ρόδο και μετά στην Σύρο.
Τέλος, ενημέρωσε το Σώμα ότι προχωράει μία εργολαβία ύψους 70.000 ευρώ για την κάλυψη των λακκούβων με αυτεπιστασία ενώ ετοιμάζεται μία προγραμματική σύμβαση, ύψους 400.000 ευρώ για μία μελέτη για ολοκληρωμένη παρέμβαση για την λαϊκή του Αγίου Δημητρίου.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου