Νέες “αφίξεις” υποκαταστημάτων μεγάλων αλυσίδων στην αγορά της Ρόδου, η οποία αλλάζει συνεχώς μορφή, παρουσιάζοντας μεγαλύτερη εκπροσώπηση πολυεθνικών. Οι καταναλωτές της Ρόδου θα μπορούν να βρουν επί της Εθνάρχου Μακαρίου στο Μαντράκι τρία νέα δημοφιλή Brands τα οποία εδώ και χρόνια υπάρχουν παντού στην Ευρώπη.
Ήδη άνοιξε το κατάστημα γυναικείας ένδυσης Jennyfer. Η εταιρία Jennyfer ιδρύθηκε στη Γαλλία το 1985 και πήρε το όνομά της από την κόρη του ιδιοκτήτη.
Η ιδέα να υπάρχει ένα κατάστημα με μοντέρνα ρούχα για κορίτσια σε πολύ προσιτές τιμές υλοποιήθηκε το 1986 με το πρώτο κατάστημα στο Παρίσι. Σήμερα έχει πάνω από 430 καταστήματα σε 27 χώρες, σε Ευρώπη, Αμερική, Ρωσία, Σαουδική Αραβία και …εσχάτως στη Ρόδο.
Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει και το κατάστημα της εταιρείας ανδρικής ένδυσης CELIO η οποία διαθέτει περισσότερα από 1000 καταστήματα στη Γαλλία ενώ έχει διεθνή παρουσία σε πάνω από 55 χώρες παγκοσμίως. Η Celio μπορεί να θεωρηθεί ως μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρίες με έμφαση στο ανδρικό ντύσιμο
Τέλος, στο αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να λειτουργήσει και το κατάστημα English Home της τούρκικης πολυεθνικής (επίσης επί της Εθνάρχου Μακαρίου). Συγκεκριμένα εταιρεία ανήκει στον όμιλο Τurgut Aydin, έχει αναπτύξει δίκτυο 16 καταστημάτων στην Ελλάδα.
H Εnglish Home, η μεγαλύτερη αλυσίδα με είδη σπιτιού και λευκά είδη στη Τουρκία, ήρθε πριν τρία χρόνια στην Ελλάδα και τον Σεπτέμβριο του 2014 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Κολωνάκι. Σήμερα αριθμεί πανελλαδικά 15 καταστήματα, τα περισσότερα στην Αθήνα, ενώ παρουσία έχει επίσης σε Λάρισα, Βόλο, Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη και Πάτρα.
Οι ντόπιες επιχειρήσεις και η πρόκληση της νέας εποχής
Τη στιγμή που η αγορά της Ρόδου «κατακλύζεται» από τα διεθνή brands οι ντόπιες επιχειρήσεις βλέπουν αβέβαιο το μέλλον της, λόγω της κρίσης και του αυξημένου ανταγωνισμού. Μιλώντας στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γιάννης Πάππου αναφορικά με την εξάπλωση των υποκαταστημάτων των πολυεθνικών στην αγορά της Ρόδου, τόνισε ότι πρόκειται για ένα αναμενόμενο φαινόμενο που συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς. Επεσήμανε δε ότι οι ρυθμοί έλευσης ξένων αλυσίδων θα αυξηθούν.
«Η έλευση ξένων αλυσίδων στην αγορά της Ρόδου δεν είναι ένα φαινόμενο που μας εκπλήσσει.
Συνδέεται με το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης της αγοράς. Είτε το θέλουμε είτε όχι η έλευση ξένων αλυσίδων θα είναι αυξανόμενη και πιο εντατική», είπε ο κ. Πάππου, ο οποίος επεσήμανε ότι οι ντόπιες και μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτή τη ραγδαία επέκταση των πολυεθνικών, επενδύοντας στην ποιότητα εμπορευμάτων και υπηρεσιών και στην εξειδίκευση.
«Μπροστά λοιπόν σε αυτή την παγκοσμιοποιημένη κατάσταση, οι μικρές, ντόπιες επιχειρήσεις θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ περισσότερο για να επιβιώσουν. Δεν μπορεί λ.χ. ένα μικρό μαγαζί να ανταγωνιστεί την πολυεθνική πουλώντας ομοειδή προϊόντα. Θα πρέπει να επενδύσει στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και στην εξειδίκευση. Υπάρχουν concept που να μπορούν να σταθούν στην αγορά, όπως κάποια ιδιαίτερα μανάβικα ή αλλαντοπωλεία. Θα πρέπει εν ολίγοις να προσαρμοστούν γρήγορα οι μικρές επιχειρήσεις στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Υπάρχουν τρόποι ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά στον καταναλωτή τα μικρά καταστήματα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην Ευρώπη. Απαιτείται ευελιξία», τόνισε ο κ. Πάππου.
Η τουριστική και
η εμπορική κίνηση
Η φετινή τουριστική σεζόν έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη όλων των εποχών από άποψη αφίξεων. Το νησί με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών στο αεροδρόμιο κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους ήταν η Ρόδος, καθώς οι επιβάτες εξωτερικού ανήλθαν σε 2,24 εκατομμύρια από 2 εκατομμύρια που ήταν το 2016, σημειώνοντας άνοδο 7,7%. Αυτή η αύξηση αφίξεων δεν «μετουσιώνεται» και σε αύξηση εσόδων στην αγορά. Αντίθετα, καταγράφονται μεγάλα ποσοστά μείωσης της εμπορικής κίνησης, που ανάλογα τον κλάδο μπορεί να φτάσει και στο 40%.
Για την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά της Ρόδου, ο κ. Πάππου δίνει τη δική του εξήγηση: «Το ταμείο δυστυχώς δεν παρουσιάζει θετικό πρόσημο, αντίστοιχο της μεγάλης αύξησης τουριστικών αφίξεων. Όλα δείχνουν ότι η Ρόδος προσέλκυσε φέτος επισκέπτες χαμηλής εισοδηματικής στάθμης, οι οποίοι δεν αφήνουν χρήματα στην αγορά. Αυτό βέβαια ήταν αναμενόμενο να συμβεί, καθώς με τις μεγάλες προσφορές που δόθηκαν στα early bookings ο προορισμός έγινε προσιτός στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Έτσι λοιπόν φτάσαμε να έχουμε μία αγορά γεμάτη από κόσμο αλλά με άδεια ταμεία.
Σε ορισμένες περιπτώσεις τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και ο χειμώνας προαλείφεται πραγματικά δυσοίωνος. Η μείωση των τζίρων κυμαίνεται από 15% έως 45%. Μεγαλύτερες απώλειες έχουν τα καταστήματα που εμπορεύονται εξεζητημένα είδη όπως χρυσαφικά και ακριβά ρούχα».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ