Δεν φαίνεται να έχει βρει τον βηματισμό του –ακόμη- το αεροδρόμιο της Ρόδου, ένα μήνα σχεδόν μετά την ανάληψη της διαχείρισής του από την γερμανική εταιρεία Fraport.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς την «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Τοπικού Συλλόγου Εργαζομένων Αεροναυτιλίας και ειδικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κ. Αντώνης Ελευθεριάδης, υπάρχουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες με την λειτουργία του αεροδρομίου, που δεν έχουν ακόμη δρομολογηθεί, ενώ θα έπρεπε να είχαν επιλυθεί πολύ πριν την ανάληψη της διαχείρισης από την γερμανική εταιρεία Fraport.
Να σημειωθεί, πως ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί το περίφημο «Master Plan» του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου –ούτε και στους αρμοδίους, όπως είχε δεσμευτεί η Fraport εδώ και τρεις περίπου μήνες, με συνέπεια να λειτουργούν όλα με τον ‘αυτόματο πιλότο’ μέχρι…. νεωτέρας.
«Τα προβλήματα δεν έχουν διευθετηθεί ακόμη και μέχρι σήμερα. Δεν έχει δοθεί καμία λύση. Παρά τις συνεχείς συναντήσεις και συσκέψεις και την εκπεφρασμένη καλή διάθεση για συνεργασία, η κατάσταση παραμένει ως έχει και τα προβλήματα δεν λένε να επιλυθούν. Ένα από τα βασικά ζητήματα που αφορά το ποιος έχει την ευθύνη του ελέγχου της κίνησης των αεροσκαφών στην πίστα, που σταθμεύουν τα αεροσκάφη, δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί, η Fraport θέλει να γίνεται ο έλεγχος από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, αλλά σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους κανονισμούς, η πίστα δεν ελέγχεται από αυτούς, αλλά από τους παλαιούς αερολιμενικούς –ένα τμήμα το οποιο δεν υφίσταται πλέον… Με αυτό τον τρόπο, όμως, οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αναλαμβάνουν επιπρόσθετες ευθύνες στις οποίες ίσως δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν. Παράλληλα, οι υποσχέσεις για προσλήψεις δεν έχουν αποδώσει εδώ και χρόνια, ενώ όσον αφορά το ζήτημα της στέγασης, οι υπάλληλοι (Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, Ηλεκτρονικοί Εναέριας Κυκλοφορίας, Τηλεπικοινωνιακοί, Τεχνικοί Συντήρησης, Αερολιμενικοί, Διοικητικοί, κ.λπ.) παραμένουν ‘άστεγοι’ χωρίς γραφεία και χωρίς να γνωρίζουν πού θα τοποθετήσουν τον εξοπλισμό και τα αρχεία τους. Ακόμη στοιβαζόμαστε σε περιορισμένους χώρους», ανέφερε ο κ. Ελευθεριάδης.

 Ανεβαίνει κατακόρυφα
η κίνηση των αεροπλάνων
Την ίδια ώρα, η τουριστική κίνηση και γενικότερα η κίνηση των αεροπλάνων στον Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου ανεβαίνει συνεχώς και μάλιστα τις ημέρες αιχμής, όπως η Πέμπτη, το Σάββατο και η Κυριακή, με αποτέλεσμα να εκφράζεται έντονη ανησυχία για την επάρκεια των προσφερομένων υπηρεσιών στις αεροπορικές εταιρείες.
«Μας λένε ότι πρέπει να κάνουμε υπομονή με τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι σήμερα και από τον προσεχή Οκτώβρη να κοιτάξουμε να βρούμε λύσεις. Ο κλάδος μας όμως, η Εναέρια Κυκλοφορία, η Αεροναυτιλία, τα ραδιοβοηθήματα, είναι ζωντανός οργανισμός, όπου τα προβλήματα ‘τρέχουν’ και αυξάνονται συνεχώς. Δεν υπάρχει απεριόριστος χρόνος. Παράλληλα, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις θέσεις για τα αεροσκάφη: δηλαδή ενώ πρέπει να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο στην ώρα του, δεν έχει αδειάσει η προβλεπόμενη θέση. Έχουμε 12 θέσεις στάθμευσης στο αεροδρόμιο της Ρόδου κι ενώ βρισκόμαστε στον Μάιο, ήδη δημιουργείται…. ‘κομφούζιο’. Ανησυχούμε με το τι θα γίνει από τον Ιούνιο και μετά, όπου θα έχουμε αεροπλάνα σωρηδόν να περιμένουν για να προσγειωθούν (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καθυστερήσεις κ.λπ.)» τονίζει ο κ. Ελευθεριάδης.
Από την άλλη, υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα με την καθαριότητα στον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και Αεροναυτιλίας ενώ παράλληλα, παραμένουν άλυτα προβλήματα, όπως το ραντάρ του αεροδρομίου, που δεν λειτουργεί επαρκώς λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
«Δεν έχουν επιλυθεί βασικά προβλήματα λειτουργίας στο αεροδρόμιο ενώ δεν μας έχουν ενημερώσει ακόμη για το ‘Emergency Plan’ του αεροδρομίου που επειδή είναι διεθνές και πύλη εισόδου σε ένα νευραλγικό χώρο, δέχεται πάρα πολλές πτήσεις, αεροπλάνα, επιβάτες κ.λπ. και έχει αυξημένες απαιτήσεις. Όλα αυτά έπρεπε να είχαν επιλυθεί πριν την ανάληψη της διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport. Φάνηκε ότι στην πράξη δεν ήταν καθόλου έτοιμοι….» είπε ο κ. Ελευθεριάδης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ