«Αιτία των δεινών μας είναι η διαπλοκή ανάμεσα σε έναν κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα και ένα διεφθαρμένο πολιτικό καθεστώς. Υπάρχει λοιπόν ο σοβαρότατος κίνδυνος, μόλις βελτιωθούν τα οικονομικά της χώρας, αυτή η Λερναία Ύδρα να αρχίσει ξανά να απομυζά τον κόπο του λαού μας, είτε πρόκειται για τον εργάτη, είτε για τον τουριστικό υπάλληλο, ή για τον παραγωγό ή για τον επιχειρηματία» επισήμανε κατά την ομιλία του στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Νοτίου Αιγαίου ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Αναπτυξης και Τροφίμων Γιάννης Τσιρώνης.

«Δυστυχώς, ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, που έχει τεράστια δυνατότητα παραγωγής πλούτου, οπότε είναι ιδιαίτερα ελκυστικός στα παράσιτα, για να μιλήσω λίγο στη γλώσσα των παραγωγών μας» τόνισε ο κ. Τσιρώνης ο οποίος ανέφερε ότι «αν λοιπόν το 2015 το κρίσιμο στοίχημα ήταν να κρατήσουμε τη χώρα όρθια στο ευρώ, το 2018 γυρίζω στο εξίσου κρίσιμο στοίχημα για το πού πάμε».

Το μέλλον της Ελλάδας είναι ο πρωτογενής τομέας τόνισε στη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Τσιρώνης αναφέροντας ότι σήμερα συντελείται μία παγκόσμια στροφή για τους εξής λόγους:

  • Ο πληθυσμός αυξάνεται και η ζήτηση τροφίμων απογειώνεται.
  • Ταυτόχρονα απογειώνεται η ζήτηση για υγιεινά προϊόντα.
  • Σε όλους τους άλλου τομείς έχουμε ανταγωνισμό. Στον πρωτογενή τομέα έχουμε μοναδικά ασυναγώνιστα προϊόντα.
  • Η ελληνική βιομηχανία είναι άρρηκτα δεμένη με τον πρωτογενή τομέα. «Σας επισημαίνω, φίλες και φίλοι, ότι το μέλλον της οικονομίας είναι στην καθετοποίηση. Με απλά λόγια, δεν έχουμε πλέον τον αγρότη που πουλάει χύμα στον έμπορο, αλλά μία καθετοποιημένη επιχείρηση με συμβολαιακή γεωργία, τυποποίηση προϊόντος και ζεύγος επιχειρήσεων με τον καταναλωτή», τόνισε.
  • Δεν υπάρχει τουρισμός χωρίς πρωτογενή τομέα. «Την Ιταλία το 50% των επισκεπτών την επέλεξε με κριτήριο την γαστρονομία. Αναρωτιέμαι: γιατί ο Ιταλός τουριστικός επιχειρηματίας καταναλώνει 70% ιταλικά προϊόντα, ενώ ο Έλληνας μόνο 17%;»

Επίσης ο κ. Τσιρώνης εκτιμά ότι «πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις για τέσσερις στόχους» και συγκεκριμένα:

  • γενετικές βελτιώσεις με στόχο την ποιότητα,
  • έρευνα και καινοτομία για ανάδειξη και κατοχύρωση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών,
  • έρευνα για κατοχύρωση της αυθεντικότητας, και
  • δημιουργία ελληνικής ετικέτας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ