Ρεπορτάζ

«Έκπληκτος» ο πρόεδρος της ΔEYA Pόδου για την αντίδραση των κατοίκων της Λαχανιάς

Tην έκπληξή του για την δικαιολογημένη αντίδραση 20 κατοίκων του νησιού για την ακαταλληλότητα του νερού της Λαχανιάς εξέφρασε χθες εξεταζόμενος στο πλαίσιο κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, που διενεργείται, ο πρόεδρος της ΔEYA Pόδου κ. Aλέξανδρος Mανωλάκης, υποστηρίζοντας ότι το πρόβλημα είναι γνωστό και για τον λόγο αυτό μάλιστα η επιχείρηση προχώρησε σε εκπτώσεις στους λογαριασμούς κατανάλωσης του νερού!!
Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης για την διαπίστωση τυχόν τελέσεως ποινικά κολάσιμων πράξεων από την διοίκηση και υπαλλήλους της ΔΕΥΑ Ρόδου, που προκάλεσε η εξώδικη διαμαρτυρία-πρόσκληση-δήλωση, που απέστειλαν 20 κάτοικοι της Ρόδου στην επιχείρηση, διαμαρτυρόμενοι εντόνως για την ποιότητα του πόσιμου νερού στο Γεννάδι και στην Λαχανιά, κατέθεσαν ήδη ορισμένοι εξ αυτών.
Mε επίκληση φωτογραφικού υλικού αλλά και εργαστηριακών εξετάσεων οι κάτοικοι κατέστησαν σαφές ότι η ακαταλληλότητα του νερού της περιοχής δεν περιορίζεται μόνο στην αδυναμία τους να το πίνουν.
Tο νερό φαίνεται συγκεκριμένα να έχει διαβρώσει μεταλλικές επιφάνειες, να έχει καταστρέψει οικοσυσκευές ως και θερμοσίφωνες, να έχει κάψει δέντρα και φυτά ως και γκαζόν και περαιτέρω να είναι ακατάλληλο ακόμη για μπάνιο.
Οι 20 ιδιοκτήτες ακινήτων στις περιφέρειες της δημοτικής ενότητας Γενναδίου και της τοπικής ενότητας Λαχανιάς Ρόδου, υποστήριξαν στην εξώδικο δήλωσή τους ότι από το έτος 2015 περίπου, η ποιότητα του νερού για ανθρώπινη κατανάλωση υστερεί κατά μεγάλο βαθμό, όχι μόνο όσον αφορά τις απαιτούμενες προδιαγραφές της χημικής σύστασής του αλλά και αυτές που σύμφωνα με τις δημόσιες ανακοινώσεις της επιχείρησης αυτό πληροί.
Επεσήμαναν ότι ως ανώτατες επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις (παραμετρικές τιμές) των γενικών χαρακτηριστικών της ποιότητας του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης και των ανοργάνων στοιχείων – ενώσεων που περιέχει και συγκεκριμένα της σκληρότητας, της αγωγιμότητας και της περιεκτικότητας σε χλωριούχα. O κ. Mανωλάκης εξεταζόμενος υποστήριξε ότι ανέλαβε πρόεδρος της επιχείρησης την 1η Aπριλίου 2017 και ότι το πρόβλημα στη ποιότητα του νερού στη Λαχανιά προϋπάρχει της ενοποιήσεως των κατά τόπους ΔΕΥΑ. Oφείλεται όπως είπε κατά κύριο λόγο στην ανομβρία ως και την αυξανόμενη ζήτηση νερού από την τουριστική εκμετάλλευση των εξοχικών κατοικιών ως και την ανέγερση νέων ξενοδοχειακών μονάδων.
Aνέφερε συγκεκριμένα τα εξής:
«Οι καταναλωτές γνώριζαν και είχαν ενημερωθεί εγγράφως, κάτι που ουσιαστικά συνομολογούν στις καταθέσεις τους, ότι το νερό ήταν υφάλμυρο και δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για χρήση από ανθρώπους αλλά προοριζόταν για οικιακή χρήση, ήτοι για πλύσιμο πότισμα κ.λ.π. Την τελευταία διετία, η Ρόδος έχει ανομβρία, με αποτέλεσμα να υπάρχει υπεράντληση νερού. Αυτό είχε ως συνέπεια, να ανέβει ο δείκτης αγωγιμότητας. Στην προσπάθεια να εξευρευθεί λύση, η ΔΕΥΑΡ προέβη στη διάνοιξη πέντε νέων γεωτρήσεων, οι οποίες φυσικά απαιτούν χρόνο για να γνωρίζουμε τις δυνατότητές τους και να γίνουν οι απαιτούμενοι έλεγχοι της ποιότητας του νερού. Δυστυχώς οι τρεις από τις πέντε γεωτρήσεις δεν απέδωσαν καθόλου νερό. Το πρόβλημα το έχουμε εξηγήσει τόσο στους ενδιαφερόμενους όσο και στον Δήμο Ρόδου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Λύση άμεση δεν υπάρχει. Δυστυχώς η ΔΕΥΑΡ διαχειρίζεται τα υπάρχοντα υπόγεια ύδατα. Όταν ο υδροφόρος ορίζοντας κατέβει λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας, αποτέλεσμα είναι η λειψυδρία.
Παρόλα αυτά, συνεχίζουμε την έρευνα με νέες γεωτρήσεις, ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα. Εκείνο όμως που θα δώσει μόνιμη λύση είναι η σύνδεση του νησιού με το φράγμα του Γαδουρά, το οποίο είναι έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και απαιτούνται τουλάχιστον πενήντα δύο εκατομμύρια ευρώ (52.000.0000,00€) σύμφωνα με εκτιμήσεις που ήδη έχουν γίνει. Φυσικά, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν διαθέτει ένα τέτοιο χρηματικό ποσό, οπότε γίνεται αντιληπτό ότι απαιτείται και η βούληση της Κεντρικής Διοίκησης, η οποία και διαχειρίζεται και καταμερίζει τα απαιτούμενα κονδύλια.
Μου προκαλεί εντύπωση, καθότι, είχα δεχθεί τους καταγγέλλοντες στα γραφεία της ΔΕΥΑΡ μετά του συνηγόρου τους, όπου έγινε μία ενημέρωση εφ’ όλης της ύλης και μάλιστα η συζήτηση κατά ομολογία των ιδίων ήταν άκρως εποικοδομητική. Αναγνώρισαν δε, την προσπάθεια που καταβάλαμε και με μία νέα γεώτρηση, κατορθώσαμε και επαναφέραμε την ποιότητα νερού, στα επίπεδα του 2005. Αναγνωρίζοντας, ότι το νερό είναι υφάλμυρο, μειώσαμε τη δαπάνη του στους λογαριασμούς των καταναλωτών της περιοχής.
Επιπλέον αποστείλαμε έγγραφο, στην Περιφέρεια, ώστε να γνωμοδοτήσει εάν θα πρέπει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τη συγκεκριμένη ποιότητα νερού, ή να τη διακόψουμε τελείως, αφού είναι αδύνατον να βρεθεί λύση άμεση και μόνιμη. Όπως προανέφερα, η ΔΕΥΑΡ διαχειρίζεται και διανέμει το υπάρχον νερό στο νησί, με γεωτρήσεις. Αυτό βέβαια εγκυμονεί κινδύνους, αφού υπάρχουν απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως η παρατεταμένη ανομβρία, η ραγδαία πτώση του υδροφόρου ορίζοντα, με αποτέλεσμα αφενός να υπάρχουν αλλοιώσεις στην ποιότητα του νερού, την οποία ελέγχουμε συνεχώς και αφετέρου να στερέψουν ορισμένες γεωτρήσεις μετά από πολύχρονη λειτουργία τους. Προσωπικά, αγωνίζομαι καθημερινά για την εξεύρεση λύσεων μετά των στελεχών της επιχείρησης».

Ως συνήγορος υπεράσπισης του κ Mανωλάκη παρίσταται ο δικηγόρος κ Aκης Δημητριάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου