Συνεντεύξεις

Η ΔΕΣ ΡΟΔΑ προχωρεί σε ανανέωση του στόλου της

Συνέντευξη στην
Πέγκυ Ντόκου
Αισιόδοξος για την πορεία της ΔΕΣ ΡΟΔΑ εμφανίζεται σήμερα σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Παρασκευάς. Αν και τα τελευταία χρόνια, η επιχείρηση παρουσιάζει θετικά πρόσημα –κυρίως σε κάθε καλοκαιρινή σεζόν- ο κ. Παρασκευάς είναι συγκρατημένος, αφού περιμένει τις εξελίξεις σχετικά με την προμήθεια των νέων λεωφορείων, των στεγάστρων, των προσλήψεων κ.λπ. ενώ η ΡΟΔΑ θα τηρήσει στάση αναμονής σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική της, η οποία για φέτος δεν πρόκειται να αλλάξει, παρά το γεγονός πως τα κόστη έχουν αυξηθεί λόγω της αυξήσεως του ΦΠΑ.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Παρασκευά, πώς ξεκινάει η φετινή χρονιά, πώς είναι τα δεδομένα για την ΔΕΣ ΡΟΔΑ σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές;
Από τα μηνύματα που λαμβάνουμε η χρονιά θα είναι πολύ καλή όσον αφορά την τουριστική κίνηση. Η ΔΕΣ ΡΟΔΑ στηρίζεται στον Τουρισμό καθώς αυτό είναι το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων της. Αν όλα πάνε καλά θα είναι ίσως και καλύτερη σε σχέση με τις προηγούμενες. Το 2017 έκλεισε πάντως με θετικό πρόσημο και με αυξημένα κέρδη σε σχέση με το 2016.
• Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανανέωση του στόλου;
Προγραμματίζουμε την αγορά δύο τουλάχιστον μεταχειρισμένων λεωφορείων. Η διαδικασία θα ξεκινήσει άμεσα και ευελπιστούμε να τα έχουμε μέσα στην σεζόν ενώ παράλληλα, περιμένουμε να ‘τρέξει’ ο διαγωνισμός για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του στόλου της επιχείρησης, συνολικά. Επειδή όμως στοχεύουμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία, δεν θα μπορέσουν να μας τα παραδώσουν φέτος, οπότε θα κάνουμε τον επανασχεδιασμό μας από το 2019. Στόχος δηλαδή, είναι να αγοράσουμε πάνω από δέκα καινούργια λεωφορεία σε πρώτη φάση, και σταδιακά να συνεχίσουμε την αγορά νέων οχημάτων ώστε να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και να έχουμε καλύτερη εικόνα και για το επιβατηγό κοινό και βεβαίως, να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση.
• Όταν μιλάτε για 30 λεωφορεία, εννοείτε όλα τα μεγέθη; Πώς θα γίνει αυτό;
Βεβαίως, μιλάμε για λεωφορεία της πόλης (Μίνι Μπας), λεωφορεία δωδεκάμετρα, τριαξονικά, φυσσούνες κ.λπ. Η αγορά δεν θα στηριχθεί μόνον στο λήζινγκ (leasing) αλλά σε μια συμφωνία – πλαίσιο, όπου με βάση τον διαγωνισμό που θα βγει στον αέρα, όποια εταιρεία αναδειχθεί θα μπορεί σε βάθος πενταετίας να ανανεώνει πέντε έως δέκα οχήματα κάθε χρόνο. Ο διαγωνισμός θα είναι διεθνής και περιμένουμε να βγει στον αέρα μέσα στον Μάιο. Σίγουρα η διαδικασία είναι χρονοβόρα, απαιτεί τέσσερις έως και πέντε μήνες για να ολοκληρωθεί. Εκτιμούμε πως όταν ολοκληρωθεί θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε τα οχήματα από το 2019 κι έπειτα.
• Το βασικό σας μέλημα όσον αφορά την τιμολογιακή σας πολιτική είναι να παραμείνουν τα εισιτήρια στα ίδια επίπεδα ή θα αλλάξει κάτι φέτος; Θα υπάρξουν αυξήσεις;
Δεν έχουμε πάρει καμία απόφαση φέτος για αύξηση στα εισιτήρια. Είμαστε πάντως από τους ‘χαμένους’ όσον αφορά την αύξηση του ΦΠΑ καθώς οι αυξήσεις στον συντελεστή, μας πήγε από το 9% στο 24%! Καταλαβαίνετε πως αυτή την διαφορά της τάξεως του 15% δεν θέλαμε να την μετακυλήσουμε στους επιβάτες και προσπαθήσαμε να την απορροφήσουμε εμείς ως επιχείρηση. Εάν σκεφτεί κάποιος τις αυξήσεις αυτές σε σχέση με τα έξοδα… δεν μένει καθαρό κέρδος. Ωστόσο λόγω της κρίσης δεν θα υπάρξουν φέτος αυξήσεις. Από το 2019 κι έπειτα, θα επανεξετάσουμε την τιμολογιακή μας πολιτική και ανάλογα με τα δεδομένα, θα αποφασίσουμε.

• Όσον αφορά την έκδοση των εισιτηρίων; Είχε ειπωθεί κάποια στιγμή ότι θα προχωρούσατε σε αλλαγή.
Μέχρι σήμερα, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο, πληρώνοντας στον οδηγό ή στον κεντρικό σταθμό ή σε κάποια καταστήματα. Η αλήθεια είναι πως ο στόχος μας είναι να εξαλείψουμε την έκδοση των εισιτηρίων μέσα στα λεωφορεία και να μάθει κόσμος να τα προμηθεύεται από κάπου αλλού. Ωστόσο, επειδή απαιτείται άλλη διαδικασία, πάλι με διαγωνισμό κ.λπ. με πολλές παραμέτρους, εκδοτήρια και ξεχωριστό λογισμικό, όπως τα ηλεκτρονικά εισιτήρια στην Αθήνα, αναγκαστικά μένουμε στη σημερινή κατάσταση.
• Να περάσουμε στα περιβόητα στέγαστρα. Τι γίνεται με την αγορά και τοποθέτησή τους;
Ο διαγωνισμός για τα στέγαστρα, έχει ολοκληρωθεί από πέρσι τον Ιούνιο. Η εταιρεία έπρεπε να μας τα παραδώσει μέχρι το τέλος του 2017. Για διάφορους λόγους ζήτησε παράταση έως 31 Μαρτίου 2018. Όταν έληξε και αυτή η παράταση, μας ζήτησε νέα παράταση για ακόμη 15 ημέρες. Πρόσφατα είχαμε επικοινωνία με τον αρμόδιο της εταιρείας που τα έχει αναλάβει και μας διαβεβαίωσε πως θα τα παραλάβουμε εντός των προσεχών ημερών.
• Για πόσα στέγαστρα μιλάμε και σε ποιες περιοχές;
Είναι 16 στέγαστρα που θα τοποθετηθούν άμεσα και άλλα 62 τα οποία χρηματοδότησε το Καζίνο Ρόδου για να τοποθετήσει την διαφήμισή του. Αυτά θα τοποθετηθούν στις στάσεις που είναι από τα κεντρικά σημεία της πόλεως μέχρι και το αεροδρόμιο (η παραλιακή ζώνη). Για το υπόλοιπο νησί θα αγοράσουμε νέα στέγαστρα μέσω διαγωνισμού που θα τοποθετηθούν σε άλλες περιοχές από τη Νέα Μαρίνα μέχρι τα Κοσκινού και σε κάποια χωριά που έχουν πρόβλημα -περίπου στα 20 στέγαστρα.
• Το διαφημιστικό κομμάτι πώς εξελίσσεται; Βλέπουμε ότι υπάρχουν διαφημίσεις στα λεωφορεία σας.
Πράγματι, υπάρχει ενδιαφέρον από επιχειρηματίες να διαφημιστούν. Οι διαφημίσεις είναι ετήσιες. Η επιχείρηση επιβαρύνεται με τα έξοδα της μακέτας και η ΡΟΔΑ παίρνει ένα κομμάτι. Βέβαια, υπάρχει ενδιαφέρον από επιχειρηματίες και για τις στάσεις αφού θα τοποθετηθούν τα νέα στέγαστρα. Προς το παρόν δεν έχουμε ακόμη εικόνα γι αυτού του είδους το διαφημιστικό κομμάτι. Ωστόσο, απαιτούνται συντηρήσεις σε πολλές στάσεις για να τοποθετηθούν οι διαφημίσεις. Βεβαίως, μαζί με τα στέγαστρα θα τοποθετηθούν και οι ‘εξυπνες στάσεις’ με πληροφορίες που θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο για τα δρομολόγια. Αυτό θα γίνει μέσα από το πρόγραμμα Ίντερεγκ.
• Να περάσουμε στις προσλήψεις. Τι γίνεται φέτος; Θα είστε έτοιμοι για να αντεπεξέλθετε στις ανάγκες;
Δυστυχώς, το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της ΔΕΣ ΡΟΔΑ ούτε για τα χειμωνιάτικα δρομολόγια. Προχωρήσαμε σε προκήρυξη τον περασμένο Φεβρουάριο και τα αποτελέσματα ήρθαν μόλις πρόσφατα. Θα προσλάβουμε 16 οδηγούς, δύο εκδότες εισιτηρίων και δύο μηχανικούς με οκτάμηνες συμβάσεις, οι οποίοι βέβαια, δεν επαρκούν ούτε για το καλοκαίρι. Θα προσπαθήσουμε να δούμε πώς θα διαμορφωθούν τα δρομολόγια και θα κάνουμε κι άλλες προσλήψεις από τον Ιούνιο. Αυτές οι προσλήψεις αφορούν την σύμβαση του 2017. Μακάρι φέτος να είναι πιο σύντομη η διαδικασία. Κανονικά θα έπρεπε να έχουμε 27 οδηγούς για να καλύψουμε τις ανάγκες μας.
• Σχετικά με τα δρομολόγια. Θα ενισχυθούν φέτος με την έναρξη της τουριστικής σεζόν;
Όπως κάθε χρόνο, ενισχύουμε τα τουριστικά δρομολόγια. Από και προς το αεροδρόμιο, στο Φαληράκι, τους τουριστικούς προορισμούς όπως η Κάμειρος Σκάλα, η Φιλέρημος, οι Πεταλούδες κ.λπ. Είχαμε προσθέσει έξτρα δρομολόγια τον χειμώνα, λόγω του στρατοπέδου στον Καλαμώνα, ύστερα από συνεννόηση με τον Στρατηγό για να εξυπηρετήσουμε τους στρατιώτες ενώ κάναμε και μειώσεις στα εισιτήριά τους. Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού θα προσθέσουμε δρομολόγια στην πόλη της Ρόδου για να βοηθήσουμε την κίνηση. Επίσης, θα προστεθεί ένα δρομολόγιο που θα ξεκινάει από το Μανδράκι προς το Μόντε Σμιθ, θα περνάει από το Μήδεια και θα κατεβαίνει προς τα κάτω για να εξυπηρετεί και τις ανάγκες του επιβατηγού κοινού αφού ανοίγει και το ξενοδοχείο ‘Καψής’ και η κίνηση θα είναι αυξημένη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου