Ειδήσεις

Απάτες με κάρτες για αγορές μέσω διαδικτύου

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ακούσει για απάτες με κάρτες σε καταστήματα με τα τελευταία κρούσματα να αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς.

Στο νησί της Ρόδου έκαναν την εμφάνισή τους “επιτήδειοι”, οι οποίοι χρησιμοποιούν την φαντασία τους και την άγνοια των θυμάτων για να κερδίζουν χρήματα με κάρτες “paysafe”.

Από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος γνωστοποιήθηκε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, διερευνάται μεγάλος αριθμός καταγγελιών, που αφορούν στην εξαπάτηση ιδιοκτητών καταστημάτων, στα οποία πωλούνται κάρτες κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας και προπληρωμένες κάρτες τύπου «paysafe», που χρησιμοποιούνται για διαδικτυακές αγορές.

Ειδικότερα, οι καταγγελίες των ιδιοκτητών καταστημάτων (ψιλικών, mini market και περιπτέρων) αφορούν περιπτώσεις, στις οποίες άγνωστα άτομα τούς έχουν τηλεφωνήσει και προσποιούμενοι ότι είναι του συγγενικού και φιλικού περιβάλλοντός τους ή τεχνικοί της εταιρείας, που τους έχει εγκαταστήσει τα μηχανήματα έκδοσης των προπληρωμένων καρτών ή τακτικοί πελάτες τους ή ακόμη και συνεργάτες τους (λογιστές, ασφαλιστικοί σύμβουλοι κ.ά.), τούς έχουν πείσει να προβούν στην έκδοση των συγκεκριμένων προπληρωμένων καρτών, ζητώντας τους τον κωδικό.

Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις, οι δράστες προσποιούνται τους πελάτες και αφού ζητήσουν την έκδοση προπληρωμένης κάρτας, τεχνηέντως φωτογραφίζουν με κινητό τηλέφωνο, τον αριθμό έκδοσης που αναγράφεται σε αυτήν, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί.

Στη συνέχεια, προφασιζόμενοι την έλλειψη χρημάτων ή ότι δεν τους είναι τελικά απαραίτητη, την επιστρέφουν, ενώ τελικά προβαίνουν στη χρήση της, αφού έχουν ήδη καταγράψει με το κινητό τους τηλέφωνο τον αριθμό έκδοσής της, μέσω τού οποίου γίνεται η χρέωση.

Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων από την επικοινωνία με τις εταιρείες έκδοσης των προπληρωμένων καρτών, διαπιστώνουν τελικά ότι αυτές χρησιμοποιούνται άμεσα, κυρίως σε ιστοσελίδες διαδικτυακού τζόγου ή αγορών μέσω διαδικτύου.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται έρευνα με θύμα έναν 57χρονο ιδιοκτήτη περιπτέρου στο εμπορικό κέντρο της πόλης της Ρόδου. Σύμφωνα με τη μήνυση που έχει υποβάλει στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου την 21η Φεβρουαρίου 2014 κάλεσε στο περίπτερο από απόκρυψη αριθμού άγνωστο άτομο δηλώνοντας του ότι είναι τεχνικός της εταιρίας “ΡΑΥΖΟΝΕ HELLAS” και του ζήτησε τρεις κωδικούς “paysafe card” λέγοντάς του ότι αυτοί οι κωδικοί είναι λάθος.

Ο περιπτεράς του έδωσε τρεις κωδικούς. Την 25η Φεβρουαρίου 2014 κάλεσε άγνωστη γυναίκα στο περίπτερο την ώρα που ήταν σε βάρδια ο γιός του και του ανέφερε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα. Ο γιός του έδωσε στην άγνωστη τρεις ακόμη κωδικούς της ίδιας εταιρείας.

Λίγες μέρες μετά πήρε τηλέφωνο στην εταιρία “ΡΑΥΖΟΝΕ HELLAS” και ζήτησε να τον ενημερώσουν αν επιλύθηκε το πρόβλημα και αν ακυρώθηκαν οι κάρτες. Από την εταιρία ενημερώθηκε ότι οι δράστες χρησιμοποίησαν τις κάρτες αυτές πραγματοποιώντας συναλλαγές στο διαδίκτυο.

Για τις τρεις πρώτες την 21η Φεβρουαρίου 2014 και περί ώρα 12:00 έως 12:05 και για τις άλλες τρεις την 25η Φεβρουαρίου 2014 και περί ώρα 18:23.

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμβουλεύει τους πολίτες, με αφορμή τέτοιου είδους περιστατικά, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους, για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησης. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων δεν θα πρέπει να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες, μέσω τηλεφώνου, εάν προηγουμένως δεν έχουν διασταυρώσει την ταυτότητα τού ατόμου. Επίσης, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί κατά τη διαδικασία των συναλλαγών τους με πελάτες.

Σε παρόμοιες περιπτώσεις, μπορούν οι πολίτες να επικοινωνούν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μέσω των ηλεκτρονικών διευθύνσεων 11012@hellenicpolice.gr και ccu@cybercrimeunit.gov.gr ή στα τηλέφωνα 11012 και 210-6476464.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου