Για τα σχέδια των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών, τα γνωστά σε όλους μας HellenicDutyFreeShops μιλάει σήμερα στην “δημοκρατική” ο κ. Γιώργος Βελέντζας, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. με αφορμή τα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στα ανακαινισμένα καταστήματα, του διεθνούς αερολιμένα “Διαγόρας” Ρόδου.
Επιπλέον, ο κ. Βελέντζας αναφέρεται στο τριετές πλάνο το οποίο σχεδιάζει η εταιρεία για την δημιουργία καταστημάτων στο λιμάνι της Χίου, της Μυκόνου, του Ναυπλίου, των Χανίων και όπου αλλού διακρίνονται ευκαιρίες και ξεκαθαρίζει ότι οι βασικές αξίες που διέπουν την εταιρεία είναι κατ’ αρχήν η ικανοποίηση του πελάτη αλλά και του εργαζόμενου.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Βελέντζα, πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των νέων ανακαινισμένων HellenicDutyFreeShops, στο διεθνή Αερολιμένα Ρόδου “Διαγόρας”. Μιλήστε μας για την πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία και με ποιες παραμέτρους προχωράτε σε ανακαινίσεις στους χώρους των αεροδρομίων μας;
Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών αφουγκραζόμενα τις νέες συνθήκες της αγοράς επαναπροσδιορίζουν συνεχώς την εμπορική στρατηγική τους και επανεξετάζουν τις εσωτερικές διαδικασίες. Επενδύουν συνεχώς στην ανάπτυξη επεκτείνοντας τους εμπορικούς χώρους είτε δημιουργώντας νέους ή ανακαινίζοντας και αναδιαμορφώνοντας τους παλαιούς, βελτιώνουν το μικτό περιθώριο κέρδους, αυξάνουν το εργατικό δυναμικό επενδύοντας στη συστηματική εξέλιξη του και διασφαλίζουν συνεχώς υψηλές αποδόσεις προς τον Όμιλο Dufry. Ιδιαίτερα επικεντρώνονται στην προσαρμογή της εμπορικής πολιτικής τoυς, προχωρώντας σε ενδιαφέρουσες νεωτεριστικές δράσεις. Εκσυγχρονίζουν τη διαδικασία των προωθητικών ενεργειών και προσφορών καθιστώντας τις πιο επίκαιρες, δημιουργικές και σχετικές με τις σύγχρονες ανάγκες του αγοραστικού κοινού και τις απαιτήσεις της αγοράς. Τώρα πλέον οι ταξιδιώτες μπορούν να ανακαλύψουν στα Hellenic Duty Free Shops πλήθος προσφορών και λανσαρισμάτων που ανανεώνονται πολλές φορές ακόμα και με συχνότητα ημερών. Η συνεχής αξιολόγηση των παραπάνω δραστηριοτήτων συνετέλεσε στη διενέργεια πιο αποτελεσματικών και αποδοτικών προωθητικών ενεργειών. Τα Hellenic Duty Free Shops κάθε χρόνο διευρύνουν την ποικιλία επώνυμων εμπορευμάτων στο σύνολο του δικτύου των καταστημάτων με τις χαρακτηριστικές ανταγωνιστικότερες τιμές.
Παράλληλα, έχουν εντάξει στην επιχειρηματική στρατηγική τους τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Για αυτό έχουν αναπτύξει πολιτικές κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης με στόχο τόσο τη βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης όσο και των τοπικών κοινωνιών κοντά στις οποίες δραστηριοποιούνται. Χορηγούν πλήθος εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε τοπικές κοινότητες, όπου η εταιρία λειτουργεί καταστήματα. To 2014, χορήγησε πετρέλαιο θέρμανσης σε 14 σημεία στη Βόρεια Ελλάδα. Υποστηρίζει ενεργά το έργο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και τα Special Olympics Hellas. Η εταιρεία δεν διαθέτει μόνο κοινωνική συνείδηση, αλλά και μεγάλο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους της.
Βασική αξία που διέπει την εταιρεία είναι ότι η ανάπτυξη δεν αποτελεί απλώς ένα μέσο επιβίωσης αλλά την ουσία του επιχειρείν, για αυτό και πρέπει να επιδιώκεται ανεξαρτήτως συγκυριών. Ανάπτυξη όμως χωρίς επενδύσεις είναι αδύνατη. Για αυτό τα HELLENIC DUTY FREE SHOPS διαθέτουν ένα μεγάλο κονδύλι για ανάπτυξη. Το 2015 – 2017 ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση των καταστημάτων στην Extra και Intra Schengen περιοχή στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι τόσο για την εικόνα τους όσο και για τα έσοδα που έχουν αποφέρει στην εταιρεία. Το 2016, λειτουργήσαμε νέο κατάστημα στο λιμάνι Ηρακλείου, ένα πολύ υποσχόμενο σημείο λόγω των κρουαζιερόπλοιων που δένουν εκεί. Ήδη ξεκίνησε η λειτουργία των ανακαινισμένων καταστημάτων στο Αεροδρόμιο Ηρακλείου, Ζακύνθου, Ρόδου, Καβάλας, Θεσσαλονίκης κ.λπ.
• Όπως όλοι γνωρίζουμε τα DutyFreeShops λειτουργούν στα αεροδρόμια της χώρας μας εδώ και πολλά χρόνια. Δώστε μας περισσότερες πληροφορίες (πότε ξεκίνησε η λειτουργία τους, σε πόσα σημεία, πόσα καταστήματα, κ.λπ.)
Από το 2013, η εταιρεία ανήκει κατά 100% στη DUFRY γεγονός που την εντάσσει σε έναν κολοσσό του παγκόσμιου ταξιδιωτικού εμπορίου. Η Dufry είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ταξιδιωτικού εμπορίου στον κόσμο, με έδρα την Ελβετία και με παρουσία σε 67 χώρες, με 2.200 καταστήματα (221 αεροδρόμια) και περισσότερους από 38.500 εργαζόμενους. Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. είναι μία υγιής επιχείρηση. Ξεχωρίζει για τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας που προσφέρει στους πελάτες της. Από το 1979, ξεκινώντας με 2 καταστήματα, στο παλιό Αεροδρόμιο του Ελληνικού, σήμερα λειτουργεί 119 καταστήματα σε 46 σημεία (22 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς, 13 λιμάνια) σε όλη την Ελλάδα και μέσω της θυγατρικής της “Ελληνικές Διανομές” λειτουργεί 21 καταστήματα στα πλοία των εταιρειών ΑΝΕΚ και ATTICA, που εκτελούν δρομολόγια στην Ελλάδα και την Ιταλία, μέσω της Πάτρας. Βασικός της στόχος είναι να προσφέρει στους επιβάτες την καλύτερη εμπειρία στις ταξιδιωτικές τους αγορές. Διαθέτει επώνυμα και αυθεντικά προϊόντα σε απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές, τα οποία βρίσκονται πάντα πρώτα στις προτιμήσεις τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων τουριστών. Το 2017, πραγματοποιήθηκαν περίπου 9.000.000 συναλλαγές και κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών για τις αγορές τους.
• Ποιο είναι το κύριο μέλημα της εταιρείας; Τα προϊόντα όπως ξέρουμε είναι αυθεντικά και διατίθενται σε πολύ καλές τιμές για τους πελάτες και ταξιδιώτες που τα επισκέπτονται.
Η ερώτησή σας μου δίνει την ευκαιρία να απαριθμήσω για ακόμα μία φορά τις βασικές αξίες που διέπουν την εταιρεία μας και οι οποίες είναι:
1. Η ικανοποίηση του πελάτη
2. Η ικανοποίηση του εργαζόμενου.
Οι δύο αυτές έννοιες είναι αλληλένδετες καθώς η μία προϋποθέτει την ύπαρξη της ετέρας εννοίας
3. Η Ομαδικότητα και η συνεργασία
4. Οι Επενδύσεις και η Ανάπτυξη. Από το 2017 οι επενδύσεις της Εταιρείας σε έργα ανακαίνισης των καταστημάτων της σε ΔΑΑ, Ηράκλειο και στα 14 περιφερειακά καταστήματα θα ανέλθουν σε περίπου € 55 εκατομμύρια. Όσον αφορά το προσωπικό της, η εταιρεία δημιουργεί συνεχώς νέες θέσεις εργασίας. Από το 2008, που ξεκίνησε η οικονομική κρίση, το προσωπικό της εταιρείας συνεχώς αυξάνεται.
5. Η αποτελεσματικότητα για να δίνουμε αξία στους μετόχους μας
• Μιλήστε μας για τα επόμενα βήματα της εταιρείας, τι σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον;
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας συγκαταλέγεται η διαμόρφωση και επέκταση των καταστημάτων μας στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αναγκαία προϋπόθεση για την ανάπτυξη του τουρισμού. Τα νέα καταστήματα δεν θα έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Στα νέα αεροδρόμια ο διαχωρισμός των επιβατών προς τους προορισμούς σε χώρες εντός και εκτός Schengen θα γίνεται μετά την επίσκεψή τους στα καταστήματά μας. Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων ενώ παράλληλα θα μειώσει τις συνολικές δαπάνες λειτουργίας των καταστημάτων. Θα βάλουμε όλοι τα δυνατά μας και πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε, σε όλα τα σημεία εξόδου από τη χώρα, καταστήματα στολίδια που θα συμβάλουν στα κέρδη της Dufry. Εντός τριετές πλάνου σχεδιάζουμε τη λειτουργία καταστημάτων στο λιμάνι της Χίου, της Μυκόνου, του Ναυπλίου, των Χανίων και όπου αλλού διακρίνονται ευκαιρίες.
Σε όλα τα καταστήματά μας εξέχουσα θέση κατέχουν τα ελληνικά προϊόντα. Με αυτό τον τρόπο στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες και τις τοπικές οικονομίες. Δεν υπάρχει τοπικός προμηθευτής που να πληροί τις προϋποθέσεις ‘εισαγωγής είδους’ της εταιρείας και να μην βρίσκει θέση στα ράφια της. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι το 2000 τα ελληνικά προϊόντα αποτελούσαν το 5,8% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, ενώ το 2017 η συμμετοχή τους ανήλθε στο 31,9%. Άμεσος στόχος της εταιρείας είναι η παρουσία των ελληνικών προϊόντων και προμηθευτών στα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου στα οποία λειτουργεί καταστήματα η μητρική εταιρεία Dufry.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ