Συνεντεύξεις

Μ. Απλαδενάκης, διευθυντής Tez Tours: «Πρέπει να δώσουμε έμφαση στην καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης»

«Αντί να ψάχνουμε κάθε δύο χρόνια να αλλάξουμε την στρατηγική μας στο branding και να ξοδεύουμε τόσα χρήματα σε κάτι που όταν έρθει ο φιλοξενούμενος εδώ θα είναι μια απογοήτευση, θα έβρισκα πολύ πιο έξυπνο να επενδύαμε στις υποδομές μας και να τις αναβαθμίζαμε».
Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδος του τουριστικού οργανισμού TEZ Tour Μανώλης Απλαδενάκης και προσθέτει πως ο τουρίστας τελειώνοντας τις διακοπές του θα πρέπει να φεύγει με τις καλύτερες αναμνήσεις και ένα βαθύ χαμόγελο ικανοποίησης από τη χώρα .
Για τις προοπτικές της φετινής τουριστικής σεζόν δηλώνει πως η κατάσταση είναι σχετικά ρευστή.
«Η φετινή τουριστική περίοδος θα καταγράψει απώλειες ιδιαίτερα από την Ρωσική αγορά. Για την Ρόδο τα πράγματα φαίνονται καλύτερα σε σχέση με τους άλλους δημοφιλείς προορισμούς», δηλώνει ο κ. Απλαδενάκης .
Ο κ. Απλαδενάκης αναφέρεται και στο «άνοιγμα» που θα γίνει με μέριμνα του τουριστικού οργανισμού ΤΕΖ Tour σε νέες αγορές.
«Για φέτος η εταιρεία μας έχει προγραμματίσει αρκετές χιλιάδες αφίξεων από την Ρουμανία και ειδικά από τις πόλεις Βουκουρέστι και Τιμισοάρα», δηλώνει ο κ. Απλαδενάκης.
Η συνέντευξη του κ. Απλαδενάκη, αναλυτικά:

• Πώς θα εξελιχθεί η φετινή τουριστική σεζόν δηλαδή θα παρουσιάσουν αύξηση οι αφίξεις των ξένων επισκεπτών; Ειδικά για τη Ρόδο ποιά είναι η εκτίμησή σας;
Θα έλεγα ότι η κατάσταση είναι σχετικά ρευστή και η φετινή τουριστική περίοδος θα καταγράψει απώλειες ιδιαίτερα από την Ρωσική αγορά. Ειδικότερα δε για την Ρόδο τα πράγματα φαίνονται καλύτερα σε σχέση με τους άλλους δημοφιλείς προορισμούς. Για παράδειγμα η ΤΕΖ Tour για τo 2015 θα καταγράψει αύξηση αφίξεων σε ποσοστό που θα αγγίξει το 30%. Να ξεκαθαρίσω όμως ότι τα νούμερα αυτά θα έρθουν όχι από την Ρώσικη αγορά αλλά από το άνοιγμα νέων αγορών, όπως η Ρουμανία, η Εσθονία και η Λετονία.

• Ποιές είναι οι αγορές που θα δώσουν τους περισσότερους επισκέπτες φέτος;
Νομίζω ότι για άλλη μια χρονιά θα κυριαρχήσουν η Γερμανική, Σκανδιναβική και Αγγλική αγορά και θα ακολουθήσει η Ρωσική.

• Πότε θα ανοίξουν με μέριμνα του ΤΕΖ Tour οι τουριστικές αγορές της Ρουμανίας και της Λετονίας για τη Ρόδο;
Η ΤΕΖ Tour ήδη από φέτος έχει προγραμματίσει σειρά πτήσεων από νέες αγορές, όπως η Λετονική και Εσθονική. Πρέπει να σταθώ στην προσπάθεια που κάνουμε για πρώτη φορά να εδραιώσουμε την Ρόδο στην συνείδηση του Ρουμάνου τουρίστα. Για φέτος η εταιρεία μας έχει προγραμματίσει αρκετές χιλιάδες αφίξεων από την Ρουμανία και ειδικά από τις πόλεις Βουκουρέστι και Τιμισοάρα.

• Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από την ημερίδα που οργάνωσε στη Ρόδο η διοίκηση του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων για την ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες;
Η ημερίδα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα κυρίως γιατί δόθηκε η δυνατότητα να αναφερθούν και να παρουσιασθούν πράγματα με διαφορετικές προσεγγίσεις, π.χ. από την μεριά του Tour Operator, του ξενοδόχου, των ειδικών σε θέματα ασφάλειας και ποιότητας, των ειδικών στο marketing κτλ. Έτσι όσοι παρακολούθησαν την ημερίδα αυτή άκουσαν τους διαμορφωτές της αγοράς να μεταφέρουν τον παλμό από πρώτο χέρι. Προσωπικά στην σύντομη παρουσίαση που έκανα προσπάθησα να αναδείξω τα προβλήματα στον τομέα της ποιότητας μέσα από τα μάτια του Ρώσου τουρίστα με βάση την ανατροφοδότηση που λαμβάνει η εταιρεία μας, γεγονός νομίζω πολύ σημαντικό. Έτσι όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούν να ακούσουν και να προσπαθήσουν να καταλάβουν όχι αυτό που βολεύει εμάς σαν Έλληνες και επαγγελματίες του χώρου αλλά αυτό που ενοχλεί και προβληματίζει τους φιλοξενούμενους μας. Υπό την έννοια αυτή ή ημερίδα είχε πολύ ενδιαφέρον. Βέβαια αυτό που θα ήθελα να τονίσω για άλλη μια φορά είναι ότι πρέπει να φύγουμε από τα λόγια κάποια στιγμή και να περάσουμε στις πράξεις. Στην θεωρία πιστεύω πως είμαστε καλοί στο δια ταύτα όμως πολλές φορές μένουμε πίσω..

• Συμμερίζεστε τις απόψεις που εκφράστηκαν για τη φθορά του brand name της Ρόδου; Πράγματι χρειάζεται αλλαγή στη στρατηγική μάρκετινγκ για το νησί;
Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι τα πράγματα είναι τόσο τραγικά και βέβαια δεν θα πρέπει να συγκρίνουμε την Ρόδο με άλλους ανομοιογενείς προορισμούς. Δεν βλέπω με άλλα λόγια να υπάρχει βάση σύγκρισης της Ρόδου με την Μύκονο ή την Σαντορίνη. Είναι διαφορετικά «προϊόντα» με διαφορετικές παθογένειες αλλά και εξίσου με διαφορετικές δυνατότητες. Ως εκ τούτου πιστεύω ότι χρειάζεται διαφορετική ανάλυση και προσέγγιση. Τώρα για το brand name που με ρωτάτε είναι μια μεγάλη και πονεμένη, θα μου επιτρέψετε να πω, ιστορία. Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε είναι ότι κάθε φορά προσπαθούμε να προωθήσουμε και να κάνουμε γνωστό κάτι που όλοι γνωρίζουν δηλαδή την Ελλάδα. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι η Ελλάδα είναι γνωστή στα πέρατα του κόσμου λόγω κυρίως της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και του ρόλου της στην αρχαιότητα.
Με άλλα λόγια όλοι ξέρουν την Ελλάδα, όλοι την σπουδάζουν στα πανεπιστήμια. Όλοι ξέρουν τον Σωκράτη, τον Όμηρο, τον Αριστοφάνη, την Αρχαία Αθήνα, την Αρχαία Σπάρτη, τον Μινωικό πολιτισμό. Το πρόβλημα είναι πως έρχονται στη χώρα απογοητεύονται με αυτό που βλέπουν στους δρόμους, στις υποδομές, στα μνημεία ακόμα στις ίδιες μας τις συμπεριφορές…
Αντί λοιπόν να ψάχνουμε κάθε δύο χρόνια να αλλάξουμε την στρατηγική μας στο branding και να ξοδεύουμε τόσα χρήματα σε κάτι που όταν έρθει ο φιλοξενούμενος εδώ θα είναι μια απογοήτευση, θα έβρισκα πολύ πιο έξυπνο να επενδύαμε και να αναβαθμίζαμε τις υποδομές μας, δηλαδή, τις πύλες εισόδου της χώρας, τα λιμάνια στα νησιά του Αιγαίου, τα νοσοκομεία, το οδικό μας δίκτυο ακόμη και την ενέργεια. Να δίναμε έμφαση στη συντήρηση και ανάδειξη των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων, στην καθαριότητα των πόλεων και των παραλιών και βέβαια στην εκπαίδευση και την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης, παιδείας και κουλτούρας στον λαό μας. Αυτά θα ήταν πολύ πιο εποικοδομητικά χρήσιμα και αποτελεσματικά. Η Ελλάδα είναι γνωστή. Ας γίνει ο τόπος εκείνος που ο τουρίστας τελειώνοντας τις διακοπές του θα φεύγει με τις καλύτερες αναμνήσεις και ένα βαθύ χαμόγελο ικανοποίησης.

• Μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της επιμήκυνσης της σεζόν; Με ποιό τρόπο μπορεί να γίνει αυτό και για τη Ρόδο;
Αυτό είναι ένα project δύσκολο όχι όμως ακατόρθωτο υπό προϋποθέσεις. Θα πρέπει να μάθουμε από τον ανταγωνισμό… Τι κάνουν δηλαδή οι άλλοι και έχουν μεγαλύτερη σεζόν. Να εξετάσουμε πάλι τις υποδομές μας. Για παράδειγμα να υπάρχει θέρμανση στα ξενοδοχεία. Θα πρέπει να επέλθει συμφωνία με την ίδια την κοινωνία έτσι ώστε οι τουρίστες που θα είναι π.χ. στο Φαληράκι τον Δεκέμβριο ή τον Φεβρουάριο να μην βρίσκουν τα πάντα κλειστά. Θα σας έλεγα ότι αυτή η προσπάθεια χρειάζεται πολλή δουλειά, κεντρικό σχεδιασμό και συντονισμό τόσο από τους ιδιώτες όσο από την αυτοδιοίκηση αλλά κυρίως από το ίδιο το κράτος.

• Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του διαδικτύου στην προσέλκυση τουριστών; Δεν θα διαταράξει τις σχέσεις των προορισμών με τους τουρ οπερέιτορς;
Το διαδίκτυο χρόνο με τον χρόνο διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο ιδιαίτερα στις ώριμες τουριστικά αγορές στις οποίες οι τουρίστες έχουν ταξιδέψει επανειλημμένα και για πολλά χρόνια, απέκτησαν εμπειρίες και απέβαλαν φοβίες για το άγνωστο και την καχυποψία. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που θα το συναντήσουμε κυρίως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και λιγότερο στην Ανατολική Ευρώπη και την Ρωσία. Θα σας έλεγα όμως ότι η ίδια η μορφή του tour operating έχει αλλάξει και συνεχίζει και αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Οι κρατήσεις στην συντριπτική τους πλειονότητα γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω διαδικτύου και οι Tour Operators έχουν αναδιαρθρώσει τα τμήματα και την λειτουργία τους ανάλογα.
Σε χώρες όπως η Ρωσία, παρά τις πρόσφατες πτωχεύσεις Tour Operators, που σίγουρα πλήττουν την εικόνα και την αξιοπιστία των εταιρειών αυτών, φαίνεται ότι ο κόσμος ακόμα εμπιστεύεται τα «μεγάλα ονόματα» για τις διακοπές του. Πιστεύω ότι οι μεγάλοι αυτοί τουριστικοί οργανισμοί (Tour Operators) θα μετεξελιχθούν και θα παραμείνουν ενεργοί στις τουριστικές εξελίξεις γιατί προσφέρουν σιγουριά, ασφάλεια και αξιοπιστία. Βασική προϋπόθεση είναι βέβαια να μην είναι κανείς στατικός, αλλά να ακούει τις ανάγκες της αγοράς και των πελατών του και ανάλογα να διαμορφώνει την στρατηγική του.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου