Μεγάλη αλλαγή στις ροές τουριστών προς την ανατολική Μεσόγειο το 2017 καταγράφει έρευνα στην αγορά της Γερμανίας. Στην έκτη θέση η Ελλάδα. «Ψαλιδίστηκαν» τα μερίδια Ισπανίας και Ιταλίας. Μεγάλη πτώση της Τουρκίας.

 Μαίνεται ο πόλεμος μεριδίων που διεξάγεται στην αγορά της Γερμανίας με πρωταγωνιστές τους προορισμούς διακοπών της Μεσογείου. Η ολοκλήρωση της «μάχης» του 2017, πάντως, ανέδειξε έναν αδιαμφισβήτητο νικητή, σύμφωνα με Γερμανούς αναλυτές, ο οποίος δεν ήταν άλλος από την Ελλάδα.

Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί στη Γερμανία το BAT Foundation for Future η οποία καταγράφει τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Γερμανών τη χρονιά που πέρασε. Τα δεδομένα προέρχονται από 3.000 Γερμανούς ταξιδιώτες ηλικίας άνω των 14 ετών.

Το στοιχείο της έρευνας που ενδιαφέρει περισσότερο τον ελληνικό τουρισμό και τους επιχειρηματίες του χώρου αφορά στη μεγάλη αλλαγή που καταγράφηκε στις ροές τουριστών προς τους προορισμούς της ανατολικής Μεσογείου τη χρονιά που πέρασε.

Η μεγάλη ανατροπή, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, αφορά στη μείωση των μεριδίων αγοράς των δύο leader προορισμών της αγοράς της Γερμανίας, Ισπανία και Ιταλία, σε συνδυασμό με την πτώση της Τουρκίας και τη μεγάλη άνοδο της Ελλάδας.

Η Ισπανία παρέμεινε ο αδιαφιλονίκητα δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών τωνΓερμανών αλλά είδε το μερίδιο αγοράς της να «ψαλιδίζεται» από 14,1% το 2016 σε 13,7% το 2017. Παρ’ όλα αυτά ένας στους επτά Γερμανούς επέλεξε την περασμένη χρονιά να ταξιδέψει στις Βαλεαρίδες, τα Κανάρια νησιά ή χερσαίους προορισμούς της χώρας.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τον επικεφαλής της έρευνας καθηγητή Ulrich Reinhardtανακατατάξεις ροών καταγράφηκαν και εντός Ισπανίας. Κερδισμένοι αποδείχθηκαν οι χερσαίοι προορισμοί οι οποίοι κατέγραψαν σημαντική άνοδο, εξαιτίας και της «υπερφόρτωσης» που παρατηρήθηκε στους νησιωτικούς προορισμούς της Ισπανίας.

Στη δεύτερη θέση της αγοράς διατηρήθηκε η Ιταλία αποσπώντας μερίδιο 7,7% (σ.σ το μισό του αντίστοιχου της Ισπανίας), ελαφρά μειωμένο σε σύγκριση με το 2016.

Η μεγάλη αλλαγή αφορά στην τρίτη θέση της κατάταξης στην οποία αναρριχήθηκε η Αυστρία παρά το γεγονός ότι είδε το μερίδιό της να μειώνεται σημαντικά για να διαμορφωθεί , τελικά, στα επίπεδα του 3,9%.

Το σκαρφάλωμα της Αυστρίας στην τρίτη θέση οφείλεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, στη μεγάλη πτώση της Τουρκίας η οποία υποχώρησε στην τέταρτη θέση βλέποντας, ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς της να συρρικνώνεται από 4,4% το 2016 σε 3,6% το 2017.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας U. Renihardt, η Ελλάδα ήταν ο νικητής του 2017 καθώς κατέγραψε σημαντική άνοδο με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της να αυξηθεί από τα επίπεδα του 2,8% το 2016 σε 3,1% το 2017. Με την επίδοση αυτή η Ελλάδα βρέθηκε στην έκτη θέση της κατάταξης, πίσω από την Κροατία που βρέθηκε στην Πέμπτη θέση.

Παρά την αύξηση των ταξιδιών στο εξωτερικό, ωστόσο, δημοφιλέστερος προορισμός των Γερμανών αναδείχθηκε η… Γερμανία καθώς εντός της χώρας επέλεξε να κάνει διακοπές το 34% των ταξιδιωτών της χώρας.

Η αύξηση των ταξιδιών που πραγματοποίησαν οι Γερμανοί το 2017 αποδίδεται από τους αναλυτές στην βελτίωση της οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το 58% των Γερμανών έκαναν διακοπές διάρκειας τουλάχιστον πέντε ημερών τη χρονιά που πέρασε. Πρόκειται, σύμφωνα με την έρευνα, για την καλύτερη επίδοση των τελευταίων δέκα χρόνων.

Η Ελλάδα προβλέπεται να καταγράψει νέα άνοδο και το 2018, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι οποίοι αναμένουν ενίσχυση και της αγοράς εσωτερικού τουρισμού στη Γερμανία.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής-euro2day.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ