Ειδήσεις

Μπουρλότο στην ακτοπλοΐα απειλεί να βάλει η Τρόικα

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Το δάχτυλο επι των τύπων των ήλων της ακτοπλοΐας θέτει η τρόικα που πιέζει για νέες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις -επιεικώς αμφίβολης πάντως αποτελεσματικότητας- όπως η εισαγωγή επιχειρησιακών συμβάσεων, την ώρα που έχουν γίνει εφικτές οι ατομικές, εξωθώντας έτσι σε περιδίνηση έναν κλάδο που παλεύει με τη βιωσιμότητα.

Και αυτό διότι όπως εκτιμούν ανεξάρτητες μελέτες που επικαλείται το υπουργείο Ναυτιλίας οι παρεμβάσεις που αξιώνει η τρόικα αφενός δύνανται να επιβαρύνουν και όχι να μειώσουν απαραίτητα το μισθολογικό κόστος και αφετέρου δεν αγγίζουν πραγματικά προβλήματα όπως το κόστος των καυσίμων και η αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων.

«Η τρόικα επιδεικνύει υψηλό βαθμό άγνοιας περί της λειτουργίας της βιομηχανίας αυτής προτάσσοντας, για παράδειγμα, θέματα όπως το γιατί να υπάρχει μάγειρας σε πλοία με χαμηλή κίνηση ή προωθώντας ρυθμίσεις με αυξημένη πολυπλοκότητα χωρίς ορατό αποτέλεσμα» αναφέρουν κύκλοι σε γνώση των διαπραγματεύσεων που διεξάγονται.

Η τρόικα πιέζει τόσο στο σκέλος των επιχειρησιακών συμβάσεων, που περιλαμβάνεται στα «προαπαιτούμενα», και στόχο έχει την πλήρη εξομοίωση των εργασιακών σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων στην ξηρά και των ναυτικών, όσο και για αλλαγές στη σύνθεση των πληρωμάτων των πλοίων και των περιόδων επάνδρωσης. «Πιστεύουν ότι με αυτόν τρόπο θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας» σημειώνουν συνομιλητές τους.

Και ενώ στο πρώτο θέμα είναι δύσκολη η προεξόφληση των εξελίξεων στο δεύτερο φαίνεται ότι τείνει να επιτευχθεί συμβιβασμός με την αύξηση της χειμερινής περιόδου από τους 5 στους 7 μήνες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την απασχόληση των ναυτικών για 5 και όχι 7 μήνες.

Επίσης η τρόικα ζητά τον εξορθολογισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου, ώστε να μην δαπανώνται δυσανάλογα υψηλοί δημόσιοι πόροι σε γραμμές που δεν έχουν ιδιαίτερη συγκοινωνιακή κάλυψη λογο μικρού πληθυσμού νησιού. Διευκρινίζεται πως δεν μιλούν για κατάργηση δρομολογίων αλλά για κάλυψη αυτών με μικρότερα πλοία και από κοντινότερους κομβικού προορισμούς όπως άλλα μεγαλύτερα νησιά σε εγγύτητα. «Παραγνωρίζουν πάντως εμφανώς τη νησιωτικότητα της χώρας και την εθνική πολιτική συνέχειας της επικράτειας» αναφερουν πηγές της Ακτής Βασιλειάδη.

Παράλληλα η τρόικα ζητά την άμεση ενεργοποίηση της ΡΑΛ (ρυθμιστική αρχή λιμένων), το εποπτικό δηλαδή όργανο όλων των ελληνικών λιμανιών, καθώς θεωρεί ότι είναι ένα ισχυρό βήμα να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών. Όμως ενώ το θεσμικό τςη πλαίσιο είναι ήδη εγκεκριμένο και ψηφισμένο από πέρυσι αξιώνει αλλαγές όπως η μετατροπή της σε καθαρά ανεξάρτητη αρχή, παραγνωρίζοντας και εδώ, μεταξύ άλλων, το ζήτημα της νησιωτικότητας. Όσον αφορά την στελέχωσή της αντιτίθεται στην δρομολογηθείσα από την κυβέρνηση επάνδρωση του διοικητικού της συμβουλίου και την αμέσως μετά ενεργοποίησή της και ζητά τις προαναφερθείσες αλλαγές.

Παράλληλα ζητά βέβαια να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των δημοσιονομικών εσόδων από τις ιδιωτικοποιήσεις. «Ποιεί την νήσσαν, βέβαια, για τις καθυστερήσεις που έχει επιφέρει στη διαδικασία το ένα εκ των μελών της και συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τις χρονίζουσες εκκρεμότητες που έχει δημιουργήσει το στενό της μαρκάρισμα στις ελληνικές αποφάσεις για τη συνεργασία με τους Κινέζους», σχολιάζει χαρακτηριστικά παράγοντας της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας. Από το υπουργείο διαβεβαιώνουν πάντως ότι σε κάθε περίπτωση ο διαγωνισμός θα έχει ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο εντός χρονοδιαγράμματος.
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Πηγή:www.capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου