Σημάδια ανάκαμψης θα παρουσιάσει ο θαλάσσιος τουρισμός από το 2019. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες επιλέγουν ξανά Ευρώπη και αποχωρούν από την Ασία, όπου είχαν κατευθυνθεί μετά τις πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις στην Τουρκία και στη Βόρειο Αφρική. Αυτή η επιλογή φαίνεται ότι δεν συνέφερε οικονομικά τις εταιρείες, οι οποίες επενδύουν και πάλι στη Μεσόγειο. Ήδη διαπιστώνεται έντονο ενδιαφέρον για τη Ρόδο, που αναμένεται να κάνει δυνατό comeback στο θαλάσσιο τουρισμό.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Μιχάλης Χριστοδούλου αναφέρει ότι ήδη το ενδιαφέρον από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι έντονο και ότι θα αρχίσει να ανακάμπτει η κρουαζιέρα από το 2019 κι έπειτα. «Το 2018 ο θαλάσσιος τουρισμός θα κινηθεί στα επίπεδα της προηγούμενης διετίας. Υπάρχουν 260 προγραμματισμένες προσεγγίσεις μέχρι σήμερα, ενώ αναμένεται να προστεθούν κι άλλες. Δεν βλέπω να διαφοροποιούνται πολύ τα δεδομένα τη φετινή σεζόν συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Τα πράγματα όμως θα αλλάξουν από το 2019. Ήδη υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από πλοιοκτήτριες εταιρείες για τη Ρόδο. Γενικά οι προορισμοί της Μεσογείου πρόκειται να έλθουν ξανά στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι εταιρείες θα ακολουθήσουν πλέον διαφορετική πολιτική και θα δρομολογήσουν ξανά τα πλοία τους στην Ευρώπη, καθώς η Ασία όπου είχαν στραφεί τα τελευταία χρόνια αποδείχθηκε ασύμφορη», είπε ο κ. Χριστοδούλου.
Το home port
Στο μεταξύ, εκτιμάται ότι θα «ανακάμψει» και το home port το οποίο λειτούργησε για πρώτη φορά το 2012 στη Ρόδο, ενώ τα τελευταία χρόνια εξυπηρετεί πολύ λίγα κρουαζιερόπλοια. Συγκεκριμένα έγινε μία μεγάλη προσπάθεια να λειτουργήσει το λιμάνι της Ρόδου ως σταθμός επιβίβασης και αποβίβασης κρουαζιέρας, η κρίση που ξέσπασε όμως στο θαλάσσιο τουρισμό στα τελευταία χρόνια, άφησαν το home port σχεδόν «ανενεργό».
Ο κ. Χριστοδούλου σημειώνει όμως ότι απαιτείται συλλογική προσπάθεια ώστε να χρησιμοποιείται το λιμάνι της Ρόδου συχνότερα ως σταθμός επιβίβασης και αποβίβασης κρουαζιέρας.
«Το home port χρησιμοποιείται κατά 80% για επιβάτες από την Αμερική. Για να αυξηθεί η χρήση του λιμανιού μας ως σταθμού επιβίβασης και αποβίβασης θα πρέπει να υπάρξει μία συλλογική προσπάθεια απ’ όλους τους φορείς. Θα πρέπει να δοθούν κίνητρα. Δεν είναι μόνο θέμα του Λιμενικού Ταμείου. Εμείς δίνουμε κάποια κίνητρα, δεν χρεώνουμε π.χ. το τέλος ISPS στα μικρά παιδιά. Γενικότερα τα τέλη που πληρώνει ένα κρουαζιερόπλοιο στη Ρόδο σε σύγκριση με αυτά που πληρώνει σε ανταγωνιστικά λιμάνια είναι αρκετά χαμηλότερα. Υπάρχουν τιμοκατάλογοι, εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς πόσο συμφέρουσες είναι οι τιμές στη Ρόδο. Μόνο η συνεργασία μπορεί να ενισχύσει το home port το οποίο μπορεί να φέρει πολλά οφέλη στο νησί. Υπάρχουν εταιρείες που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον, θα πρέπει όμως αυτό το ενδιαφέρον να ενισχυθεί», αναφέρει ο πρόεδρος του ΔΛΤ Ν. Δωδεκάνησου, κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ