Αθώοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Εφετείο Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων δύο Σύροι μετανάστες, που κατηγορήθηκαν για παράνομη μεταφορά κατά συναυτουργία με πλωτό μεταφορικό μέσο από το εξωτερικό στην Ελλάδα κατά συρροή πολιτών τρίτων χωρών από κερδοσκοπία, πράξη από την οποία επήλθε θάνατος κατά συρροή και για πρόκληση ναυαγίου με βύθιση πλοίου από αμέλεια.
Στους κατηγορούμενους αποδόθηκε συγκεκριμένα η ευθύνη για το θάνατο 35 μεταναστών στη θαλάσσια περιοχή της Καλολίμνου την 22α Ιανουαρίου 2016.
Το πολύνεκρο ναυάγιο του δουλεμπορικού είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο αλλά και την διεθνή επικαιρότητα.
Πιο συγκεκριμένα στις βορειοανατολικές ακτές της Καλολίμνου την 22α Ιανουαρίου 2016 και περί ώραν 04.00 οι δύο κατηγορούμενοι R. J. του H. και N. J. του Α., που εκρατούντο στις φυλακές της Δομοκού, εφέροντο να μετέφεραν από το Bodrum σε ξύλινο μηχανοκίνητο σκάφος, μήκους 15 μέτρων περίπου, 67 μετανάστες  από το Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Συρία.
Στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες και συγκεκριμένα άνεμοι 7 μποφόρ, το δουλεμπορικό ήταν υπερφορτωμένο και οι μετανάστες δεν ήταν εφοδιασμένοι με σωσίβια.
Λόγω λάθους χειρισμού δε, υπήρξε έντονη εισροή υδάτων στο σκάφος, με αποτέλεσμα να ανατραπεί και τελικά να βυθιστεί κι όλοι οι επιβαίνοντες να πέσουν στη θάλασσα.
Στο πλαίσιο μεγάλης επιχείρησης διάσωσης, που στήθηκε με τη συμμετοχή περιπολικών σκαφών του Λιμενικού, ιδιωτικών σκαφών και ελικοπτέρου Super Puma, διασώθηκαν 24 από τους επιβαίνοντες ενώ πνίγηκαν 35, εκ των οποίων αγνοούνται ακόμη 8, ενώ δεν μπόρεσε να εξακριβωθεί η ταυτότητα 9 εξ’ αυτών!
Οπως προέκυψε από την διαδικασία οι δύο κατηγορούμενοι ήταν και οι ίδιοι μετανάστες και είχαν καταβάλει 1500 δολάρια ΗΠΑ έκαστος για την μεταφορά τους στην Ελλάδα σε κύκλωμα διακινητών.
Ο δεύτερος μάλιστα εξ’ αυτών είναι επιστήμονας με εξειδίκευση στις εναλλακτικές μορφές παραγωγής ενέργειας και έχει αναπτύξει διεθνή πατέντα την οποία σκόπευε να προωθήσει με ομοεθνή του, που διαμένει μόνιμα στην Ολλανδία, ο οποίος κατέθεσε χθες σχετικά στο δικαστήριο.
Σκοπός του ήταν συγκεκριμένα να μεταβεί από την Ελλάδα στην Ολλανδία.
Και οι δύο κατηγορούμενοι απολογούμενοι κατέθεσαν ότι το μοιραίο σκάφος κυβερνούσαν δύο Τούρκοι οι οποίοι και το εγκατέλειψαν με φουσκωτό ενώ δεν αποδείχτηκε ότι είχαν καμία σχέση με την πλοήγησή του.
Το δικαστήριο τους επέβαλε ποινή φυλάκισης 6 μηνών με 3ετή ενόχους μόνο για το αδίκημα της παράνομης εισόδου στη χώρα.
Ως συνήγοροι υπεράσπισής τους παρέστησαν οι δικηγόροι κκ. Σ. Παυλίδης και Παν. Αβρίθης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ