Ατάκτως Ερριμμένα

«Καλλιτέχνες» και υποκριτές

Αστική εικαστική παρέμβαση να το πεις; Street art να το πεις; Βανδαλισμό να το πεις; Γκράφιτι πάντως δεν το λες αυτό το μαύρο και άραχλο με λευκά σχέδια που καλύπτει απ’ άκρη σ’ άκρη τον τοίχο του Πολυτεχνείου επί της Στουρνάρη μέχρι τη γωνία στην Πατησίων. Και φυσικά, οι πιο συντηρητικές έως και κίτρινες φωνές των μίντια, συστρατεύθηκαν εναντίον της κακής αισθητικής πάνω στο νεοκλασικό κτίριο – λες και οι εν λόγω φωνές αντιπροσωπεύουν την αισθητική στο πιο ψηλό της σημείο. Να κλαις με κροκοδείλια δάκρυα, επειδή ένα μέρος του κεντρικού κτιρίου απέκτησε ένα ασπρόμαυρο γκράφιτι, ειδικά όταν το υπόλοιπο κτίριο, γύρω-γύρω, μοιάζει με γαϊτανάκι, είναι απλώς υποκρισία. Που είναι όλοι αυτοί για το τσίρκο της Νομικής, που οι πολύχρωμες αφίσες είναι στρώματα στους τοίχους; «Tο γκράφιτι κατέλαβε επιθετικά το ΕΜΠ και αλλοίωσε την ιστορική του φυσιογνωμία», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης. Κανονικά, αν κάποιος θέλει να σεβαστεί ουσιαστικά αυτό το κτίριο, ή μάλλον αυτά τα κτίρια γιατί δεν είναι ένα μόνο, θα έπρεπε να κλείσει εντελώς, να μεταφερθεί το Πολυτεχνείο αλλού, να γίνει Μουσείο – ή μάλλον Μουσεία.
Υ.Γ. Ενημερωτικά ας δούμε τι λέει κάποιος από τους «καλλιτέχνες» για τα ασπρόμαυρα «έργα» που καλύπτουν πολλά σημεία και κτίρια εσχάτως: « Αυτοί που τα δημιουργούν υπογράφουν με τα ονόματα «Icos&Case» και κατατάσσονται κατά κάποιο τρόπο στη βερολινέζικη σχολή του graffiti…. Πριν λίγες μέρες οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες παρουσίασαν μια μοναδική εικαστική πρόταση για την πόλη της Αθήνας στο κτίριο του Πολυτεχνείου Πατησίων και Στουρνάρη γωνία. Πραγματικά όταν το αντικρίζεις νοιώθεις δέος ως προς τον όγκο του, τη σύνθεση, τη ταχύτητα της διεκπεραίωσης, την επικινδυνότητα της αποστολής. Το έργο έγινε μέσα σε 3 διαφορετικά sessions με ρολό και πλαστικό χρώμα, όχι σπρέι, η πράξη αυτή έχει αρκετά μηνύματα για όλους εμάς. Οι καλλιτέχνες θέλουν να υπενθυμίσουν μάλλον ότι το graffiti σαν τέχνη έχει τεράστια δυναμική χωρίς όρια και μπορεί να γίνει παντού. Όλα βάφονται: παράθυρα, αφίσες, πεζοδρόμια, στάσεις λεωφορείων, κολώνες και ότι άλλο φυσικό εμπόδιο υπάρχει, με ανελέητο τρόπο ακριβώς για να προκαλέσει το σοκ. Καλό θα ήταν να μην κρίνεις αρνητικά ότι δεν αντιλαμβάνεται η οπτική σου αντίληψη, υπάρχουν «ψυχές» που αντιδρούν με αυτό τον τρόπο σε αυτό το παγκόσμιο δράμα που λέγεται κρίση. Εσύ αντιδράς έτσι, ο άλλος αλλιώς. Για το συγκεκριμένο graffiti μαίνεται ένας πόλεμος ανάμεσα στους υποστηρικτές και τους πολέμιους αλλά για τους καλλιτέχνες που το υπόγραψαν έχει ήδη αποπερατώσει την αποστολή του»….

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου