Επίσημη πρεμιέρα την 9η Ιουλίου (Δευτέρα) για τις θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου. Η θερινή εκπτωτική περίοδος συμπίπτει με την υψηλή τουριστική σεζόν, με τους καταστηματάρχες και τους εμπόρους να είναι “συντηρητικοί” στην αρχή και να αφήνουν τα μεγάλα ποσοστά προσφορών για το τέλος. Στα περισσότερα καταστήματα το ποσοστό των εκπτώσεων δεν ξεπερνά το 30%. Λιγότερες είναι οι επιχειρήσεις που κάνουν εκπτώσεις 40% και 50% αυτή την περίοδο.
Στο μεταξύ, η εμπορική κίνηση μέχρι τώρα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επιχειρηματιών, οι οποίοι προσδοκούν σε μεγαλύτερα κέρδη την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
«Οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούν σε μία περίοδο όπου το νησί φιλοξενεί μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Δεν κάνουν όμως κατανάλωση όλοι όσοι κυκλοφορούν στην αγορά. Περιφέρονται στο κέντρο και στην Παλιά Πόλη χωρίς να ξοδεύουν. Είναι μεσαίου και κατώτερου οικονομικού επιπέδου οι τουρίστες που αγοράζουν φτηνά τα τουριστικά πακέτα και δεν έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στην τοπική αγορά», δήλωσε στη “δημοκρατική” ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός και συμπλήρωσε:
«Τα ποσοστά των εκπτώσεων μπορεί να είναι συντηρητικά στην αρχή, αυξάνονται όμως στην πορεία. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι οι μήνες κατά τους οποίους περιμένουν να δουλέψουν οι καταστηματάρχες. Δυστυχώς δεν μπορεί η αγορά να στηριχθεί στο ντόπιο καταναλωτή. Όλοι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις φορολογικές και στις τρέχουσες τους υποχρεώσεις και αποφεύγουν τις αγορές που δεν αποτελούν άμεση ανάγκη».
Ένα άλλο πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά της Ρόδου σύμφωνα με τον Σπανό, είναι ο υπερεπαγγελματισμός και η “ομοιομορφία” καταστημάτων και επιχειρήσεων. «Η αγορά της Ρόδου έχει επεκταθεί πλέον σχεδόν σε όλο το νησί. Οι καλύτεροι πελάτες συνήθως προτιμούν τα πολυτελή ξενοδοχεία προς τη Νότια Ρόδο. Αυτούς τους πελάτες μπορεί να μη τους βλέπουμε καν στην πόλη. Κι ενώ η αγορά της Ρόδου έχει επεκταθεί πάρα πολύ, δεν υπάρχει εμπορευματοποικιλότητα. Θα βρει κανείς στην ίδια περιοχή πολλά παρόμοια καταστήματα με τα ίδια ή πανομοιότυπα προϊόντα. Είναι ζητήματα εμπορικής πολεοδομίας αυτά…
Θα μπορούσε ο Εμπορικός Σύλλογος της Ρόδου σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα χωροθέτησης καταστημάτων. Έτσι θα αποφεύγαμε τη συγκέντρωση ομοειδών επιχειρήσεων στον ίδιο χώρο», δήλωσε ο γ.γ. του ΕΣΡ, κ. Κώστας Σπανός.
Σημειώνεται ότι την Κυριακή 15 Ιουλίου, τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά για όσους θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους, με προτεινόμενο ωράριο 11.00-18.00.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ