Ειδήσεις

Προσδοκίες στα καταστήματα από την έναρξη της εορταστικής περιόδου

Στις 15 του Δεκέμβρη ξεκινά το εορταστικό ωράριο και ήδη οι εταιρίες λιανεμπορίου, μικρές και μεγάλες,  έχουν ετοιμάσει τις προωθητικές πολιτικές για να κερδίσουν την «καρδιά του καταναλωτή». Άλλωστε την εορταστική περίοδο παραδοσιακά καταγράφεται το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου έστω κι αν αυτός έχει δεχτεί κτυπήματα τα χρόνια της κρίσης.

Σύμμαχος των εμπόρων είναι η σχετική ηρεμία που επικρατεί στο πολιτικό επίπεδο, αλλά και το … κοινωνικό μέρισμα που πέρυσι είχε ζεστάνει σημαντικά την αγορά. Βέβαια οι τσέπες των καταναλωτών έχουν αδειάσει λόγω των συνεχών φορολογικών υποχρεώσεων και κυρίως των βαρών από τον ΕΦΚΑ, που πάντα είναι ιδιαίτερα αυξημένες το τέλος του χρόνου. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) ο τζίρος των εορτών υποχώρησε κάτω από τα τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ, κατά τουλάχιστον 2,5% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον τζίρο της περιόδου 2015 – 16 ή κατά περίπου 102 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ) ο τζίρος τον φετινό Δεκέμβριο φαίνεται ότι διαμορφώνεται σε επίπεδα χαμηλότερα των 4 δισ. ευρώ, που ήταν ο φετινός στόχος, έναντι των 4,1 δισ. ευρώ το 2015 και των 6,43 δισ. ευρώ τζίρου το 2014. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ το 2013 ο τζίρος των εορτών είχε διαμορφωθεί σε 6,8 δισ. ευρώ, το 2012 σε 7,6 δισ. ευρώ, το 2011 σε 9,25 δισ. ευρώ, το 2010 σε 13,2 δισ. ευρώ, το 2009 σε 16,4 δισ. ευρώ, ενώ το 2008 βρισκόταν πάνω από τα 20 δισ. ευρώ και συγκεκριμένα στα 21,9 δισ. ευρώ.

Από τα Χριστούγεννα του 2009, τα τελευταία δηλαδή πριν η χώρα εισέλθει σε καθεστώς μνημονίου, ο τζίρος στο εμπόριο έχει υποχωρήσει κατά 75% ή κατά 12,4 δισ. ευρώ.

Πάντως φέτος στο φίνις του χρόνου η κατάσταση πηγαίνει κάπως καλύτερα καθώς αναμένεται να κλείσει σε  θετικό έδαφος η μετά την αλλαγή τάσης  που καταγράφηκε από το καλοκαίρι και μετά. Ειδικά το Νοέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιριών IRI και Nielsen, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9%. Παράλληλα και σε κλάδους όπως ο οικιακός εξοπλισμός ήτα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών φαίνεται να πήγαν καλύτερα. Αυτά βέβαια μετά την πτωτική περίοδο που υπήρξε το πρώτο εξάμηνο του 2017, πτώση που έφερε τον εμπορικό κόσμο σε κατάσταση έντονου πονοκέφαλου.

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου