Στη λογική των εξατομικευμένων προσφορών με βάση το προφίλ του κάθε καταναλωτή προχωρούν ολοένα και περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυρίως μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Ο λόγος; Η αντιμετώπιση των προσφορών ως επιβράβευση, υπό την έννοια ότι αυτές είναι στοχευμένες σύμφωνα με το προφίλ του καταναλωτή και θα παρέχονται όχι αδιακρίτως, αλλά με βάση την πιστότητά του στο κατάστημα και στη μάρκα, εκτιμάται ότι είναι το αντίδοτο στην «πολεμική» κατάσταση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, το 51,7% (κατ’ όγκο) των επώνυμων προϊόντων που πωλήθηκαν το 2017 στα σούπερ μάρκετ ήταν σε προσφορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 33,1%.

Για… προχωρημένους

Σε πιο προχωρημένο –για τα ελληνικά δεδομένα και τον κλάδο των σούπερ μάρκετ– στάδιο βρίσκονται οι πρακτικές που εφαρμόζουν οι αλυσίδες «ΑΒ Βασιλόπουλος» και My Market. Πέρα από τις γενικές υπηρεσίες που παρέχονται από την εφαρμογή της «ΑΒ Βασιλόπουλος» (όπως αποθήκευση της κάρτας πιστότητας μέσω σκαναρίσματος αυτής, συνταγές, 15νθήμερο έντυπο προσφορών, πληροφορίες για τα καταστήματα), δίνεται επίσης η δυνατότητα ο καταναλωτής που διαθέτει και κάρτα πιστότητας να ενημερώνεται και για τις ειδικές προσφορές που συνδέονται με αυτήν, ενώ λαμβάνει και μία πιο προσωποποιημένη επικοινωνία μέσω e-mail.

Στην περίπτωση της εφαρμογής της My Market ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει λίστες για αγορές, στις οποίες θα προσθέσει και τις αγαπημένες του προσφορές από το φυλλάδιο, να δει έτοιμες λίστες με προτάσεις προϊόντων από τις τρέχουσες προσφορές για διάφορες περιστάσεις (π.χ. προϊόντα στην περίπτωση που μια παρέα συγκεντρώνεται στο σπίτι για να διασκεδάσει), ενώ στο πλαίσιο της εξατομίκευσης ο χρήστης ενημερώνεται για επιπλέον προσφορές βασισμένες στα καταστήματα που έχει δηλώσει ως «αγαπημένα» του.

Μια μορφή εξατομικευμένων προσφορών παρέχει η ηλεκτρονική πλατφόρμα-εφαρμογή Pockee, όπου βρίσκονται συγκεντρωμένες αφενός οι προσφορές 19 αλυσίδων σούπερ μάρκετ και 27 μεγάλων προμηθευτών και αφετέρου υπάρχουν αποκλειστικά κουπόνια επιβράβευσης, μέσω των οποίων επιστρέφονται χρήματα στους καταναλωτές. Η εξατομίκευση εν προκειμένω υπάρχει υπό την έννοια ότι ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει στην εφαρμογή λίστα με τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, έτσι ώστε να ενημερώνεται για τις προσφορές που γίνονται σε αυτά. Επίσης, δηλώνει ποιες είναι οι αγαπημένες του αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα υποκαταστήματα από τα οποία επιθυμεί ή συνηθίζει να ψωνίζει.

Σε επόμενη φάση οι εξατομικευμένες προσφορές από τα σούπερ μάρκετ θα είναι σχεδιασμένες έτσι, ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τις καταναλωτικές συνήθειες, ενώ κάποιες θα γίνονται και σε πραγματικό χρόνο, την ώρα δηλαδή που ο πελάτης θα βρίσκεται στο κατάστημα.

Οι προσωποποιημένες προσφορές αποτελούν και έναν από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου είναι η «ΑΒ Βασιλόπουλος». Στην ομιλία του κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων του ομίλου την Τρίτη 11 Απριλίου, ο διευθύνων σύμβουλος της Ahold Delhaize Ντικ Μπόερ ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τα πάντα στο λιανεμπόριο εξαρτώνται από την εξατομίκευση. Οι εκπτώσεις και οι ειδικές προσφορές πρέπει να είναι σχετικές και κατά προτίμηση όσο πιο προσωπικές γίνεται. Πέρυσι, τα καταστήματά μας έστειλαν προσωπικές προσφορές αξίας όχι λιγότερο από 2,5 δισ. ευρώ παγκοσμίως».

Πηγή: Καθημερινή

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ